Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg jobber i butikk, vi er til sammen 12 ansatte. Der ingen har kontrakt og de som har jobbet der lengst har jobbet i 7 til 8år. Jeg har jobbet i halvannet, der jeg ble kastet ut i det, 4timer opplæring før jeg styrte butikken i ei helg for de andre skulle på seminar. Siden har jeg jobbet faste dager, i tillegg til at jeg har stilt ekstra når det har vert nødvendig. Vi får aldri lønnen når den skal komme, denne gang kom den 12 dager etter den skulle vært på konto. Dette skjer da HVÆR mnd, vi ringer og etterlyser lønn men alt vi får er en løgn og unnskyldning servert. I starten av denne mnd fikk jeg en sms der hun indirekte sier opp meg og en annen kollega av meg, jeg spør personen det gjelder om hun har fått en sms også men hun har ikke fått noen sms. Vi har da spørt hvor lenge vi kan regne med og ha jobb og at vi må ha dette skriftlig. Der arbeidsgiver sier at hun forstår ikke problemet og ikke svarer videre på resten. Jeg har etterlyst både oppsigelsen skriftlig og lønnen. Men ikke fått svar.. Hva gjør vi? Anonym poster: 01477cb75b18821f6ab8ab6ba1d057d9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Meld fra til arbeidstilsynet ja! Slike arbeidsgivere er det viktig at man får tatt tak i. Har selv hatt et slikt dårlig arbeidsforhold hvor lover og regler ikke blir fulgt - man blir rett og slett dårlig av det.. Dere er sikkert ikke meldt inn i aa registeret til Nav heller, hvilket betyr at arbeidsforholdet ditt ikke er registrert noe sted og det vil by på problemer ved evt sykemelding etc.. Anonym poster: ff8dd311db503cb4d32fc4ad4323948a
Mads og Mathias Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Dere har krav på kontrakt alle mann! Prøv først å sette dere ned på ett evnt personalmøte eller ett vanlig møte og forlang en kontrakt. Hvis ikke dette kravet oppfylles ville jeg gått rett til arbeidstilsynet!! UTEN TVIL!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Fagforening. Anonym poster: a2e6dd0098ecae316d3c0c7d555f6fc1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Meld dere inn i fagforening alle sammen. Kontakt eventuelt også arbeidstilsynet for råd og veiledning. Anonym poster: 8bede16ff628a3dac5a51db787cf8900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå