Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 * Man blir feit av å spise EN hamburger i måneden * Spiser man rømme, blir man feit * Drikker man to glass juice i uka, etser man i stykker tennene * Spiser man godteri på lørdager, dør hjernecellene Mens produkter med aspartam, neida, de er heeelt trygge, og all forskning som viser at det er skadelig, er bare tull. Og så videre. Hvorfor har det blitt så mye mathysteri i det siste? Folk var sunnere før, brukte HELprodukter, ikke noe avmagret pålegg, man brukte smør på skiva, spiste poteter og saus. Drakk melk og juice og hjemmelaga saft. Nå er folk tjukkere enn før, mer usunne enn før, sitter mer på ræva, til tross for at man helst skal spise bønnespirer og drikke gulrotsaft dagen lang. Uff! Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Joda... men det du skriver i siste avsnitt har kanskje noe med aktivitetsnivået å gjøre, ikke at man blir feitere av aspartam enn av smør. Anonym poster: 2ab522a7860f62adf3f30c65026eab55
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Det er nok de som ikke er "hysteriske" som er tjukkasene (du besvarer ditt eget spørsmål i innlegget ditt ). Vi andre klarer oss helt fint selv om vi ikke drikker juice flere ganger i uka Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Det er nok de som ikke er "hysteriske" som er tjukkasene (du besvarer ditt eget spørsmål i innlegget ditt ). Vi andre klarer oss helt fint selv om vi ikke drikker juice flere ganger i uka Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Jeg er ikke hysterisk, og ingen i min familie er tjukke. Noe som heter sunn fornuft. Å hive hele familien inkludert små barn på slankekost, slik at ALT skal være kjernesunt fra morgen til kveld, telle kalorier i maten osv, er sykelig, etter min mening. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233
Elsker livet Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Ja, folk er tykkere, men mye tyder på at vi er sunnere. Er det ikke bra at folk er blitt mer bevisste på kosthold (i og med at fedme er et økende problem)?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Ja, folk er tykkere, men mye tyder på at vi er sunnere. Er det ikke bra at folk er blitt mer bevisste på kosthold (i og med at fedme er et økende problem)? Når folk blir hysterisk, og spiser BARE lettprodukter, drikker BARE vann hele tiden, spiser BARE magert pålegg, det groveste brødet, også til fest osv, så er det ikke bra. Man må kunne skeie ut og kose seg, og barna trenger ikke slankekost uten fett og karbohydrater. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Og så mye kreft og annen dritt folk får nå, så mange som er uføretrygdede i Norge, tyder IKKE på at vi er sunnere. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Det er nok de som ikke er "hysteriske" som er tjukkasene (du besvarer ditt eget spørsmål i innlegget ditt ). Vi andre klarer oss helt fint selv om vi ikke drikker juice flere ganger i uka Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Jeg er ikke hysterisk, og ingen i min familie er tjukke. Noe som heter sunn fornuft. Å hive hele familien inkludert små barn på slankekost, slik at ALT skal være kjernesunt fra morgen til kveld, telle kalorier i maten osv, er sykelig, etter min mening. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233 Å ikke spise hamburger eller drikke juice ofte, å kun ha gotteri på lørdag og ikke å bruke rømme i maten er ganske langt fra å være på slankekost. Du snakker om sunn fornuft. I mitt hode er det nettopp sunn fornuft å drikke vann, å spise sunt og å kun skeie ut på lørdager. Slik vokste jeg opp på midten av 70-tallet og slik gjør jeg det med mine barn. Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Det er nok de som ikke er "hysteriske" som er tjukkasene (du besvarer ditt eget spørsmål i innlegget ditt ). Vi andre klarer oss helt fint selv om vi ikke drikker juice flere ganger i uka Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Jeg er ikke hysterisk, og ingen i min familie er tjukke. Noe som heter sunn fornuft. Å hive hele familien inkludert små barn på slankekost, slik at ALT skal være kjernesunt fra morgen til kveld, telle kalorier i maten osv, er sykelig, etter min mening. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233 Å ikke spise hamburger eller drikke juice ofte, å kun ha gotteri på lørdag og ikke å bruke rømme i maten er ganske langt fra å være på slankekost. Du snakker om sunn fornuft. I mitt hode er det nettopp sunn fornuft å drikke vann, å spise sunt og å kun skeie ut på lørdager. Slik vokste jeg opp på midten av 70-tallet og slik gjør jeg det med mine barn. Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Brukte du lettrømme, ekstra lett melk, ingen poteter eller brød osv på 70-tallet? Nekter å tro deg... Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Det er nok de som ikke er "hysteriske" som er tjukkasene (du besvarer ditt eget spørsmål i innlegget ditt ). Vi andre klarer oss helt fint selv om vi ikke drikker juice flere ganger i uka Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Jeg er ikke hysterisk, og ingen i min familie er tjukke. Noe som heter sunn fornuft. Å hive hele familien inkludert små barn på slankekost, slik at ALT skal være kjernesunt fra morgen til kveld, telle kalorier i maten osv, er sykelig, etter min mening. Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233 Å ikke spise hamburger eller drikke juice ofte, å kun ha gotteri på lørdag og ikke å bruke rømme i maten er ganske langt fra å være på slankekost. Du snakker om sunn fornuft. I mitt hode er det nettopp sunn fornuft å drikke vann, å spise sunt og å kun skeie ut på lørdager. Slik vokste jeg opp på midten av 70-tallet og slik gjør jeg det med mine barn. Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7 Brukte du lettrømme, ekstra lett melk, ingen poteter eller brød osv på 70-tallet? Nekter å tro deg... Anonym poster: 05a4e17796a2d67d5d728d93afd86233 Vi brukte ikke rømme i det hele tatt. Rømme har aldri vært en naturlig del av mitt kosthold, verken som liten eller stor. Lettmelk hadde vi og det drikker jeg fortsatt. Poteter og brød spiste vi. Hva har det med hamburgere, gotteri eller juice å gjøre? Vel, siden du først er her så kan jeg også fortelle at juice hadde vi aldri. Til lørdag fikk jeg og bror en flaske glassbrus på deling. Gotteri fikk vi litt i hver skål til lørdags. Jeg er oppvokst på bygda så hamburgerkjeder og slikt hadde vi ikke. Men vi spiste biff av og til. Foreldrene mine var helt vanlige folk. Lavkarbo hadde de neppe hørt om, dersom du sikter til det. Poenget mitt er at folk har alltid hatt et ganske sunt kosthold med godsaker kun til "fest". Det er i de senere år a vi har begynt å ha "fest" hver dag og så bli vi som ikke "fester" så ofte kalt hysteriske. Blir ikke det litt feil? Anonym poster: c8393ba72fabd6b8f1dafb79ef9a4bd7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 Joda... men det du skriver i siste avsnitt har kanskje noe med aktivitetsnivået å gjøre, ikke at man blir feitere av aspartam enn av smør. Anonym poster: 2ab522a7860f62adf3f30c65026eab55 Dette er rett og slett feil. Fakta viser at de som inntar mye kunstige søtestoffer går mer opp i vekt enn de som spiser smør og drikker sukkerbrus. Undersøkelser viser også at når man dropper alle de kunstige stoffene og begynner å spise mer normalt går man mer opp i vekt enn en som ikke har brukt kunstig søtestoff - selv om man spiser akkurat det samme. Men men, aktivitetsnivået, som er en konsekvens av tv, pc, mobiltelefoner og alt slikt, er en stor synder. Ikke trenger vi å flytte det minste på oss for å få det vi trenger. 3x45 min på treningssenter hver uke veier ikke opp for å ta bilen overalt og sitte stille hele dagen. Anonym poster: c0085a4c468cdafbe92fce0cef3b8c1c
beibilykke Skrevet 14. januar 2013 #12 Skrevet 14. januar 2013 Joda... men det du skriver i siste avsnitt har kanskje noe med aktivitetsnivået å gjøre, ikke at man blir feitere av aspartam enn av smør. Anonym poster: 2ab522a7860f62adf3f30c65026eab55 Dette er rett og slett feil. Fakta viser at de som inntar mye kunstige søtestoffer går mer opp i vekt enn de som spiser smør og drikker sukkerbrus. Undersøkelser viser også at når man dropper alle de kunstige stoffene og begynner å spise mer normalt går man mer opp i vekt enn en som ikke har brukt kunstig søtestoff - selv om man spiser akkurat det samme. Men men, aktivitetsnivået, som er en konsekvens av tv, pc, mobiltelefoner og alt slikt, er en stor synder. Ikke trenger vi å flytte det minste på oss for å få det vi trenger. 3x45 min på treningssenter hver uke veier ikke opp for å ta bilen overalt og sitte stille hele dagen. Anonym poster: c0085a4c468cdafbe92fce0cef3b8c1c Har jo nettopp vært i media at forskere etc går ut med at aspartahm ikke er skadelig på noen måte... vet nå vet ikke jeg noe mer enn akkurat det. For hørte det kun i forbifarten på radio.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #13 Skrevet 14. januar 2013 Moren min drikker kun skummet melk og trener styrke fire dager i uka. Han er rimelig trinn, for å si det sånn Anonym poster: ab87330e42cbd13b890bee687553aae1
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #14 Skrevet 14. januar 2013 Joda... men det du skriver i siste avsnitt har kanskje noe med aktivitetsnivået å gjøre, ikke at man blir feitere av aspartam enn av smør. Anonym poster: 2ab522a7860f62adf3f30c65026eab55 Dette er rett og slett feil. Fakta viser at de som inntar mye kunstige søtestoffer går mer opp i vekt enn de som spiser smør og drikker sukkerbrus. Undersøkelser viser også at når man dropper alle de kunstige stoffene og begynner å spise mer normalt går man mer opp i vekt enn en som ikke har brukt kunstig søtestoff - selv om man spiser akkurat det samme. Men men, aktivitetsnivået, som er en konsekvens av tv, pc, mobiltelefoner og alt slikt, er en stor synder. Ikke trenger vi å flytte det minste på oss for å få det vi trenger. 3x45 min på treningssenter hver uke veier ikke opp for å ta bilen overalt og sitte stille hele dagen. Anonym poster: c0085a4c468cdafbe92fce0cef3b8c1c Har jo nettopp vært i media at forskere etc går ut med at aspartahm ikke er skadelig på noen måte... vet nå vet ikke jeg noe mer enn akkurat det. For hørte det kun i forbifarten på radio. De har injisert ren aspartam i rotter, og rottene har utviklet kreftsvulster i løpet av få uker. Anonym poster: ab87330e42cbd13b890bee687553aae1
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #15 Skrevet 14. januar 2013 Joda... men det du skriver i siste avsnitt har kanskje noe med aktivitetsnivået å gjøre, ikke at man blir feitere av aspartam enn av smør. Anonym poster: 2ab522a7860f62adf3f30c65026eab55 Dette er rett og slett feil. Fakta viser at de som inntar mye kunstige søtestoffer går mer opp i vekt enn de som spiser smør og drikker sukkerbrus. Undersøkelser viser også at når man dropper alle de kunstige stoffene og begynner å spise mer normalt går man mer opp i vekt enn en som ikke har brukt kunstig søtestoff - selv om man spiser akkurat det samme. Men men, aktivitetsnivået, som er en konsekvens av tv, pc, mobiltelefoner og alt slikt, er en stor synder. Ikke trenger vi å flytte det minste på oss for å få det vi trenger. 3x45 min på treningssenter hver uke veier ikke opp for å ta bilen overalt og sitte stille hele dagen. Anonym poster: c0085a4c468cdafbe92fce0cef3b8c1c Har jo nettopp vært i media at forskere etc går ut med at aspartahm ikke er skadelig på noen måte... vet nå vet ikke jeg noe mer enn akkurat det. For hørte det kun i forbifarten på radio. Vel, med skadelig er det kanskje linket til at man trodde folk fikk kreft av å innta aspartam, men det er vist ikke bevist. Men seriøst, man trodde også at det var helsefremmende å røyke på 1920tallet. Og asbest var heller ikke farlig før. Får se hva man mener om kunstig søtning om 50 eller 100 år, da har man kanskje en annen holdning enn den man har idag. Anonym poster: c0085a4c468cdafbe92fce0cef3b8c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå