Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Min kollega har leid min samboers leilighet siden mai da jeg ble gravid og vi måtte flytte smen fort. Hun gikk gjennom et samlivsbrudd og bad om å få leie før vi rakk å annonsere den. Nå er vi blitt tre og vi bor fryktelig upraktisk og ønsker noe større og å eie. Banken anbefalte oss (møte i dag) å selge pga verdiøkning og fordi hvis den blir solgt når det har gått mer enn et år må vi skatte av overskuddet. Min samboer ringte henne i kveld og var ganske hyggelig og sa at dette ikke skulle skje med en gang, men at vi måtte få ny verditakst og at det vil komme en megler. Jeg synes det er realt av oss å utsette salget så lenge som mulig slik at hun får tid til å finne et bra sted å bo. Men i sted hadde hun skrevet en skikkelig slem status på Facebook åpenbart rettet mot meg og nå slettet meg som venn. Jeg får klump i magen og synes dette er urettferdig. Leiekontrakten har gjensidig oppsigelse og kun kan vel ikke være overrasket at vi ønsker å kjøpe noe nå? Huff. Anonym poster: 6f5e258ed679383c86bae5cf87322ca2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Min kollega har leid min samboers leilighet siden mai da jeg ble gravid og vi måtte flytte smen fort. Hun gikk gjennom et samlivsbrudd og bad om å få leie før vi rakk å annonsere den. Nå er vi blitt tre og vi bor fryktelig upraktisk og ønsker noe større og å eie. Banken anbefalte oss (møte i dag) å selge pga verdiøkning og fordi hvis den blir solgt når det har gått mer enn et år må vi skatte av overskuddet. Min samboer ringte henne i kveld og var ganske hyggelig og sa at dette ikke skulle skje med en gang, men at vi måtte få ny verditakst og at det vil komme en megler. Jeg synes det er realt av oss å utsette salget så lenge som mulig slik at hun får tid til å finne et bra sted å bo. Men i sted hadde hun skrevet en skikkelig slem status på Facebook åpenbart rettet mot meg og nå slettet meg som venn. Jeg får klump i magen og synes dette er urettferdig. Leiekontrakten har gjensidig oppsigelse og kun kan vel ikke være overrasket at vi ønsker å kjøpe noe nå? Huff. Anonym poster: 6f5e258ed679383c86bae5cf87322ca2 Utrolig barnslig, hvor gammel er hun? Hva er det der med å legge ut på statusene hva man synes om andre, gjerne litt i gåter Anonym poster: d5acf33601b21d27ce0c4b3ef0d06a8d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Leier følger med huset når man selger det. Anonym poster: 3f9f729309f08a332092b8b068d7a476
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Jeg husker ikke ordrett hva hun skrev (og hun hadde slettet meg når jeg skulle vise det til min man) men det omtrent noe som " andres egoisme og livsvalg,tror de kan gjøre som de vil" etc. Men dette er en typisk studentbolig og den den som kjøper vil nok inn med en gang, så flytte må hun uansett. Anonym poster: 6f5e258ed679383c86bae5cf87322ca2
mirredutt Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Jeg trodde man måtte skatte av overskuddet om boligen selges før man han eid den i ett år. Er det nye regler på det? Uansett kjipt av kollegaen din å reagere sånn!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Jeg trodde man måtte skatte av overskuddet om boligen selges før man han eid den i ett år. Er det nye regler på det? Uansett kjipt av kollegaen din å reagere sånn! Han har eid den i 5 år og reglen er slik at man må skatte av overskuddet ved salg om den har vært utleid i mer enn et år. Så den må være solgt før påske og hun fikk beskjed i går. Merkelig dame. Anonym poster: 6f5e258ed679383c86bae5cf87322ca2
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Jeg ville ha spurt henne rett ut, på en høflig og saklig måte om hun har noe imot deg. Si at du reagert på at hun hadde slettet deg som venn på facebook etter telefonsamtalen, og at du ikke helt skjønner hvorfor. Gjør deg litt dum ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Jeg trodde man måtte skatte av overskuddet om boligen selges før man han eid den i ett år. Er det nye regler på det? Uansett kjipt av kollegaen din å reagere sånn! Han har eid den i 5 år og reglen er slik at man må skatte av overskuddet ved salg om den har vært utleid i mer enn et år. Så den må være solgt før påske og hun fikk beskjed i går. Merkelig dame. Anonym poster: 6f5e258ed679383c86bae5cf87322ca2 Bare til info: regelen er at boligen må være overdratt til ny eier innen ett år. Ergo må dere ha litt slingringsmonn i tilfelle ny eier trenger en måned eller to på å flytte inn... Anonym poster: 94d808012277745e658543522644d7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå