Gå til innhold

Gutt på 9,5 mnd ikke interessert i brødskive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Har en liten gutt som plent nekter brødskive og generelt alt med for store biter. Har prøvd alt, fra oppbløting til ting han er vant med og synes er godt på skiva. Han liker bare ikke biter foreløpig! Kan få presset i han to biter, men da biter han tenna sammen fordi han skjønner at dette er ekkelt.

Greit nok, har slått meg litt til ro med det, men lurer veldig på når det er nødvendig for han å begynne å spise brød. Fant noen oversikter på nett av hva en baby burde spise i de forskjellige alderstrinnene, og fra 9 mnd til 12 mnd var ikke grøt nevnt, bare brød. Hos oss er det grøt morgen og kveld,.

Jeg lurer altså på NÅR han trenger brød og pålegg i kostholdet sitt? Han spiser middagsglass til middag og vi varier godt slik at han får alt fra pasta og ris til potet, og de forskjellige typene kjøtt og fisk.

Hilsen Mamma og Oliver 9,5 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek brødskivene i ei steikepanne så de blir sprø. Ta og smuldre opp dette i en bolle og lag en "grøt" med lunka vann... Da får han smaken av brød, så kan du jo begynnne å introdusere i mer og mer fasr form

Skrevet

Her har jeg prøvd "alt" i mange måneder, også kommer det et gullsvar her med en gang! :D Tusen takk, det skal prøves i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...