Mamma til Tuva:) Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Er 37+6 i dag og var på kontroll hos jordmor, på slutten av timen så spurte jeg henne om hun kunne kjenne etter om jeg hadde blitt noe moden siden jeg trodde jeg hadde tier natt til mandag. Til hennes og min store overraskelse så hadde jeg 4 cm åpning! Og hun kunne kjenne vannposen, kunne godt ta vannet sa hun. Men det var jeg ikke interessert i da samboeren min ikke var tilstede. Åååå, jeg et så spent! Føler jeg er et stoooort steg nærmere til å se prinsessa mi det kan skje i kveld eller om en uke, som jordmor sa:) sitter bare og gliser fra øre til øre
Gjest AnneS Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Så spennende! Du har kommet 6 dager lengre enn meg da, så da er det håp for meg også snart
Mamma til Tuva:) Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2013 Ja, men jeg er så spent på NÅR det skjer. Håper virkelig at det ikke går noe me enn en uke! Men det er veldig usannsynlig at jeg går lenge siden det såpass med åpning ifølge jordmor Krysser fingrene for deg at det skjer noe med deg også veldig snart
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Enn om det hadde vært meg:) Da hadde de fått gladelig tatt vannet:P Lykke til
Mamma til Tuva:) Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2013 Ja, jeg angrer litt på det nå :/ men jeg var ikke så gira på å føde på helsestasjonen og uten samboeren min men takk
marsgutt 2013 Skrevet 16. januar 2013 #7 Skrevet 16. januar 2013 dere får kose dere litt eksta i kvell så får du nok fort gang på ting masse lykke til:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. januar 2013 #8 Skrevet 16. januar 2013 Oj, så spennende! Rart hun foreslo å ta vannet på HS?!? De drøyde med å ta vannet mitt etter jeg var gått i fødsel til jeg hadde mye større åpning enn 4 cm. Tror det var lurt av deg å takke nei til det, da er det jo fare for at det kan gå bråfort. Lykke til!
Mamma til Tuva:) Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2013 Takk!! Tror ikke hun var 100% seriøs de har ikke hatt en fødsel på helsestasjonen før så de hadde synst at det hadde vært litt artig om det skjedde, men ja, det hadde skjedd brått om hun hadde tatt det. De tok vannet på meg da jeg hadde 4-5 cm sist. Begynte med rier, etter 4 timer med lite framgang så tok de vannet.
Lotta2010x2012 Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Gikk Men 4-5 cm i en uke før begge mine fødsler:) Masse lykke til! Nå er halve jobben gjort;)
Mamma til Tuva:) Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2013 Takk for det jeg har klart 38 uker så langt, skal nok holde ut en uke til men det er det ;D hehe
Lotta2010x2012 Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 Man blir veldig utålmodig når man vet at det er åpning og alt:P Kjenner igjen følelsen. Men syyyt spenninga nå, han er ute før du vet ord av det;)
Fuglemamma <3 Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Ja, jeg angrer litt på det nå :/ men jeg var ikke så gira på å føde på helsestasjonen og uten samboeren min men takk Så spennende! Synes du gjorde et godt valg.. Når de tar vannet begynner "klokka å tikke"...da skal du helst føde innen en viss tid ifølge sykehuset.. Lykke til:)
Katla79 Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 I forrige svangerskap gikk jeg med 5-6 cm åpning i over to uker før fødselen startet. Trodde jeg skulle føde nesten to uker før termin, men endte med å gå 1 uke over tiden. De kunne tatt vannet lenge før det, fikk tilbudet men takket nei. Ønsket at det skulle starte v seg selv. Til slutt gikk vannet, og da visste jeg at det var om å gjøre å komme seg fort på sykehuset, siden åpningen var såpass stor i utgangspunktet. Var bare 5 min kjøring unna sykehuset. Lykke til!! Spennende tid fremover:)
Mamma til Tuva:) Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 18. januar 2013 Hvordan går det? Merket noe mer? Hehe, det går har masse masse kraftige kynnere, men ikke noe særlig regelmessig, går over etter en time. Men det voldsomt til nedpress og når hun beveger hodet så skvetter jeg til fordi det føles ut som om at hun prøvet å "grave" seg ut! I dag har jeg støvesugd, tørka støv vaska gulva, brette klær, vaska klær og bakt sjokoladekake og nå er magen knall hard og jeg er veldig sliten Skal se om jeg får lokka til meg litt kos i kveld, sambo har jo fått skikkelig sperre når det kommer til sex nå. Skjønner det, men som jeg sier til han: "Eg trenge sæden din for å få fortgang i det her!!" Hahaha Hvordan går det med deg da? Merker du noe forandring?
tyr82 Skrevet 18. januar 2013 #17 Skrevet 18. januar 2013 Lite. Men sambo har lovet "å manne seg opp for så mye kvinne jeg er for tiden" så jeg får noe i helgen, haha Jeg har gått fra å tro at jeg føder før tiden til at jeg går på overtid, så nå forbereder jeg meg på drøye tre uker til. sukk. Men du bør jo ikke slite deg helt ut med å gjøre alt, da. Må jo ha igjen litt krefter til fødselen starter Lykke til med å lokke mannen i kveld
Mamma til Tuva:) Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 18. januar 2013 Lite. Men sambo har lovet "å manne seg opp for så mye kvinne jeg er for tiden" så jeg får noe i helgen, haha Jeg har gått fra å tro at jeg føder før tiden til at jeg går på overtid, så nå forbereder jeg meg på drøye tre uker til. sukk. Men du bør jo ikke slite deg helt ut med å gjøre alt, da. Må jo ha igjen litt krefter til fødselen starter Lykke til med å lokke mannen i kveld Haha kos deg, og god helg Jeg skal nok klare å lokke mannen "til sengs", det er jo tross alt ikke mye som skal til med disse mannfolka egentlig hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå