.Lillemy. Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har en gutt på 3,5 år, han leker sammen med fire gutter mellom 3,5-4,5 år. De fem henger alltid sammen i barnehagen, både ute og inne. De leker godt sammen. men vi foreldre har merker flere ganger at de leker veldig voldsomt, spesielt når de er ute. Skubber, sloss , hopper oppå hverandre og leker karate. Ofte ender det med at noen får vond. I går kom min gutt hjem og sa: XX fikk neseblod i barnehagen" Jeg spurte hvorfor, og han sa at vi slo han litt for hardt. Jeg snakket med pedlederen på avdeligen idag, og sa vi som foreldre hadde sett at de ofte leker litt røft, og at jeg ofte ser at når jeg henter i bhg hvis de er ute at de slår og subber hverandre. Hun sa at de leker litt røft men at gutter er gutter, det er sånn de leker, og utforsker kroppen sin. Jeg sa at jeg syns ikke det er greit at de slår og skubber hverandre. Men hun sa at de griper inn hvis de ser det går for vilt for seg, og det de gjør er bare tulle-lek. Merker jeg syns dette ikke er helt ok. Pedlederen sa også at de kunne ta mitt barn vekk hvis det ble skubbing og lekeslossing hvis jeg syns det ikke var ok, men syns også det blir feil, at mitt barn skal taes vekk fra leken fordi det blir for røft. Men det er vel kanskje vanlig at barn i denne alderen leker litt røff lek?? Hva syns dere som har barn i samme alder??
Ikkesåallerværst Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har en på snart 3,5 som stort sett er sammen med ett år eldre gutter. Jeg har registrert det samme som deg, bare at jeg ikke har inntrykk av at de slår/sparker så hard at noen får merker eller får veldig vondt. Men det er mest karate-, spiderman- og jagelek. Gutten min gjør også mye av dette hjemme, og sammen med barn utenfor bhg (mest jenter..) som da ikke syns det er greit. Det er veldig vanskelig å få han vekk fra denne leken. Jeg har vært litt bekymret for dette, men vet at da jeg selv jobbet i bhg, så var det slik de fleste guttene lekte, selv om de også gjorde andre ting. Men jeg har ikke helt bestemt meg for om dette er bare greit ennå..
.Lillemy. Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2013 Skjønner godt hva du mener..Huff.. Skal ikke være lett altså. Mitt barn er egentlig litt av den rolige typen, men merker han blir veldig oppjaget om ettermiddagene etter å ha herjet mye i barnehagen. Han leker mye kaptein sabeltann her hjemme og fekter med sverd, men når han er med andre barn utenfor barnehagen er han mer rolig og leker ikke så røft. Men tror jeg syns det er ok med litt vill lek så lenge alle er med på leken og det ikke blir alt for voldsomt at det er fare for at noen blir skadet, men jeg tenker at de ansatte ikke alltid ser alt og er redd det skal bli for voldsomt. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå