Gå til innhold

Har jeg gjort en stor feil nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobbintervju igår og hun som intervjuet meg snakket en del om at stillingen jeg søkte på var veldig viktig, da den er på en måte "bindeleddet" på jobben. Hvis jeg får jobben er det jeg son skal svare tlf, bestille ting, gi beskjed videre hvis noen ringer inn og er syk, ordne og hente ting til de andre, holde orden på pasientjournaler osv. Så hvis den personen som får denne jobben er syk, er det ingen av de andre som har mulighet til å gjøre disse oppgavene, så de er avhengig av denne personen.

Hun hintet etter om jeg var mye syk. Jeg så som sant at jeg er sjeldent syk. Hun sa videre at man så klart har lov å være syk, men om jeg hadde unormalt mye fravær så måtte de vite det for å evt ha andre som kunne steppe inn hvis jeg var vekke. Sa da at ungene mine ikke er mer syk enn andre unger.

Hun spurte om ungene var kronisk syke som gjorde at jeg ville bli mye vekke. Jeg sa at det har de ikke. Men det jeg IKKE sa er at ene barnet mitt er psykisk utviklingshemmet, men barnet er ikke mer syk enn andre barn. Eneste er at jeg har ett ansvarsgruppemøte i bhg i februar også skal barnet 2 ganger på videre utredning på sykehuset, ene gangen er i juni og en gang om 1-2 mnd. Men ellers vil jeg ikke bli mye vekke pga møter osv pga barnet. Dette er vel ikke noe jeg burde opplyse om?

Har fått beskjed fra andre foreldre med barn og faktisk ene legen som hsr utredet barnet at jeg ikke bør opplyse om dette, for det er lett å bli avist pga det.

Hva mener dere? Jeg må jo si det hvis jeg eventuelt skulle få jobben, men vil ikke ødelegge sjangsene mine pga barnet har en diagnose.

Anonym poster: da1c6d33dd0136ff0affb1da20d2cecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått beskjed fra andre foreldre med barn som har diverse diagnoser, skulle det stå.

Hi

Skrevet

Sats på at du får jobben. Så jobber du en måned og viser hva du er god for. Barnehage møte er barnehage møte :) Så kan du fortelle det. Da veit du hva du kan bidra med og de har sett deg jobbe.

Anonym poster: ef6769b56d22cad145f87ceb92f4dc9c

Skrevet

dette har de ikke lov til å engang spørre om på et jobbintervju. de har ikke lov til å spørre om du har barn i det hele tatt...

Skrevet

Har du egentlig rett til fri for barnehagemøter ol?

Uansett har du jo en del feriedager i løpet av et år. Slike ting du nevner er jo ting du vet om i god til på forhånd. Da er det ikke så vansklig for arbeidsgiver å finne en erstattning eller tilpase seg på andre måter som om du stadig vekk er uforutsett borte en dag pga barna eller din egen sykdom. Fravær som man vet om i god tid er bestandig mye enklere å håndtere enn det som kommer brått på.

Anonym poster: cf7fb40a5ee1f288ac63e6f1dd5ce0ca

Skrevet

dette har de ikke lov til å engang spørre om på et jobbintervju. de har ikke lov til å spørre om du har barn i det hele tatt...

Selvfølgelig har de lov å spørre om du har barn. Men de har ikke lov å spørre om man planlegger å bli gravid eller er gravid.

Anonym poster: 1ed13feb052158a51125d54d8365645a

Skrevet (endret)

Hun har i utgangspunktet gått langt utover det hun har lov til å spørre om (eller ihvertfall kreve svar på) når hun har spurt om du er unormalt mye borte eller har kronisk syke barn.

Hvis dette er en seriøs arbeidsgiver med et minste snev av organisasjonstalent så sørger de for en backupløsning uansett. Du kan være frisk som en fisk og allikevel falle død om i morgen den dag. Om de da ikke har noen i backup som kan din jobb så har de et problem.

Endret av Hybelkanina
Skrevet

Selvfølgelig har de lov å spørre om du har barn. Men de har ikke lov å spørre om man planlegger å bli gravid eller er gravid.

Det er helt riktig. Surrer litt. Men det er et spm man ikke trenger å svare på. Men det er jo så klart ikke så lurt, for da får man vel ikke jobben uansett.

men burde ikke være lov å spørre syntes nå jeg... Formange blir valgt bort fordi manhar barn. Trist

Skrevet

Har du egentlig rett til fri for barnehagemøter ol?

Uansett har du jo en del feriedager i løpet av et år. Slike ting du nevner er jo ting du vet om i god til på forhånd. Da er det ikke så vansklig for arbeidsgiver å finne en erstattning eller tilpase seg på andre måter som om du stadig vekk er uforutsett borte en dag pga barna eller din egen sykdom. Fravær som man vet om i god tid er bestandig mye enklere å håndtere enn det som kommer brått på.

Anonym poster: cf7fb40a5ee1f288ac63e6f1dd5ce0ca

Ja jeg har rett til fri med lønn pga barnets diagnose. Hadde det bare vært ett vanlig bhg møte hadde det vært en ting. Men detter er ett ansvarsgruppemøte hvor styreri bhg og pedagogisk leder, ppt, og psykolog er tilstedet. Sosionomen på sykehuset sa at pga barnets diagnose så har jeg rett til fri med lønn når jeg må i møter med bhg angående barnet, for her planlegger vi videre tiltettelegging osv.

Og hvis jeg får jobben kommer jeg selvfølgelig til å gi beskjed i god tid slik at de kan få inn vikar eller noen andre:)

Hi

Skrevet

Ja det vet jeg de ikke har lov til å spørre om. Hun spurte hvor gamle de var, sa alderen. Hun smilte også: " du var ung da du fikk barn da" jeg svarte da:" ja det var jeg. Godt å være ferdig. Fått de barna jeg skal ha"

Selvom jeg om noen år vil ha flere;)hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...