Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Barnet vårt er syk nå på fjerde dagen. Og så er det det alltid tilbakevendende problemet med hvem som skal være hjemme med barnet. Vel, i går klarte jeg å bytte om på vaktene, slik at jeg jobbet sent. Det lar seg bare overhode ikke gjøre i dag , så da må mannen være hjemme. Men gjett hva?? Han ble ikke mindre enn rasende på meg på grunn av at han ikke kunne dra på jobb. Han bør så sur at han kalte meg for ei hore?? Ei drittkjerring og ba meg hute meg i dusjen, så jeg forsvant vekk fra han :-0 Alt dette bare fordi jeg ikke har mulighet til å være hjemme i dag med jenta. Og enda til har han sovet hele natten for seg selv, men jeg og lillejenta har sovet sittende i gyngestolen i stua, bare for at jenta skulle få sovet litt. Kjenner jeg er helt målløs, lei meg, sur og faktisk ganske enkelt forbanna på mannen. Anonym poster: 401e2fd8d4dfe231c33577327b2ab576
kaklemor Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Hadde ALDRI akseptert slik oppførsel fra mannen min. Enkelt og greit så må man bytte på å være hjemme med dykt barn. Er din manns like store ansvar som ditt.
Soon to be mum Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Det støtter jeg deg i! Han oppfører seg som en fireåring, rett og slett. Hev deg over det, og ta en samtale med ham i ettermiddag. Han trenger realitetsorientering.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Huff, det var trist start på dagen. Hadde nok vært rimelig forbannet da, ja. Det viktigste er imidlertid at dere ikke krangler om hvem som skal være hjemme med datteren deres foran henne. Slik at hun ikke sitter igjen med en følelse av å være i veien. Synes dere bør sette dere ned i ro og fred og snakke om dette slik at situasjonen ikke blir slik neste gang hun er syk. Anonym poster: b20735d9acc81585abb126269d639c6a
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Åh! Han bør stå klar med middag og en STOR unnskyldning når du kommer hjem fra jobb. Makan til oppførsel! Det var vel ikke akkurat noen kjempeoverraskelse at en av dere måtte være hjemme i dag når barnet var sykt i går, så han burde jo ha vært forberedt på at det kanskje var han. Et tips til siden for å slippe slike krangler om morran: Ha en regel på at dere er hjemme annenhver dag, og at man kun i spesielle tilfeller bytter dag. Da er det ikke noe å lure på for han, det er ikke noe å diskutere på morran, og det ender ikke med at han har alle sine dager igjen mens du har brukt alle dine.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Men hva i all verden begrunnet han dette urettferdige sinnet med da? For han må jo på en eller annen merkelig måte ha trodd at han hadde rett til å bli sint? Anonym poster: 42cc64e80cb973efcfebb41ff2bd6c4c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Sånn som skjer når man får barn med et barn... Makan til umoden tosk! Anonym poster: 65fe5928e8f2919fffd61c502ebc790d
Kyllingbein Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Ja. Det var skikkelig dårlig oppførsel og han bør komme med en unnskyldning rimelig raskt. Men avtalte dere ikke dette i går? Kan hende det ble litt kastet på han . Jeg hadde uansett blitt rinelig forbannet hvia han oppførte seg sånn.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Hva slags mann er det som kaller kjæresten sin hore under en krangel og som ikke forstår at han må ta sin del av dager med sykt barn? Hadde mannen min kalt meg hore hadde jeg blitt rasende og sikkert også målløs, men jeg hadde altså ikke funnet meg i det! Man kaller ikke folk for det. Dere får prøve dere på en rolig og saklig prat i kveld. Anonym poster: 191296e0429a8f2ffa1685418b866f0e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 HI her. Takk for svar damer :-) godt å vite at jeg har noen i ryggen. Han mente at det var en selvfølge at JEG skulle være hjemme, siden jeg "bare" flyttet på vaktene mine i går. Og at prosjektet jeg holder på med på jobb, ikke er så viktig som jeg vil ha det til. Det er pga dette prosjektet, at jeg må være på jobb i dag. Ja, vi må nok lage et system for hvordan vi gjør det med sykt barn. Men hadde aldri trodd at han skulle bli så utrolig barnslig og sint :-0 må innrømme at jeg er sjokkert over oppførselen hans, maken altså. Jeg spurte han nettopp hvorfor i alle dager han kalte meg for en hore og ei drittkjerring, da svarte han bare at jeg skulle bare holde kjeft, for nå irriterte jeg han bare :-( Han pleier dessverre å av og til å oppføre seg slikt. Har lært meg å leve med det, men det er tungt likevel. Ting mellom oss kunne vært bedre :-/ Og vi kranglet ikke foran jenta, hun ligger og sover ennå :-) hun er altså mitt lyspunkt, i en ellers litt tøff hverdag for tiden. Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 HI her. Jo, vi avtalte i grunn at han skulle være hjemme. Men han trofé plutselig, at siden jeg hadde vært våken med henne hele natten, så ble jeg hjemme?? Forstå den logikken den som kan. Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 Det er ikke alt man skal venne seg til å leve med, HI.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Her ville jeg tatt en telefon til Familievernkontoret og bedt om parterapi. Det er ikke normalt å kalle partneren sin hore og drittkjerring uansett, og når det skjer fordi han må ta sin del av belastningen ved sykt barn lurer jeg på om han er helt som han skal i hodet. Det der skal du ikke finne deg i, det er milevis over streken. Jeg var gift med en mann som behandlet meg slik. Jeg var langt, langt, langt nede før jeg gikk fra ham, fordi jegstadig tenkte at jeg måtte strekke meg litt lenger, at jeg ikke hadde lov til å gi opp, osv. Det har tatt meg år å få orden på selvtilliten igjen. Lykke til, hi. Vær så snill, ta tak i dette. Det er ikke normal oppførsel av en voksen mann!!! Anonym poster: 940521ba8b3f7047454659aa4b41080e
Mia_73 Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Ille at han ikke ser selv at det var hans tur å være hjemme med sykt barn, men å kalle deg hore er rett og slett uakseptabel. Og nå, selv etter han har roet seg ser han ikke behov for å si unnskyld? Ehhhh.... Nei, vet du hva, her ser jeg faktisk behov for parterapi når du ikke kan snakke med ham på ordentlig vis.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Kommer nok aldri i verden til å få han med meg på parterapi. Han er vel kritisk til slikt, men kan lufte det for han. Tror ikke jeg orker noen konfrontasjon når jeg kommer hjem i dag. Jeg ba han dra til broren sin i kveld, slik at jeg får han litt på avstand. Er fortsatt så sint på han, at jeg er redd jeg kommer til å være usaklig hvis jeg må snakke med han i dag. Setter pris på alle svarene jeg har fått. Tror nesten jeg må vise han svarene, så skjønner han kanskje hvor urimelig og dum han var i morges. HI Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #16 Skrevet 15. januar 2013 Da har mannen ringt og bedt om unnskyldning for sin oppførsel i morges. Han sa at han sa disse tingene til meg fordi han vag så trøtt. Vel, det er fortsatt ikke greit i mine øyne! Hi Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884
Soon to be mum Skrevet 15. januar 2013 #17 Skrevet 15. januar 2013 Da har mannen ringt og bedt om unnskyldning for sin oppførsel i morges. Han sa at han sa disse tingene til meg fordi han vag så trøtt. Vel, det er fortsatt ikke greit i mine øyne! Hi Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884 Nei, fortsatt ikke greit, men i det minste positivt at han innser at han har dummet seg ut. Tror likevel det er på plass med en litt mer utdypende samtale i kveld. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #18 Skrevet 15. januar 2013 Da har mannen ringt og bedt om unnskyldning for sin oppførsel i morges. Han sa at han sa disse tingene til meg fordi han vag så trøtt. Vel, det er fortsatt ikke greit i mine øyne! Hi Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884 Nei, fortsatt ikke greit, men i det minste positivt at han innser at han har dummet seg ut. Tror likevel det er på plass med en litt mer utdypende samtale i kveld. Lykke til! Takk :-) vi må nok snakke sammen i kveld ja, men er fortsatt sint ;-) langsint er jeg! Men jeg finner bare nok en grunn til å være sur pga unnskyldningen hans. Han var så trøtt sa han. Vel vel, nå var det JEG som satt og sov med jenta i armene i natt, og jeg som nesten ikke har sovet. Men for all del, hn var jo trøtt :-/ Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884
Soon to be mum Skrevet 15. januar 2013 #19 Skrevet 15. januar 2013 Da har mannen ringt og bedt om unnskyldning for sin oppførsel i morges. Han sa at han sa disse tingene til meg fordi han vag så trøtt. Vel, det er fortsatt ikke greit i mine øyne! Hi Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884 Nei, fortsatt ikke greit, men i det minste positivt at han innser at han har dummet seg ut. Tror likevel det er på plass med en litt mer utdypende samtale i kveld. Lykke til! Takk :-) vi må nok snakke sammen i kveld ja, men er fortsatt sint ;-) langsint er jeg! Men jeg finner bare nok en grunn til å være sur pga unnskyldningen hans. Han var så trøtt sa han. Vel vel, nå var det JEG som satt og sov med jenta i armene i natt, og jeg som nesten ikke har sovet. Men for all del, hn var jo trøtt :-/ Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884 Ja, jeg skjønner den irriterer deg, for den var syltynn...! Men jeg tolker det mer som en litt nødløsnings-unnskyldning fordi han innser at han har tabbet seg ut og vært urimelig. Mulig jeg tar feil, men det er i alle fall en veldig menneskelig refleks å finne på en eller annen mer eller mindre heldig unnskyldning. Får håpe har har noe bedre å komme med i kveld. Og for å få dette til å bli så bra som mulig: Forsøk å få av deg det meste av "bråsinnet" før du kommer hjem, sånn at det blir en saklig og konstruktiv samtale, ikke en krangel. Det vil ikke hjelpe på tror jeg. Men jeg vet at det er veldig lett å si, og ikke alltid så lett å gjennomføre. :har erfaring:
ispia87 Skrevet 15. januar 2013 #20 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Til tross for syltynn unnskyldning, så kom han hvertfall med en. Og det er det mange som ikke gjør :-) prat sammen i kveld så ordner det seg nok.:-) lykke til Endret 15. januar 2013 av ispia87
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #21 Skrevet 15. januar 2013 Kommer nok aldri i verden til å få han med meg på parterapi. Han er vel kritisk til slikt, men kan lufte det for han. Tror ikke jeg orker noen konfrontasjon når jeg kommer hjem i dag. Jeg ba han dra til broren sin i kveld, slik at jeg får han litt på avstand. Er fortsatt så sint på han, at jeg er redd jeg kommer til å være usaklig hvis jeg må snakke med han i dag. Setter pris på alle svarene jeg har fått. Tror nesten jeg må vise han svarene, så skjønner han kanskje hvor urimelig og dum han var i morges. HI Anonym poster: 218ab1450387acfc59967ce1fc1bc884 Hadde gitt han et ulitmatum, der familevernkontoret var en av valgene,da vil du fort se hvor du har han. Er han ikke villig til å ta imot den hjelpen det virker han trenger, så .....ja, da hadde ihverfall ikke jeg giddet kastet mer tid vekk på en sånn fjott. Anonym poster: 36a34bc231151c056a894f34b8843f74
*SommerFrisk* Skrevet 15. januar 2013 #22 Skrevet 15. januar 2013 Barnet vårt er syk nå på fjerde dagen. Og så er det det alltid tilbakevendende problemet med hvem som skal være hjemme med barnet. Vel, i går klarte jeg å bytte om på vaktene, slik at jeg jobbet sent. Det lar seg bare overhode ikke gjøre i dag , så da må mannen være hjemme. Men gjett hva?? Han ble ikke mindre enn rasende på meg på grunn av at han ikke kunne dra på jobb. Han bør så sur at han kalte meg for ei hore?? Ei drittkjerring og ba meg hute meg i dusjen, så jeg forsvant vekk fra han :-0 Alt dette bare fordi jeg ikke har mulighet til å være hjemme i dag med jenta. Og enda til har han sovet hele natten for seg selv, men jeg og lillejenta har sovet sittende i gyngestolen i stua, bare for at jenta skulle få sovet litt. Kjenner jeg er helt målløs, lei meg, sur og faktisk ganske enkelt forbanna på mannen. Anonym poster: 401e2fd8d4dfe231c33577327b2ab576 For å si det sånn, hadde mannen min kalt meg for hore (!!!!) eller noe ant i den duren, så hadde jeg pakka tinga hans og kasta han på huet pg rævva ut! -Du kan ikke leve med et menneske som behandler deg på den måten. Jeg er helt sjokkert, at det er mulig. Mest sansynlig burde han være en voksen mann (barn, hus, deg, jobb). Det er så respektløst at jeg , personlig hadde begynt å le, før jeg hadde sagt at han kunne pakke sakene sine og være klar til å reise når jeg kom hjem. Sånn sier man bare IKKE. Ikke for å være frekk, men han må jo være tilbakestående, eller iallefall så nære det er mulig å komme det, uten å faktisk være det. Drittsekk
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #23 Skrevet 15. januar 2013 Barnet vårt er syk nå på fjerde dagen. Og så er det det alltid tilbakevendende problemet med hvem som skal være hjemme med barnet. Vel, i går klarte jeg å bytte om på vaktene, slik at jeg jobbet sent. Det lar seg bare overhode ikke gjøre i dag , så da må mannen være hjemme. Men gjett hva?? Han ble ikke mindre enn rasende på meg på grunn av at han ikke kunne dra på jobb. Han bør så sur at han kalte meg for ei hore?? Ei drittkjerring og ba meg hute meg i dusjen, så jeg forsvant vekk fra han :-0 Alt dette bare fordi jeg ikke har mulighet til å være hjemme i dag med jenta. Og enda til har han sovet hele natten for seg selv, men jeg og lillejenta har sovet sittende i gyngestolen i stua, bare for at jenta skulle få sovet litt. Kjenner jeg er helt målløs, lei meg, sur og faktisk ganske enkelt forbanna på mannen. Anonym poster: 401e2fd8d4dfe231c33577327b2ab576 For å si det sånn, hadde mannen min kalt meg for hore (!!!!) eller noe ant i den duren, så hadde jeg pakka tinga hans og kasta han på huet pg rævva ut! -Du kan ikke leve med et menneske som behandler deg på den måten. Jeg er helt sjokkert, at det er mulig. Mest sansynlig burde han være en voksen mann (barn, hus, deg, jobb). Det er så respektløst at jeg , personlig hadde begynt å le, før jeg hadde sagt at han kunne pakke sakene sine og være klar til å reise når jeg kom hjem. Sånn sier man bare IKKE. Ikke for å være frekk, men han må jo være tilbakestående, eller iallefall så nære det er mulig å komme det, uten å faktisk være det. Drittsekk Signerer denne Anonym poster: 36a34bc231151c056a894f34b8843f74
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. januar 2013 #24 Skrevet 15. januar 2013 Aldri hørt maken.. I våre ni år sammen, gjennom uenigheter og krangler, gode og onde dager, så har min mann til dags dato ALDRI kalt meg noe av det du nevner! Jeg tror ikke det hadde ramla ham inn en gang.. Totalt uakseptabelt, uansett grunn!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #25 Skrevet 15. januar 2013 Helt sjokkert jeg.. Sånn oppførsel hadde jeg aldri, ALDRI funnet meg i! Håper han ikke lar vreden gå utover barnet mens du er på jobb.. Dere bør få til en ordning først som sist, annenhver dag hjemme. Skriv det ned slik at det ikke blir styr av det. Dersom du er hjemme siste dagen barnet er sykt, skal han være hjemme første dagen barnet er sykt neste gang. Men jeg skal ærlig innrømme mannen min har blitt lettere irritert på meg også fordi han mener det er lettere for meg å være hjemme, for i jobben min er ikke andre avhengig av at jeg er der (jobber på en stooor fabrikk, maur i maurtuve) mens i hans jobb er tre stk avhengig av han for at de skal ha jobb. Men se som det bryr meg:) rett skal være rett, og dagene skal deles likt. Anonym poster: 672b878518219ad89a4b5270a24a62cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå