Gå til innhold

Halsbrann til besvær.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så inderlig med halsbrann om dagen! Blir bare verre og verre for hver dag... Prøver å holde meg unna alt som kan gjøre det verre, spiser antisyretabletter og spiser lite og ofte, men til ingen nytte :(

Klarer knapt å legge meg ned uten at det føles som om hele halsen etser opp!

Noen som har noen gode kjerringråd????

32+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her ;( håper du får noe gode råd,kuttet ut mye uten at det har hjulpet

Skrevet

Jeg shotter flytende Gaviscon ca hver tredje time hele døgnet, smaker DRITT, men orker ikke halsbrannen... det er det eneste som hjelper. Kjærringråd er jo bare tull, og det hjelper heller ikke med det som ville hjulpet om man ikke var gravid, feks å drikke melk/spise yoghurt. Jeg får halsbrann uansett om jeg tar en yoghurt til frokost...

Skrevet

Her er det samme problemet, har gaviscon stående overalt. Husker det gikk mange flasker med førstemann oxo. :)

Skrevet

Mandler, lovehearts. Ligge unna sterke ting, tomater og sitrus.

Ellers sies det at enten bygge opp litt i senga, eller/også ligge på venstre side side er bedre enn høyre, pga da kommer magesekken lavest

Skrevet

Rå potet er det eneste som hjelper for meg.. Smaker ikke så godt, men bedre enn Gaviscon ol. Det hjelper med en gang og holder kjempelenge:-)

Skrevet

Melk og mandler er det eneste som hjelper noe for min del....og å være i ro en stund etter man har spist...vært veldig plaget med halsbrann lenge nå, 36 uker i dag.

Skrevet

Takk for tips, skal prøve mandler. Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd... :)

Slitsomme greier dette, men holder vel ut de siste ukene :D

Skrevet

Jeg har prøvd Titralac og det er tingen. Kjøpes reseptfritt på apoteket og har vært min redning. Snakket med fastlegen og legen sa at det kunne fint brukes i graviditeten.

Skrevet

Sitt i senga! Jeg har dyne og 3 puter under hodet. Har likevel halsbrann, men ikke så ille som om jeg ligger flatt.

Hold deg unna kaffe, te, juice, brus, saft, sjokolade, brunost, tomatbaserte sauser, sterk mat, sitrusfrukter.... Jeg prøver på dette. Har likevel halsbrann, men ikke fullt så ille som hvis jeg spiser/drikker dette.

Ellers lindrer flytende gavisocn litt, og jeg fyller på med novaluzid og gaviscon tabletter...

Skrevet

Det eneste som hjelper her er å spise Skyr yoghurt.Helt merkelig men da gir det eg etter 3 minutter.. spiser det hver kveld.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...