Gå til innhold

hvor kan jeg gå hen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår på 4 år driver å lærer seg å skriver og lærer tall.

dette er noe han har stor intresse av om dagen.

i bhg sier de at han ligger langt foran.

jeg og bf vil gjerne hjelpe sønnen vår så han får lære etter sitt nivå.

(han får selv velge om han vil leke eller drive med dette så det er sagt)

hvor går jeg hen for å finne hvor langt frem sønnen vår ligger.

Anonym poster: 6aa08f290edc31f9c04d99d7f2da85d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje fastlegen kan hjelpe deg? ;)

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe noen hefter med tall og bokstaver i butikken? Her syns jeg de selger dem overalt. Mange av dem finnes i flere vanskelighetsgrader (dvs for forskjellige alderstrinn, men det er jo bare en veiledning). Med de heftene kan de lære å regne og skrive mens de leker og tegner. Vi har noen med tall og sønnen vår liker veldig godt å leke med dem. De er ikke bare fokusert på å lære tallene og regne, men mye også "større enn" og "mindre enn" og andre ting som er viktig for å bli flink med tall.

Anonym poster: eb9d5fb84c7008ac5b62f49c3f8d0087

Gjest overlord
Skrevet

Hvorfor skal du vite det? Meg bekjent kartlegges ikke barn i normalskalaen for at foreldrene skal vite "hvor langt fremme de ligger".

Noen barn kan lese og skrive før de begynner på skolen, andre ikke. Etter en stund jevner det seg ut. Dere som foreldre kan selvsagt stimulere utviklingen hans, men ser ikke noen fornuftig grunn til å kartlegge evnene hans ved 4-års alder.

Skrevet

Hva vil du egentlig vite? Tenker du på intelligens er jeg veldig enig med "overlord". At han er interessert i tall og bokstaver nå er jo bare flott, men det greier dere fint å ivareta uten å vite IQ! Svar når han spør, og kjøp gjerne slike hefter som en over tipser om. Det er mange barn som begynner å skrive litt i den alderen, og jeg hadde ikke tolket det som at barnet var uvanlig begavet eller "stresset" noe særlig rundt det.

Anonym poster: 6aeda3f545d14dfa96976ff9ddefbfc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...