Gå til innhold

Er du en stalker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er det. I internettforstand.

Når jeg kjeder meg så stalker jeg de jeg kommer på å stalke (googler, sjekker FB-profiler osv osv.) Være seg familiemedlemmer, venner, venners venner, kolleger, bekjente og så videre

Flere som gjør sånn?

Anonym poster: 41cac5c99621a113b3f6a8930ef3e5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sååå mye fritid.. Men jeg hadde en venninnehelg for en stund siden, da vi sjekket litt rundt ekser og sånn fra den gangen vil traff hverandre daglig.. Det var litt fascinerende..

Anonym poster: 5c497c3fc11cbcc1715a1c1cadaa8d8b

Skrevet

Nope! De jeg kjenner godt forteller meg det jeg trenger og ønsker å vite. Andre har jeg ikke nok interesse av til å stalke!

Eneste unntaket er at jeg googler en mann om jeg får tlf.nr (nettdating). Men går ikke inn og ser på detaljer eller noe, bare sjekker at tlf.nr og navn stemmer ift det jeg har fått oppgitt. Det går på sikkerhet. Går ikke inn for å sjekke inntekt eller lignende.

Anonym poster: 35279b052510b2aff694d437ca6645b8

Skrevet

Ha ha, håper virkelig du tuller når du kaller det stalking ;)?! Vet du hva stalking er? Når de gjør undersøkelser om sosiale medier, så er det vel nettopp det du nevner at de fleste er der inne for, se hvordan det går med kjente og bekjente, se på bilder som er lagt ut osv.

Anonym poster: f6b8471a56d1ea107acfaec0373c2222

Skrevet

Jepp det er jeg.

Er noen spesielle jeg med jevne mellomrom sjekker. Vet ikke hvorfor jeg gjør der eller hvorfor det er akkorat de...

Meeeeen, satser på at ingen lider noen nød av det :P

Anonym poster: 3944c0ce6671b44ad8038b0a04e42b50

Skrevet

Nei gud bedre. Har da noe annet å foreta meg. Dagene er fylt opp med unger, matlagning, svinse innom Dib, fritidsysler m.m :P

Skrevet

Hender jeg søker opp noen jeg ikke har kontakt med lengre eller noen venner har meg har snakket mye om, da er det vanligvis bare nysgjerrighet og/eller et ønske om å se hva de driver med nå så lenge etter, om de har fått barn kanskje, se hva slags hjemmeside de har osv.

Skrevet

I mine yngre dager så var jeg det. Jeg og en vennine stalket to menn vi nylig hadde holdt på med som hadde knust to ungpikehjerter. Da var vi 18.

Sånn til daglig stalker jeg ikke, men hvis det er noen jeg vil vite mer om så stalker jeg litt på nettet, face og skattelister for det meste. Bruker det ikke til noe farlig eller kriminelt jeg er bare over gjennomsnittet nysgjerrig.

Anonym poster: cac904f84be734d8469a53e013144a63

Skrevet

Tror Juliea burde vært her for å forklare begrepet stalking jeg :).

Skrevet

Ja har noen jeg må sjekke tvangsmessig med jevne mellomrom. Men kun det jeg gjør da. De vet jo ikke at jeg gjør det så skade skjedd ;)

Anonym poster: e75692845b2949b3aeb2923a161636a0

Skrevet

Off, ja!

De fleste mennesker jeg møter blir søkt opp på Facebook - eventuelt Google om de ikke har Facebook.

Om jeg får telefonnummeret til noen dobbeltsjekker jeg alltid med 180.no (da får jeg jo pluuutselig opp adressen også)

Tungt å innrømme, men jeg gjør faktisk det.

Søker opp alt fra leger til kolleger og nye naboer.

... Roer meg bare jeg har "funnet" dem, altså. Er bare nysgjerrigheten som trenge litt refill ;)

Anonym poster: 6d0e9d90cf1239a0949ed1446cac6c1e

Skrevet

Ja.

Mannen min hadde ei venninne som jeg ble besatt på om han likte, så jeg har egentlig gjort det meste. De mistet kontakten før vi traff hverandre, jeg ante ikke noe annet enn navnet henne og hvor hun bor (Hun bor i utlandet)

Nå har jeg masse bilder av henne, har snakket med henne under falsk navn. Jeg vet hva alle i familien hennes heter og hvor de bor + telefonnr. Klarte å finne huset til en nær henne bare ved hjelp av google maps og et bilde av huset hennes.

Dette gjør jeg på søvnløse netter. Det har blitt en besettelse og jeg skulle ønske det ikke var slik... Besøker vi foreldrene hans (som bor i samme by) så går jeg rundt i byen og håper jeg vil møte henne.

Anonym poster: 131b3855903ec454aaf4bdff3168128b

Skrevet

Off, ja!

De fleste mennesker jeg møter blir søkt opp på Facebook - eventuelt Google om de ikke har Facebook.

Om jeg får telefonnummeret til noen dobbeltsjekker jeg alltid med 180.no (da får jeg jo pluuutselig opp adressen også)

... Roer meg bare jeg har "funnet" dem, altså. Er bare nysgjerrigheten som trenge litt refill ;)

Godt vi er flere da. Jeg har også sjekket legen, tannlegen, jordmora som tok i mot baby, og også nye naboer ja...

hi

Skrevet

Ja.

Mannen min hadde ei venninne som jeg ble besatt på om han likte, så jeg har egentlig gjort det meste. De mistet kontakten før vi traff hverandre, jeg ante ikke noe annet enn navnet henne og hvor hun bor (Hun bor i utlandet)

Nå har jeg masse bilder av henne, har snakket med henne under falsk navn. Jeg vet hva alle i familien hennes heter og hvor de bor + telefonnr. Klarte å finne huset til en nær henne bare ved hjelp av google maps og et bilde av huset hennes.

Dette gjør jeg på søvnløse netter. Det har blitt en besettelse og jeg skulle ønske det ikke var slik... Besøker vi foreldrene hans (som bor i samme by) så går jeg rundt i byen og håper jeg vil møte henne.

Huff ikke godt å ha det slik. Blir en mani.

Skrevet

Ja.

Huff ikke godt å ha det slik. Blir en mani.

Ja, blir helt skremt av meg selv til tider, men klarer ikke la vær =/ De har ikke engang kysset, så jeg vet ikke helt hva manien kommer av, men men...

Skrevet

Off, ja!

Godt vi er flere da. Jeg har også sjekket legen, tannlegen, jordmora som tok i mot baby, og også nye naboer ja...

hi

Godt vi er flere, ja! :)

Tror egentlig det blir mer og mer vanlig, for det er jo etter hvert blitt ufattelig lett å finne informasjon om folk!

En ekstra vekker til folk generelt om at de må passe på hva de skriver og gjør på nett ;)

Skrevet

Ja.

Da er du en stalker, og burde virkelig søke hjelp.... Nyskjerrighet er en ting, obsession på noen du ikke kjenner noe helt annet...

Skrevet

Ja.

Da er du en stalker, og burde virkelig søke hjelp.... Nyskjerrighet er en ting, obsession på noen du ikke kjenner noe helt annet...

Går allerede til en psykolog, men takk for at du virkelig fikk meg til å føle meg liten.

Skrevet

Vil mer kalle det å google enn å stalke da.

Men ja, det hender.

En kjekk lege, en foreleser, en eks jeg brått kom til å tenkte på etc.

Anonym poster: 76d365ac642352d5d765e604d0dcdb8a

Skrevet

"Stalking eller forfølging er en sykelig og tvangsmessig opptatthet eller besatthet av en annen person og innebærer at denne andre personen blir forfulgt og utsatt for uønsket oppmerksomhet og annen plagsom atferd."

Å sjekke tannlegen eller naboen på Facebook er IKKE stalking. Det er normal menneskelig nysgjerrighet.

Begynner du med å sitte ved postkassen til tannlegen hver dag, følger etter ham, sender brev, ringer, tar bilder, sender gaver etc. DA er du en stalker.

Anonym poster: 74740694af0d8d44176e44017459dda2

Skrevet

Her på DIB er det slik at hvis man legger sammen 2 + 2 og får 4 om en bruker, da er man en syk stalker som aldri skulle hatt barn osv.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Føler ikke noe behov for det. Veldig mange av de jeg har på facebook lider av overshare syndrommet.

En lidelse som gjør at jeg vet hva de haddde til middag og når de tok oppvasken etterpå. Pleier og gjemme de blir litt lei.

Er på facebook fordi jeg vil vite om de artige tinga i livet til folk og de store tinga. Typ ferier, barn og bryllup fortell fortell. Feskkake i brunsaus not so much.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...