Gå til innhold

Liten livslyst under mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo noe vi alle må igjennom hver måned. Jeg har allid taklet mens veldig fint: litt smerter og litt hormonell så klart, men har aldri vært direkte plaget. Helt til jeg fikk min datter. Når mensen nærmer seg blir jeg kvalm, få vanvittig mye angst og mister helt livslysten. Jeg blir nærmest apatisk, og greier ikke å se lyst på noen ting. Aller helst har jeg lyst til å henge over doskåla og spy opp alle de vonde følelsene jeg har.

Jeg vet mange har det verre enn meg, jeg blir bare så fortvilet. Jeg har virkelig ikke lyst til å leve når det er på det verste, og selv om det kanskje ikke varer lengre enn en uke er det svært utmattende både for kropp og sjel. I utgangspunktet sliter jeg med angst, står fast på antidepressiva og kan ikke under noen omstendigheter bruke hormonell prevensjon (samme reaksjon). Å få en sånn voldsom reaksjon når man er premenstruell trigger angsten min ekstra både i forkant og i etterkant.. Uff, beklager sytingen, men jeg må bare få det ut. Er det noen der ute som opplever det lignende? Eller har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antidepressiva mot pms-depresjon. Ring fastlegen din :)

God bedring :)

Anonym poster: a8e58f38ce40c4933c8f5a3ddf1fc05f

Skrevet

Sender deg en god klem. <3 Ingen råd, desverre.

Anonym poster: e9897755b14c9cc4dfe01787264ca8e4

Skrevet

Høres ikke godt ut!

Har du forsøkt akupunktur? Høres ut som du har noen ubalanser. Jeg er selv akupunktør og husker at vi, i studietiden, behandlet en kvinne som ble suicidal ved oms/mens. Dette også pga ubalanser. Hun hadde hatt store blødninger under fødsel og mens. Med nåler, urter og kosthold ble hun helt fin igjen.

Anonym poster: 42b651eded583e2379c6b5a732a69d5b

Skrevet

Jeg har aldri vært kvalm men slitt med fryktelige smerter og vonde tanker de første dagene. Jeg har vært hjemme fra jobb (vondt å stå oppreist og løpe rundt i en barnehage uansett) en dag, jeg har tatt lange varme dusjer, stelt godt med meg selv med kremer, hårkur, levende lys og radio på badet.

Når jeg fikk matlyst var det skikkelig gode ting fra Meny og bakeriet jeg unnet meg.

Høres kanskje litt new age-aktig men jeg har synes om jeg steller godt med kroppen følger hodet mer etterhvert?

Gode tanker til deg! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...