Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Sier med en gang at jeg har vært hos lege, og skal på sykehuset for ct i morgen, så jeg spør ikke om legehjelp Bare lurer om flere har opplevd dette? Begynte å få vondt i høyre siden for noen dager siden, rett før helgen. Vondt hovedsakelig i magen, bare på ene siden, men stråler bakover i ryggen og kan gjøre vondt i ryggen når jeg f.eks hoster. Sliter med å sove, er småkvalm og får vondt hvis jeg ligger på den siden. Hadde blod i urinen, men crp var fin så legen var 98% sikker på at det var nyrestein. Det høres fryktelig kjipt ut, men det er i alle fall ikke "farlig" Skal sjekke i morgen om det er det, men lurer i mellomtiden på om noen har opplevd/vet om noen som har opplevd det samme? Hilsen syk men blid Anonym poster: 3e432f546bcafbb556dd9b797f689a38
Popelko Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Hm, hvordan vondt er det? Stikkende vondt, eller er det mer varende og veldig ubehagelig? Jeg tenker på levera, siden det er på høre side, men jeg er ingen lege. Har slitt med levera i mange år, og da har jeg vondt i høyre side, midt mellom ribbeina og hofta. Er veldig ille i perioder hvor jeg stresser eller bærer tungt f.eks. Paracet må jeg holde meg unna, ellers gjør det kjempevondt. Alkohol kan også påvirke smertene. Så hvis du kjenner igjen noe av dette, kan det kanskje være en ide å be om en leverprøve?
GeeGee Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Hvilken side har du vondt på? Det kan også være gallestein/gallesteinsanfall, det kan også være veldig vondt, sånn som nyresteinsanfall. Men det at du har blod i urinen taler for nyrestein, altså! Får håpe de finner ut av det. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå