Gå til innhold

Tips til belønningssystemet til trassig 4-åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

4åringen har i det siste vært ganske trassig, så jeg tenke å lage et slags belonningssystem. Har handlet klistermerker (hjerter) som jeg tenkte å bruke. Har også tenkt at når han har fått 10 stk hjerter skal vi dra i bassenget. (noe han elsker!)

Men hva skal han få hjerter for??

Anonym poster: cd3e874d711c1c075659a8f8e4ed2fde

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg sverger til mat en gang om dag og juling tre. Neida det var noe pappa sa til oss da vi var små :P Det kommer an på hvilken atferd du vil forsterke da. De må få hjerter.

Skrevet

Jeg ville begynt med det som irriterer deg mest. Altså det som får størst innvirkning på hverdagen. Vi har brukt klistremerker på å legge seg fint uten å komme ut av sengen igjen, spise middag og kveldsmat uten å søle, sette på plass skoene og jakkene i gangen når vi kommer hjem.

Ta en ting om gangen, ellers blir det vanskelig både for dere og ham å holde følge med opplegget. Det må være realistiske mål, for han må relativt lett få klistremerke de første gangene for at det skal være en motivator for ønsket adferd.

Så kan du heller gjøre det litt vanskeligere etter hvert. At til å begynne med så legger han seg fint en kveld og får klistremerke. Etter første belønningen må han legge seg fint 2 kvelder på rad for å få klistremerke. Så vil det til slutt ikke være nødvendig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...