Gå til innhold

Rentefritak og mammaperm


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan søke om rentefritak når man er i perm (lånekassen), stemmer dette? Søker man før eller etter fødsel? Noen som vet hvordan dette fungerer?

 

Anonym poster: d97271f6a1cd2e00665df677c3befc7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

 

Anonym poster: c78abdb65fe833b3518290937cd74eca

Skrevet

Man søker i etterkant og får beløpet trukket fra lånet om man får det innvilget. Lånekassen venter til skatteåret er omme før de vurderer søknaden. Sånn har det i alle fall vært hver gang jeg har søkt (og fått det innvilget). Har fått fritak på grunnlag av både mammaperm og AAP flere ganger :)

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Skrevet

Jo du kan søke om rentefritak i forbindelse med fødsel. Men det er en haug med forbehold som jeg ikke husker. Dette bør du lese på lånekassen.

 

MEN du søker i etterkant, når ligningen for den perioden du søker er klar. Dette blir i såfall trukket av på det lånet du allerede har. Du må altså uansett betale renter hele veien.

Skrevet

Man søker i etterkant og får beløpet trukket fra lånet om man får det innvilget. Lånekassen venter til skatteåret er omme før de vurderer søknaden. Sånn har det i alle fall vært hver gang jeg har søkt (og fått det innvilget). Har fått fritak på grunnlag av både mammaperm og AAP flere ganger :)

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Det er ikke på grunn av lav inntekt det da? Mammaperm i seg selv gir jo ikke fritak for renter?!

 

Anonym poster: 9d51da63aa911e1ce56205db1a80b8f3

Skrevet

Man søker i etterkant og får beløpet trukket fra lånet om man får det innvilget. Lånekassen venter til skatteåret er omme før de vurderer søknaden. Sånn har det i alle fall vært hver gang jeg har søkt (og fått det innvilget). Har fått fritak på grunnlag av både mammaperm og AAP flere ganger :)

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Det er ikke på grunn av lav inntekt det da? Mammaperm i seg selv gir jo ikke fritak for renter?!

 

Anonym poster: 9d51da63aa911e1ce56205db1a80b8f3

 

Du kan få rentefritak hvis du er i mammaperm og har inntekt under en viss grense.

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Fodsel/

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Skrevet

Man søker i etterkant og får beløpet trukket fra lånet om man får det innvilget. Lånekassen venter til skatteåret er omme før de vurderer søknaden. Sånn har det i alle fall vært hver gang jeg har søkt (og fått det innvilget). Har fått fritak på grunnlag av både mammaperm og AAP flere ganger :)

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Det er ikke på grunn av lav inntekt det da? Mammaperm i seg selv gir jo ikke fritak for renter?!

 

Anonym poster: 9d51da63aa911e1ce56205db1a80b8f3

 

Du kan få rentefritak hvis du er i mammaperm og har inntekt under en viss grense.

http://www.lanekasse...-renter/Fodsel/

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Du kan få rentefritak om du har lav inntekt, uavhengig av om du har mammaperm eller ikke da. Hilsen kverulant ;)

 

Anonym poster: 9d51da63aa911e1ce56205db1a80b8f3

Skrevet

Nei, er ikke helt det samme for i tilfeller med kun lav inntekt blir familiens samlede inntekter tatt med i beregningen, og det gjør den ikke 12 mnd etter fødsel. Så det så ;) Hilsen kverulant 2

 

Anonym poster: 208e5d745550ba0fada7638bbcb31150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...