Gå til innhold

kobberspiral- erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde du blødninger etter den ble satt inn?

Hvor lang tid fra den ble satt inn til du kunne ha sex? Andreting som oppstod, smerter, falt den ut, problemer med å bli gravid etter du fikk den fjernet o.l

Takk -hvis du deler din kobberspiralhistorie med meg ;-)

Anonym poster: f1d8c0d8d1a569ddfa3805816ef0d2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt blødning over et par uker, så gikk det over i små normale mensperioder som vanlig. Er kjempefornøyd :)

Ingen problemer her i gården! :)

Skrevet

Bare gode erfaringer her, men hvor lang tid før jeg hadde sex, det husker jeg virkelig ikke. :) Den påvirker ikke hotmoner, og du skal kunne bli gravid med en gang den er ute. Det gjør ikke vondt å sette den. Litt mensmurrinf etterpå. Å ta den ut er ca like vondt som... å bruke q-tips. Merker det ikke engang. ;) Jeg fikk den første gang uten å ha født før, og det var noe av det vondeste jeg har kjent i mitt liv. Føltes som om legrn førte inn et luftgevær og trakk av. Andre gang småpratet vi om hyggelige ting mens legen satt den inn, og selv om jeg merket det, var det ikke mer problematisk enn for eksempel å ta en blodprøve. Man gjør det bare, og så er det gjort.

Skrevet

Syns det var kjempevondt å sette den inn.

Blødde i 3-4 mnd, da tok jeg den ut. Hadd også mye smerter mens jeg hadd den. Gjorde ikke vondt å ta den ut. Fikk lengre sykluser etter jeg tok den ut. Heldigvis klarte jeg å bli gravid ganske fort etter jeg tok den ut. Aldri igjen. Har hatt hormonspiral også. Den måtte jeg også ta ut fordi jeg fikk mye smerter. Men jeg har alltid slitt med sterke menssmerter, så har sikkert noe med det å gjøre

Anonym poster: 45a1772f7f9c9d0c780400ba69c3b6a4

Skrevet

Syns det var kjempevondt å sette den inn.

Blødde i 3-4 mnd, da tok jeg den ut. Hadd også mye smerter mens jeg hadd den. Gjorde ikke vondt å ta den ut. Fikk lengre sykluser etter jeg tok den ut. Heldigvis klarte jeg å bli gravid ganske fort etter jeg tok den ut. Aldri igjen. Har hatt hormonspiral også. Den måtte jeg også ta ut fordi jeg fikk mye smerter. Men jeg har alltid slitt med sterke menssmerter, så har sikkert noe med det å gjøre

Anonym poster: 45a1772f7f9c9d0c780400ba69c3b6a4

Det høres ut som kroppen din ikke tåler spiral i det hele tatt.

Anonym poster: 649753385b98f2635cea118f45d0b53d

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hadde sex med en gang det sluttet å blø.. Var lang tids tørke, så :P Hadde litt murring der den var parkert. Blør noe sinnsykt når jeg har mensen, men det går greit. Blir vel bedre :) Er veldig fornøyd og kvisefri pga ingen hormoner :)

Den faller ikke ut om den er riktig satt inn, få det gjort hos gyn som har ul og kan se at den sitter rett.

Skrevet

Eg er veldig fornøyd med kobberspiral.. Ikkje vondt og sette den inn, litt ubehagelig.. Blødde litt i tre dager, hadde sex med en gang ingen problem... Blødde litt kraftigere en før, men ikkje noe problem.. Og at litt mer mensensmerter men ikkje noe styr ut av det.. Skal sette inn kobberspiral til uka etter min tredje fødsel som var for 6 måneder siden.. Litt sein kan du si...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Husker ikke hvor lenge jeg blødde, men innenfor det som var forventet i følge informasjonen jeg fikk på forhånd. Kjente nesten at det stakk litt i livmoren der den var, var sikker på at jeg innbilte meg det, men det var slik de første par-tre dagene. Litt kraftigere mens, ja, men absolutt verdt det for å slippe hormonpreparater! Jeg var fornøyd! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Var ikke vondt å sette den inn forresten. Eneste negative var at mannen kjent trådene, så jeg fikk legen til å klippe dem helt korte.

Skrevet

Takk for alle svar!

Hi

Anonym poster: f1d8c0d8d1a569ddfa3805816ef0d2c2

Skrevet

Første gang jeg satt den inn hadde jeg mensen. Hadde ikke født før, så det var utrolig vondt å sette den inn pga at gynekologen måtte måle livmoren først:( Tok ikke lang tid å bli gravid etter at jeg tok den ut:) Andre gang var det også vondt å sette den inn. Ble uvel og blødde en uke etter det.

Har den fortsatt og er fornøyd og føler meg trygg med den. Har ikke hatt noe problem med den. Har regelmessig mensen og vet akkurat når jeg har el.

Skrevet

Hatt min inne i 2.5 år. Blødde noen dager etter innsetting og kan ofte blø når jeg har eggløsning.

Mensen er stabil med et par dager slingringsmonn opp og ned, og jeg spotter før mens. I tillegg kan jeg ha mye utflod til tider.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, merker ikke noe til den og den har gjort jobben sin så langt :)

Anonym poster: 6635f824659ebc4eb8ad085bbc607116

Skrevet

Min erfaring, var tja, litt annen enn de ovenfor:)

Satte inn kobberspiral uten å ha født og hadde lite plager annet enn kraftige blødninger ifb.m. mens. MEN, ble etter noen år gravid med den i. Spiralen kom ut sammen med baby godt innpakka i morkaka... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...