TPK Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Baby er nå 7 mnd, og jeg ønsker å slutte med nattamming. Han er over gjennomsnittet stor, så helsesøster mente også at han ikke trenger mat på natten. Han får 3 måltider vanlig mat i døgnet (totalt grøt av ca 2-3 dl vann og middag tilsvarende et halvt middagsglass). I tillegg ammer jeg ca 8 ganger om dagen, litt tilfeldig når (ved behov, eller jeg skal få ham til å sove). Nå har vi prøvd å avvenne på natt i 10 dager. Dvs. vi begynte med at han ikke skulle få pupp mellom kl 12 og 06. Jeg lå på et annet rom og pappaen tok støyten. Det ble litt gråting, men det har gått greit. Nå er vi nede i 1-2 måltider i perioden 19-06 (han ammes når han legges kl 19). Vanligvis vil han ha mat i 2-tiden. Dette er jo litt upraktisk, da jeg ofte bare har sovet 2 timer. Jeg har prøvd å vekke ham og amme når jeg legger meg, men uten hell. Dvs. han våkner fortsatt kl 2 og gir seg ikke får han får mat. Kan gjerne være våken 1-2 timer. Pappaen kan jo ikke ta denne kampen i ukesvis, siden han må opp kl 6 på jobb. Hvordan kan jeg skyve nattmåltidet til f.eks kl 23? Eller helst bare droppe det helt, men det er kanskje for tidlig å gå 12 timer uten mat? Frem tom. desember har han fått pupp hver 2.time hele natten, så det er jo en stor overgang... Uff, ble langt dette, men håper noen kan hjelpe... Kan ikke huske at det var så vanskelig med storebror!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Det beste er å kutte all mat etter leggetid tvert. Så slipper man trolig denne "seigpiningen" som dere nå opplever. Kutter man tvert er nattavvenningen stort sett gjort på 3-4 netter. Det blir nok en del skriking, men det kommer man ikke utenom. Og så lenge babyen ikke ligger alene og skriker så er det ikke problematisk. Nå har mine vært noe eldre ved nattavvenning, men det har blitt langt bedre på 4. natta hos begge to når vi har gjort det på denne måten. De begynte ikke å sove natta gjennom, men forventa ikke mat når de våkna hvertfall. Anonym poster: 5e70191c65a4410b6b45693e5afa5e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå