Gå til innhold

Flere frysepinner der ute? Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fryser ALLTID på beina, og hvis jeg er ute i kulda er det direkte smertefullt etter 10 minutter :(

Gikk tur en time i kveld, og frøs ingen steder enn på beina til tross for 15 minusgrader. Kjente ikke tærne mine da kom hjem.

Hva kan jeg gjøre ? :(

Større sko? Spesielle sokker ?

Trenger sårt råd :/

Anonym poster: 040ac9ce0f8b0768b3049aa463280b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ulvang sokker og ha en litt større størrelse på vintersko sånn at du får plass til ullinnlegg:-)

Anonym poster: 8c3aba77ec575c172ebe9d6e0348804d

Skrevet

Jeg har hatt god nytte av å bruke fjellskoene mine på vinteren, de har god plass slik at det er litt luft tross sokker og ullsokker i.

Eller kan du faktisk ha nytte av å ta en knivsodd med chilipulver morgen og kveld - det bedrer blodsirkulasjonen.

Anonym poster: 56e20f446e4b142a683a7a985d279f5f

Skrevet

Datteren min er også en slik frysepinn, og hun har gjort to tiltak. Det ene er selskinnstøvler når hun er i vanlig aktivitet. Til mer fysiske aktiviteter bruker hun elektriske såler i skoene. De er kjempedyre, men veldig effektive.

Skrevet

Ulvangsokker og chilli er notert :)

Større str på vintersko, evt ta i bruk fjellskoene skal jeg forsøke. Men hva med skisko, de kan jeg ikke ha for store vel? Har helt slutta å være med mann og barn på skitur fordi det gjør så vondt :( skulle gjerne vært med...

Skrevet

Datteren min er også en slik frysepinn, og hun har gjort to tiltak. Det ene er selskinnstøvler når hun er i vanlig aktivitet. Til mer fysiske aktiviteter bruker hun elektriske såler i skoene. De er kjempedyre, men veldig effektive.

Ja disse har jeg hørt om. Nesten 2000,- per par. Men er verdt det om det er smertefullt å fryse på beina :/ skal google de, takk for påminnelse ;)

Skrevet

Større str på vintersko, evt ta i bruk fjellskoene skal jeg forsøke. Men hva med skisko, de kan jeg ikke ha for store vel? Har helt slutta å være med mann og barn på skitur fordi det gjør så vondt :( skulle gjerne vært med...

Jeg bruker normalt str 39-40, men sist kjøpte jeg Rossignol langrennskisko i str 42. De er egentlig for lang på lengden, men formen var så god at de sitter godt på foten og jeg hverken sklir i dem eller får gnagsår. Lette i en evighet og prøvde mye før jeg fant disse som satt så godt på føttene mine. Jeg har tatt ut den sålen som var i dem opprinnelig og lagt en varm såle i bunn som også gir litt demping (det materialet er også isolerende). I tillegg får du faktisk kjøpt trekk til skisko, a la slike man kan få kjøpt for å ha på skøyter. Jeg kjøpte slike da jeg kjøpte Rossignolskoene, men de skoene (i den str) var så varme at jeg faktisk leverte overtrekket tilbake! Og jeg har gått i minus 16 grader i de skoene uten problemer! :) Da frøys jeg på resten av kroppen, men ikke føttene!!! :D

I sportsbutikker og enkelte andre steder (enklere liv, helsekost osv) får du også kjøpt engangs-varmere til hender og føtter. Disse varer noen timer, koster 29 pr par. Så det er også noe du kan bruke på skiturer.

Skrevet

Jeg bruker normalt str 39-40, men sist kjøpte jeg Rossignol langrennskisko i str 42. De er egentlig for lang på lengden, men formen var så god at de sitter godt på foten og jeg hverken sklir i dem eller får gnagsår. Lette i en evighet og prøvde mye før jeg fant disse som satt så godt på føttene mine. Jeg har tatt ut den sålen som var i dem opprinnelig og lagt en varm såle i bunn som også gir litt demping (det materialet er også isolerende). I tillegg får du faktisk kjøpt trekk til skisko, a la slike man kan få kjøpt for å ha på skøyter. Jeg kjøpte slike da jeg kjøpte Rossignolskoene, men de skoene (i den str) var så varme at jeg faktisk leverte overtrekket tilbake! Og jeg har gått i minus 16 grader i de skoene uten problemer! :) Da frøys jeg på resten av kroppen, men ikke føttene!!! :D

I sportsbutikker og enkelte andre steder (enklere liv, helsekost osv) får du også kjøpt engangs-varmere til hender og føtter. Disse varer noen timer, koster 29 pr par. Så det er også noe du kan bruke på skiturer.

Høres ut som en drøm :) skal dra å se etter skisko i helgen (og prøve!) :) ja de engangsvarme-greiene vet jeg om, men aldri tenkt tanken på å bruke de for å holde beina varme. Får man plass i skoene altså? Man tråkker de ikke i stykker? Det som er inni er vel flytende?

Skrevet

Ordentlig gode vintersko med tykk såle og ullsokker i. Ullvang eller annet godt merke.

Anonym poster: 339cf81aae53100309974dec461121bf

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ull, ull, ull og store nok sko! Hold deg laaaaangt unna syntet og bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...