Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Som sliter ekstra i kulda ? Kan jeg bruke voltarol gel på andre ledd enn fingre? Har så vondt i knær,hofte, nakke, albue og fingre nå at jeg blir gal! Er ikke ferdig utredet, men det meste tyder på FM :/ Anonym poster: 1285385d1b73cc09b2863222b2507c34
firebarnsmum Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Ja, jeg har det. Jeg har brukt flere av disse geleene mot smerter over hele kroppen. Det er bare å smøre på Men følg bruksanvisning på pakken slik at det ikke blir for mye. Og dersom du må bruke det når det blir sommer og sol, så kan disse gjøre at du blir lettere solbrent - skal visst ikke brukes i en treukers periode før soleksponering. Og kulde er ikke bra, det kjennes. Så nå tar jeg ei uke i syden snart:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har det også, men aldri prøvd denne geleen. Fungerer det? Jeg vil også til syden... Anonym poster: 413d1339d85c910bf83d9cae9d50a3ff
firebarnsmum Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Ja da, det fungerer. Bedre til magen enn tabletter, men må innrømme at jeg bruker mest tabletter. Synes vel det fungerer bedre;) Også er det det med sola, på sommerhalvåret kan en jo nesten ikke bruke det på kroppsdeler som kanskje skal utsettes for sollys de neste tre ukene... Så da har det vært uaktuelt de siste tre ukene også, håper jo på litt sol når en kommer til syden - selv om det er vinter der også)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Ja, det er mer vondt når det er kaldt... Har også brukt mye voltaren og paracet. Fikk for ett år siden prøve en ny medicin. Muskelavslappende. Fikk mye bedre smertelindring! Nå kan jeg fungere bedre i hverdagen selv om det fortsatt er plagsomt/vondt. Norgesic heter den og man blir ikke avhengig av den. Kjempebra medicin! Synd at jeg gikk i 7-8 år med smerter hver dag uten å vite om denne medicinen som hjelper mye bedre. Anonym poster: 50a541e99c795f66fa5c8f1a6ec3ab96
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Jeg blir mye bedre av voltaren tabletter, eller det vil si stikkpiller. Jeg tar en 100 mg voltaren stikkpille før leggetid i dårlige perioder. Når jeg gjør det noen dager etter hver andre, blir jeg mye bedre. Til vanlig tar jeg paracet og 50mg voltaren stikkpille ved behov. En anna ting som kan være greit å vite angående voltaren tabletter og stikkpiller. Tablettene kan ta alt i fra 2 til 6 timer før de virker, matinntak sammen med tablettene gjør at det tar lengre tid. Stikkpiller har full virkning etter 1 time. Det var dagens reklame for stikkpiller Anonym poster: 915b6f6688dab667c140d8407716d935
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Kan jeg spørre om hvordan fikk dere diagnosen og hvilke symtomer var fremtredende? Jeg har slitt mye med smerter i muskler og ledd de siste årene, jeg har riktignok en fysisk tung jobb, men de siste 2-3 årene har det tatt helt av og i perioder klarer jeg meg ikke uten smertestillende til enhver tid og jeg føler det "må" dreie seg om noe mer enn arbeidsslitasje. Min fysioterapeut tror det er slitasje i ledd, kombinert med muskulær tretthet (jeg går til behandling for det) og fastlegen min føler jeg ikke tar meg seriøst. Både leddgikt og FM forekommer i familien min og jeg selv har en mistanke om at det kan være FM, siden jeg kjenner meg veldig igjen i mange av de andre symptomene - ikke bare når det gjelder muskel- og leddplager. Jeg har nevnt det for fastlegen, men han tok det som sagt ikke seriøst - har inntrykk av at han tror jeg er en hypokonder.. Anonym poster: c5ef41fbbed3f6936d94a3d4e321d6d5
firebarnsmum Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Jeg fikk henvisning til reumatolog etter en lang periode med smerter i muskler og ledd. Vi har også en del leddgikt og FM i familien, så det var jo nærliggende å tenke i de banene der. Få fastlegen til å sende henvisning for deg. Dersom han nekter, så vil jeg nesten anbefale deg å prøve å få en vurdering hos en annen lege. Dessverre er det lang ventetid hos reumatologene, men det er jo absolutt verdt å vente på for å få en eventuell diagnose. Kjenner godt problemet med å føle at en ikke blir tatt på alvor, både hos leger og arbeidsgiver. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Jeg fikk henvisning til reumatolog etter en lang periode med smerter i muskler og ledd. Vi har også en del leddgikt og FM i familien, så det var jo nærliggende å tenke i de banene der. Få fastlegen til å sende henvisning for deg. Dersom han nekter, så vil jeg nesten anbefale deg å prøve å få en vurdering hos en annen lege. Dessverre er det lang ventetid hos reumatologene, men det er jo absolutt verdt å vente på for å få en eventuell diagnose. Kjenner godt problemet med å føle at en ikke blir tatt på alvor, både hos leger og arbeidsgiver. Lykke til! Tusen takk for svar! Ja, jeg har også vært plaget veldig lenge nå og er blitt veldig sliten av å ha vondt hele tiden, det blir jo bare verre og verre. Jeg har bedt om å få henvisning til reumatolog, noe min fysioterapeut også anbefalte, men legen var ikke interessert i det. Han tok en blodprøve for gikt, men den ga ikke utslag og da var det ingen vits i å henvise videre.. Når jeg nevnte fibro, brukte han kanskje 1 minutt på å trykke på skuldrene; ferdig med det... Min sjef er heldigvis forståelsesfull, men det er frustrerende å ikke få ordentlig hjelp, fordi legen ikke tar det på alvor! :/ Anonym poster: c5ef41fbbed3f6936d94a3d4e321d6d5
firebarnsmum Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Jeg fikk henvisning til reumatolog etter en lang periode med smerter i muskler og ledd. Vi har også en del leddgikt og FM i familien, så det var jo nærliggende å tenke i de banene der. Få fastlegen til å sende henvisning for deg. Dersom han nekter, så vil jeg nesten anbefale deg å prøve å få en vurdering hos en annen lege. Dessverre er det lang ventetid hos reumatologene, men det er jo absolutt verdt å vente på for å få en eventuell diagnose. Kjenner godt problemet med å føle at en ikke blir tatt på alvor, både hos leger og arbeidsgiver. Lykke til! Tusen takk for svar! Ja, jeg har også vært plaget veldig lenge nå og er blitt veldig sliten av å ha vondt hele tiden, det blir jo bare verre og verre. Jeg har bedt om å få henvisning til reumatolog, noe min fysioterapeut også anbefalte, men legen var ikke interessert i det. Han tok en blodprøve for gikt, men den ga ikke utslag og da var det ingen vits i å henvise videre.. Når jeg nevnte fibro, brukte han kanskje 1 minutt på å trykke på skuldrene; ferdig med det... Min sjef er heldigvis forståelsesfull, men det er frustrerende å ikke få ordentlig hjelp, fordi legen ikke tar det på alvor! :/ Anonym poster: c5ef41fbbed3f6936d94a3d4e321d6d5 Har du prøvd å bytte lege? Evt. prøvd private leger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå