Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er i uke 33 og har fått bakteriell vaginose. Hatt det en gang før, så er sikker på at det er det. (Lukta er nok til selvdiagnostisering). Sist fikk jeg antibiotika, og det forsvant "over natta". Leser at BV i svangerskapet kan føre til for tidlig fødsel. Er dette hysteri eller stemmer det? Kan vel ikke risikere å føde nå om jeg ikke blir behandlet? Vet ikke om man får antibiotika som gravid engang, men saken er at jeg har legetime om3 uker, og vurderer å vente til da i stedet for å bestille enda en time. Forresten, lukta kjenner jeg bare når jeg er på do. Mannen hadde gitt meg streng beskjed om andre kjente dunsten Anonym poster: 6fd453514272a34aad7dad307c4ace06
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg bare lurer på hvordan den lukta kjennes ut? Jeg lukter også litt rart av og til, men har ikke tenkt over at det kan være BV før... Anonym poster: 45ed288b312e5f263e1c1204a63d6731
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Bakteriell vaginose har en slags fiskeaktig lukt, noen sier det lukter litt reke. Spesiell og lett gjenkjennelig lukt. Noen får gråaktig litt tynntflytende utflod, men ikke nødvendigvis. Anonym poster: 6fd453514272a34aad7dad307c4ace06
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Forresten, om lukta forsvinner av seg selv så er det ikke så farlig, ikke alle trenger antibiotika. Har du hatt BV og lukta etter hvert er borte så har det gått over av seg selv. Evt kan man også prøve vagetorier kjøpt på apoteket. Er du usikker ville jeg snakket med legen, de skal vel egentlig sette diagnose første gang, slik at det er sikkert at det er BV og ikke andre plager. Anonym poster: 6fd453514272a34aad7dad307c4ace06
sullamitt Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Jeg hadde det i svangerskapet, og ble behandlet med ab. Fikk også høre at man ikke skulle la dette utvikle seg når man er gravid. Oppsøk lege du
detverkeribakhodet Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 det kan utvikle seg urinveis infeksjon. ta kontakt med lege, du får antibiotika. (mener å huske at jeg fikk stikkpiller??) dette er en veldig vanlig infeksjon å ha, og i utgangspunktet er det ikke farlig. men det bør behandles. husker jeg fikk beskjed om at jeg kanskje måtte få antibiotika under fødselen, men det gjorde jeg ikke. men mener at jeg fikk etter fødselen, jeg hadde visst feber under fødsel. (dette ble noe rotete skrevet, men det er over 5 år siden, så det er visst litt som har gått i glemmeboken) ta kontakt med legen nå, ikke vent i 3 uker. hvis det utvikler seg til ui kan det være litt mer alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå