Gå til innhold

Noen her som har angst for sykdom/helseangst...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg... Fikk det etter jeg fødte barn nr 2...

Er liiivredd for att det skal være noe galt med meg! Og att jeg skal dø fra barna mine...:/

Har nå gått i over 2 år og kjent på noe ubehag i halsen min.. Det kommer og går, men nå i det siste har det blitt verre. Vanskelig å forklare hvordan det kjennest. Jeg føler att det strammer, att jeg er stiv i musklene, samtidig som det kjennest ut som jeg har en klump i halsen/er trang i halsen..

Jeg tok endelig mot til meg og gikk til legen, han sjekket halsen og tok mange blodprøver. Alt såg fint ut. Men jeg klarte ikke slappe av likevel så derfor ble jeg henvist til UL. For 2 dager siden tok jeg ultralyden. Jeg var så nervøs att jeg måtte ta en sobril før jeg dro dit... har aldri vært så redd før. var overbevist om att han kom til å finne noe..... MEn alt såg bra ut!!:)

Og nå er jeg bare såååå letta! Han sjekket hele skrotten og alt var bra!

Uansett så lurer jeg på om andre har følt slikt ubehag i halsen uten att d har vært noe??

Har lest att det er typisk att mange med angst får sånn "klumpfølelse" i halsen....

Anonym poster: f517e6eba62728e034714d5d8ac78443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!! var så ille plaget at jeg følte at jeg ikke fikk puste skikkelig. Hver kveld når jeg kunne slappe av, så kom det som lyn fra klar himmel. Begynte på anti depressiva i november og akkurat det problemet har blitt helt borte, men kjenner ennå på redselen.. Tror ennå at jeg kan dø av kreft o.l snart.

Skrevet

Jeg har ikke kjent noe i halsen slik du beskriver, men det kommer vel nå siden du nevner det :P

Kan det være selve angsten som setter seg der hos deg?

Men jeg har, og kjenner, på redselen du nevner. Er kjemperedd for å plutselig dø i søvne eller falle om. Er redd for å få kreft eller annen invalidiserende eller dødelig sykdom.

Redselen bunner ikke i at jeg da vil ha vondt, men det er tanken på de som sitter igjen som plager meg. Verste scenarioet jeg ser for meg er at mine barn skal finne meg død!

Men jeg vil ikke kalle det angst, men det er tanker som kommer ganske ofte. Tror det er første gangen jeg sier dette til noen faktisk :)

Skrevet

Ikke rart det er ventelister på undersøkelser hos spesialister og på sykehus sier jeg bare...

Anonym poster: e398ae656c626ae6a2bcf54d1ded250c

Skrevet

Ikke rart det er ventelister på undersøkelser hos spesialister og på sykehus sier jeg bare...

Slutt å skap deg!

Skrevet

Jeg kjenner akkurat det samme som du i halsen! Har ikke sjekket det men har og hørt om det med angst og klump i halsen.. Er også livredd for å dø fra barnet mitt eller miste noen og er generelt bare bekymret.. Har ikke gjort noe med det. Burde vel kanskje gjort det, men poenget mitt er bare at jeg kjenner meg SÅ igjen i innlegget ditt:)

Skrevet

Jeg fikk det også etter jeg fikk barn. Har en mild form sm i vanskelige perioder blusser opp og det går mye energi på det. Jeg har også blitt redd for at barnet og mannen min er syke og skal dø...

Før lo jeg av folk med helseangst, men det er definitivt ikke morsomt!

Anonym poster: 9b4f88aeb8352677bb6bdc2dd200bc11

Skrevet

Slutt å skap deg!

Haha, vet ikke hvem som skaper seg mest jeg?

Skrevet

kanskje stygt å si det, men det var nesten godt å høre flere som er plaget med helseangst! Godt jeg ikke er alene!

Er helt forferdlig å ha det sånn...

Nå er jeg jo lettet pga halsen min, men er nesten sånn att jeg venter på neste "symptom" som dukker opp... baaaah...:P

HI

Skrevet

Jeg kjenner akkurat det samme som du i halsen! Har ikke sjekket det men har og hørt om det med angst og klump i halsen.. Er også livredd for å dø fra barnet mitt eller miste noen og er generelt bare bekymret.. Har ikke gjort noe med det. Burde vel kanskje gjort det, men poenget mitt er bare at jeg kjenner meg SÅ igjen i innlegget ditt:)

Anbefaler deg å sjekke ut halsen.. ikke fordi det er noe gale, men for att du skal klare å stole på att det ikke er noe gale der.. det var en utrolig lettelse å høre fra en spesialist att alt var bra! Og han virket veldig erfaren i dette.. virket ikke som det var første gang han har vært borti en pasient med helseangst ;)

Skrevet

Jeg har ikke kjent noe i halsen slik du beskriver, men det kommer vel nå siden du nevner det tongue.png

Kan det være selve angsten som setter seg der hos deg?

Men jeg har, og kjenner, på redselen du nevner. Er kjemperedd for å plutselig dø i søvne eller falle om. Er redd for å få kreft eller annen invalidiserende eller dødelig sykdom.

Redselen bunner ikke i at jeg da vil ha vondt, men det er tanken på de som sitter igjen som plager meg. Verste scenarioet jeg ser for meg er at mine barn skal finne meg død!

Men jeg vil ikke kalle det angst, men det er tanker som kommer ganske ofte. Tror det er første gangen jeg sier dette til noen faktisk smile.png

Ja det kan nok være selve angsten som setter seg der... Jeg husker en episode når jeg var liten der moren min fant en hoven kjertel på halsen min. Hun ble hysterisk og kjøre meg rett til legevakten... jeg hadde da ett munnsår som gjor att kjertelen hovnet opp... ;) etter det har jeg alltid vært veldig besatt på å kjenne på lymfekjertlene.. så jeg tenker att d kan være en av grunnene til att jeg kjenner det slik jeg gjør nå!

Skrevet

Jeg hadde også er periode med helseangst hvor jeg også fikk en sånn klump i halsen. Var heelt sikker på at jeg hadde fått strupekreft.

Tok masse prøver, og alt var bra. Da slapp det som hadde vært i halsen, og jeg skjønte at det bare var en liten muskel jeg ubevisst hadde strammet. Rare greier det der. Så du er ikke alene om det ;)

Det er forøvrig ganske vanlig å få helseangst når man får barn, fikk jeg høre av en psykolog.

Skrevet

Jeg har, men det henger sammen med at jeg for 2 1/2 år siden fikk brystkreft.

Så naturligvis har jeg mye angst når kroppen ikke oppfører seg 100%.

Anonym poster: 0c08d2c0d2830e298accd098b8e4d875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...