Gå til innhold

Jeg har gjort et kupp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så mye som skal til for å glede meg, kjenner jeg.

Etter å bli provosert over at Lille lam skulle ha hele 118 kr for å sende noen små votter og lue, surfet jeg litt rundt og fikk lue og votter over 200 kr billigere hos Lilleprinsen.

Så et tips til Lillelam-brukere (det er jo knallgode klær) er å styre unna deres nettbutikk og heller bruke noen minutter på å lete frem gode tilbud :)

Anonym poster: 336d875c759b975f19270de8f2b9aaff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyr frakt på diverse nettbutikker gjør at jeg også avbryter kjøpet, er ikke verdt å betale mer i frakt enn for varen omtrent :S

Skrevet

Det er desverre posten det. Posten tar utrolig mye for å sende varer for de små aktørene mens de store (som ellos) får det til skampris. Utrolig irriterende og hemmende for Norsk netthandel. Skulle ikke vært lov!

Skrevet

Det er desverre posten det. Posten tar utrolig mye for å sende varer for de små aktørene mens de store (som ellos) får det til skampris. Utrolig irriterende og hemmende for Norsk netthandel. Skulle ikke vært lov!

Men er Lilleprins en stor aktør?

De tok 89kr mens Lillelam tok 118.

I tillegg var det salg hos Lilleprins og jeg fikk luen til halv pris og vottene en femtilapp (fra 250-200 tror jeg det var).

Skrevet

Hvor har du denne infoen fra? Driver man feks nettbutikk så har man billigere pris for å sende gjennom feks tollpost. Noen nettbutikker tar høyere pris fordi de tar betalt for tiden det tar å pakke og sende, samt emballasje.

Anonym poster: a414f345495e3916816823dfcd36fcb5

Skrevet

Hvor har du denne infoen fra? Driver man feks nettbutikk så har man billigere pris for å sende gjennom feks tollpost. Noen nettbutikker tar høyere pris fordi de tar betalt for tiden det tar å pakke og sende, samt emballasje.

Anonym poster: a414f345495e3916816823dfcd36fcb5

Jeg vet dette veldig godt fra sikre kilder i posten. Mange av de store har veldig gode avtaler, noe som faktisk går ut over konkuransen på nettmarkedet. Kjenner også flere som har nettbutikker som bekrefter det. Ja, tollpost er et godt alternativ men enda så har posten nesten monopol på pakkepost.

Skrevet

Men er Lilleprins en stor aktør?

De tok 89kr mens Lillelam tok 118.

I tillegg var det salg hos Lilleprins og jeg fikk luen til halv pris og vottene en femtilapp (fra 250-200 tror jeg det var).

Nei, men de har sikkert et bedre system enn lillelam har. Slik at de har bedre kontroll hva varene koster å sende.

Jeg mente mere store aktører som ellos, laredute og nelly som får frakten for noen tiere. Disse presser prisene max og mindre nettbutikker får plusset på litt ekstra. Mange velger derfor a-post men taper ofte store summer på dette i svinn og uærlige kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...