Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Når jeg vokste opp var de fleste familier bestående av to(gifte) foreldre og to barn.. Noen hadde riktignok tre. Vi kjente en familie som hadde skeiet ut med fire barn! Det var ikke vanlig. I dag har jeg inntrykk av at den nye normen er å ha tre barn, men at flere enn før også har fire og fem barn. Og jeg skjønner at dette skyldes at vi har bedre råd, plass og selvfølgelig at det er vanligere med ny-familier av ulike slag. Men er det blitt slik at det er status å ha mange barn? Føler noen ganger at barna er noe vi "smykker" oss med. Se hvor fine,velkledde og velfungerende barn jeg har laget liksom... Anonym poster: 713288095701a69222c192c5a872c6de
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Her i byen er de som har mange barn læstadianere. Det å være læstadianer er ikke noe status. Anonym poster: 9013b13a93d0694fa9118f04f2c3bfa8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 I klassa mi (jeg er oppvokst på bygda og født på 70-tallet) så var det flest med tre barn, noen med fire etterhvert. Jeg kommer på en der det bare var to i søskenflokken. Anonym poster: 9146881f2ae2a8e2de6fce31feb23b58
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Har stort sett legevenner, der er normen 2-3 flotte barn. ingen tvil om at barn er status. Anonym poster: b51860e903b9f64f9b9632652b76cfc1
O`Neill Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Jeg aaaaaaner ikke..vi har for øyeblikket kun 1 barn og vi er lykkelige og føler oss vellykkede og "on the top"... får vi flere barn så er det flott (å bli gravid er ikke like lett for meg som det er for de "normale"), får vi ikke flere, så er det flott det og. Vi vil være lykkelige vi, være en familie uansett så mye eller lite vi har av ting, så får andre gjøre sin "greie"..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Har stort sett legevenner, der er normen 2-3 flotte barn. ingen tvil om at barn er status. Anonym poster: b51860e903b9f64f9b9632652b76cfc1 Ja leger er vel en av de yrkesgruppene som får flest barn. Anonym poster: 713288095701a69222c192c5a872c6de
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Nei det er status med ett eller to barn. Ihvert fall her jeg bor(stor by) Det viser at man prioriterer andre ting også, som karriere, høyt. Og at man er likestilte(begge foreldre yrkesaktive) Anonym poster: 01291ce3bc4f9e74795df97bcd2fa771
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Det kommer vel an på, som alt annet. Ei venninne av meg har 3 barn, alle med forskjellige fedre. Det er vel ikke spesielt status... Anonym poster: b48d99c8997d020520980770e593a000
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 ja, ser ut som det er status å være yngst mulig, ha flest mulig barn, være tynnest og mest veltrent, og samtidig ha et strøkent hjem til alle døgnets tider, med masse dyrt interiør. et stort pluss om du blogger om det flotte livet også hehe.. Anonym poster: ca59a408ad29100964d91fe90f80168d
Elsker livet Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Vet ikke hvordan det er generelt rundt omkring. Men i vår omgangskrets er det virker det som. De som stopper på to forklarer det gjerne med at de har lite tid og at de vil måtte forsake ting økonomisk som de ikke ønsker.
Elsker livet Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 Vet ikke hvordan det er generelt rundt omkring. Men i vår omgangskrets er det virker det som. De som stopper på to forklarer det gjerne med at de har lite tid og at de vil måtte forsake ting økonomisk som de ikke ønsker. Det var en fantastisk norsk. Men jeg tror kanskje jeg gjorde meg forstått.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #12 Skrevet 14. januar 2013 Vi har 4, og føler vel mer st vi blir møtt med "at dere gidder" enn "wow". Men vi er stolte over gjengen. Anonym poster: 8a87a3ef1ec50fe4cefce27463ca1c73
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Innenfor Smiths venner så er det status med mange barn. Gjerne sju eller flere. Anonym poster: ac8a13acd65316ce2ae3b4b3dc4db5a6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Her hvor jeg bor har jeg følgende inntrykk av folk med mange barn (4 og oppover): - Noen er ressurssterke mennesker med over gjennomsnittet god økonomi og jobber - Noen er det stikk motsatte, gjerne unge mødre som har 4-5 barn med flere forskjellige og lite på stell - Veldig religiøse Anonym poster: de2826c3393da7a61a37e64f276db682
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Ingen stor status å ha mange barn. Elsker mine sju , men det er stort sett dyrt og mye hodebry. Gleder meg til alle har fått seg jobb og flyttet, i allfall dei eldste gutta som nå er over atten. Har tre på videregående og om et halvt år det det fjerde som skal til. Det er et styr med hybelen, inn og ut av hybler. Små barn er ingenting mot store barne som helst skulle kunne ordne seg selv. Anonym poster: 2cdfbbd4d01f4713215f29c4ccae78b5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #16 Skrevet 15. januar 2013 Innenfor Smiths venner så er det status med mange barn. Gjerne sju eller flere. Anonym poster: ac8a13acd65316ce2ae3b4b3dc4db5a6 Det er ikke status. De bruker ikke prevansjon, derav mange barn. Anonym poster: b51860e903b9f64f9b9632652b76cfc1
klg,2 boys now:) Skrevet 15. januar 2013 #17 Skrevet 15. januar 2013 Virker som det er den nye statusen og ha 4 barn.jeg voks opp med 2 søsken og det var mye den gangen 80 tallet.ei i klassen min hadde 14 søsken da,smits venner(?) var de da.eldste broren hennes hadde 11 barn selv da vi gikk på ungdomsskolen
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #18 Skrevet 15. januar 2013 i bhg til unga er det flest med 2 barn. der jeg vokste opp og var det 2 barn som var vanlig. tror det var 2 familier i klassen min som hadde mer enn 2 barn. vi var 30 barn i klassen. vi har også kunn to barn. ingen planer om flere barn Anonym poster: cd18516ee2ca2f047bd4bdaee8b0bf8b
Hybelkanina Skrevet 15. januar 2013 #19 Skrevet 15. januar 2013 Ser her hvor jeg bor at flere familier med foreldre som er høyt utdannet og / eller har godt betalte jobber gjerne får både 4 og 5 barn. Så jo, det er nok litt status. Men samtidig kjenner jeg til flere tilfeller der folk som hverken har jobb eller penger yngler som fluer. Tror neppe det handler om et ønske om status, snarere om mangel på kunnskap om prevensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå