Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg lurer på hvor og hvordan man kan få/melde seg på voksen opplæring? evt lese litt om det. Har titta på kommunens side og da blir jeg bare veiledet til norgesuniversitetet. Det jeg er er på jakt etter er å få tatt studiekompetanse. Jeg er for "gammel" for vgs som jeg får beskjed om overalt jeg hendvender meg til og har frem til nå vært for "ung" for voksenopplæring. For å ta det privat på sonans evt får jeg 2 1/2 time med tog hver vei og det går ikke når jeg har et barn på 1år, jeg er gift men mannen har veldig vanskelige arbeidstider (en dag to timer på jobb, andre dager 16 timer osv) så blir i hovedsak mitt ansvar å få barnet i b.hage før jeg evt går på skole. Er det nav jeg kontakter for voksenopplæring ? jeg finner ikke noe om det spesifikt på nav sine sider.. Jeg bor og i en stor kommune med fåååå innbygere, lange avstander til det meste og foreløpig har jeg ikke fått tatt lappen. Syntes alt skal være så vanskelig, om noen kunne hjulpet meg litt på veg hadde det vært strålende Anonym poster: d09cdf02524688ab40591030c3e78109
Countess Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Hei hvor bor du? Jeg tar studiekompetanse på voksenopplæring nå, men jeg søkte ikke på normalt vis, så er usikker på hvordan det foregår egentlig men jeg har nr til han som er ansvarlig for voksenopplæringen i Troms om det kan hjelpe? Og bor du ikke her, så vet kanskje han hvor du kan henvende deg
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Hei hvor bor du? Jeg tar studiekompetanse på voksenopplæring nå, men jeg søkte ikke på normalt vis, så er usikker på hvordan det foregår egentlig men jeg har nr til han som er ansvarlig for voksenopplæringen i Troms om det kan hjelpe? Og bor du ikke her, så vet kanskje han hvor du kan henvende deg Jeg bor i rogaland dessverre, men tror jeg fant en brosjyre nå som er litt mer informativ. Hvor gammel er du?/var du da du begynte? Her står det nemlig at jeg har rett på voksenopplæring det året jeg fyller 25, men mener de skoleår eller kalender år? Anonym poster: d09cdf02524688ab40591030c3e78109
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Jeg gikk på voksenopplæring i fjor. Kontaktet fylkeskommunen, fikk info fra de og søkte. Jeg var også for ung til å begynne på voksenopplæring, og hadde ikke rett til vanlig vgs. Men fikk beskjed om at hvis det var flere plasser igjen kunne jeg få plass og det gjorde jeg:)
Countess Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Jeg var 27 da jeg startet, men jeg har en i klassen som er 23. det er rett at du liksom skal være over 25 og ikke ha fullført videregående. Du skal ha voksenrett. Men du kan alltids søke uansett, å så kommer du inn når de har tatt inn de som har rett først Er ikke helt sikker men kan tenke meg at det er så lenge du fylle 25 det skoleåret.. Hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Jeg gikk på voksenopplæring i fjor. Kontaktet fylkeskommunen, fikk info fra de og søkte. Jeg var også for ung til å begynne på voksenopplæring, og hadde ikke rett til vanlig vgs. Men fikk beskjed om at hvis det var flere plasser igjen kunne jeg få plass og det gjorde jeg:) Supert, da skal jeg sende mail til fylkes kommunen og forhøre meg, så krysser jeg fingrene for at jeg har mulighet til å søke i år jeg og. takk Anonym poster: d09cdf02524688ab40591030c3e78109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå