Gå til innhold

Svømming som trening for gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er halvveis i svangerskapet, og har vurdert å begynne å svømme for å komme i bedre form. Er det god trening? Er det noe jeg vil orke i store deler av svangerskapet eller er det noe som blir for tungt?

Andre forslag til trening? Er utrent fra før, og skulle gjerne strammet opp litt på lår og rumpe. Tenkte derfor at svømming ville være bra, men er usikker. Hva med bakterier etc.?

Anonym poster: b5ab1d865adfd2d4e3bb2b031cdfd22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig god trening med tanke på at det ikke belaster noen ledd og da sikkert mindre belastende på bekken også!

Eneste du må passe på er at du ikke må bade i basseng lenger etter at slimproppen har gått :-)

Skrevet

Svømming og øvrig vanntrim et supert for gravide! Man blir jo «vektløs» i vann, så det kjennes veldig mye lettere enn mange andre treningsformer. Ingen fare med bakterier, slimproppen er der for en grunn!

Vær obs på at brystsvømming kan bli tungt, om du har bekkenløsning, men det kjenner du raskt!

Skrevet

Svømming og øvrig vanntrim et supert for gravide! Man blir jo «vektløs» i vann, så det kjennes veldig mye lettere enn mange andre treningsformer. Ingen fare med bakterier, slimproppen er der for en grunn!

Vær obs på at brystsvømming kan bli tungt, om du har bekkenløsning, men det kjenner du raskt!

Takk for svar begge to. Så godt å høre!! Satser på at det er noen uker til slimproppen går;-)

hi

Skrevet

Ja!! Jeg var masse i bassenget hele graviditeten. Både vanngym og svømming. Imponerte meg selv med å svømme 2x500 m 5 dager før fødsel :-) Er ikke like flink til å trene nå som jeg har en 1,5 åring dessverre!

Skrevet

Ja!! Jeg var masse i bassenget hele graviditeten. Både vanngym og svømming. Imponerte meg selv med å svømme 2x500 m 5 dager før fødsel :-) Er ikke like flink til å trene nå som jeg har en 1,5 åring dessverre!

Merket du resultater i form av strammere lår/rumpe etc. som følge av svømmingen?

hi

Skrevet

Tja, merket at jeg ble smidigere i rygg/bekken. Og særlig noen vanngymøvelser tok godt på rompe&lår :-) Svømmer mest bryst så kjenner det i rygg og armer mest. Veldig godt å bevege seg vektløs på slutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...