Gå til innhold

Er dette mye eller passelig på en dag å spise?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 1 banan, 1 glass med blåbær biola, 5 biter med spekeskinke og 6 paranøtter og litt valnøtter.

Lunsj: baguett med ost og skinke.

mellom måltid: 1 glass med eplejuice og litt mandler.

Middag: lapskaus.

kveldsmat: 3 kokte egg og litt hvit ost.

er på slankeren på lavkarbo :) so lurte på om dette er passelig mangde mat på en dag?? :)

PS: se bort fra baguetten, de var en glipp idag :( var på shopping og var på kafe..

Anonym poster: 56c8a2387387074affec3de302af1d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker det ser greit ut, men at til å være på lavkarbo var det veldig lite protein her.. syns du bør spise litt mer kjøtt og fisk.

Anonym poster: cd063a0be0b786f419a7e5863fe827d7

Skrevet

Jeg synes det ser nok ut, men jeg vil bare tipse deg om noe, siden du er på slankeren! Bytt ut frokosten med lunsjen, da det ikke gjør noe om frokosten er stor og god. Man legger ikke på seg av frokost om man spiser normalt, og en baguett er jo et normalt måltid :) Spiser du en god frokost, er også sjansen for småspising i løpet av dagen mindre. Eller å bli fristet til å spise søtsaker :)

Anonym poster: 7ed25f13e8523114741f176dd2efa5b3

Skrevet

ja eg spiser kjøtt og fisk.. dette var de eg har spist idag :P ble en litt kjapp frokost idag pga forsovelse :P

Skrevet

Vil tro at både bananen og biolaen har mye karbo i seg, er søte saker. Samme med eplejuicen.

Nøtter har jo bra fett, men det er få kalorier og lite metthet i det, ville kanskje valgt noe annet til frokost og mellommåltid.

Men nå er jeg ingen lavkarbo ekspert :)

Skrevet

Jeg syns ikke dette så ut som lavkarbo i heletatt.

Eller ihvertfall et godt stykke unna. ( selv om jeg ser bort i fra baguetten..)

Banan? Eplejuice? Biola?

Det er jo også normalt sett mye rotgrønnsaker i lapskaus?

Skrevet

har fått mat plan og oppskrifter fra en ernæringsfysiolog da men.... er vel kansje noen ting eg burde kutte ut da.. som biola.. men hvem har lagt på seg av en banan? :P

kom gjerne med tips til meg :)

Skrevet

har fått mat plan og oppskrifter fra en ernæringsfysiolog da men.... er vel kansje noen ting eg burde kutte ut da.. som biola.. men hvem har lagt på seg av en banan? :P

kom gjerne med tips til meg :)

Poenget var bare at det ikke var lavkarbo. Har du fått diett av en ernæringsfysiolog burde du vel sikkert bare følge den, uavhengig av om det er lavkarbo eller ei.. Og det er faktisk de av oss som legger på seg sv en banan.. Ihvertfall i kombinasjon med biola, eplenektar og baguetter ;)

Skrevet

Jeg spiste alltid omelett og/eller avocado til frokost da jeg gikk på lavkarbo.

Alternativt salat med egg eller kylling.

Anonym poster: 8f42544e15813faa1880bfc512bf8f7d

Skrevet (endret)

Du er klar over at det er ca like mye sukker banan som i cola?

Og sukker er jo en av tingene man virkelig skal unngå på lavkarbo.

Jeg kan jo fortelle hva jeg har spist i dag, og jeg ligger for høyt på karbohydrater i forhold til å skulle gå ned, men dette er et valg fordi jeg er gravid.

Frokost: 2 hjemmelagde knekkebrød med edamer, paprika og karse.

Lunsj: Salat med spinat, tomat, løk, paprika, ost og skinke. Dressing av olivenolje og balcamikoeddik.

Middag: Kyllingvinger ( uten marinade), brokkoli, blomkål, agurk, tomat med en rømmedipp til.

1 pære som mellommåltid

Ca 3 l vann i løpet av dagen.

Som sagt så er dette nesten for mye karbohydrater, og pass på å lage all mat fra bunnen, så vet du hva du får i deg...

Endret av Modesty Blaise.
Skrevet

Jeg spiste alltid omelett og/eller avocado til frokost da jeg gikk på lavkarbo.

Alternativt salat med egg eller kylling.

Anonym poster: 8f42544e15813faa1880bfc512bf8f7d

er somregel de eg bruka og spise og :) og smoothie med egg, avokado, banan, bringebær og kokkos melk :) mmmm...

Skrevet

har fått mat plan og oppskrifter fra en ernæringsfysiolog da men.... er vel kansje noen ting eg burde kutte ut da.. som biola.. men hvem har lagt på seg av en banan? tongue.png

kom gjerne med tips til meg smile.png

Poenget var bare at det ikke var lavkarbo. Har du fått diett av en ernæringsfysiolog burde du vel sikkert bare følge den, uavhengig av om det er lavkarbo eller ei.. Og det er faktisk de av oss som legger på seg sv en banan.. Ihvertfall i kombinasjon med biola, eplenektar og baguetter wink.png

hehe.. trodde man bare la på seg av banan formede andre ting eg :P neida.. då får eg kutte ut banana mi da :( ha den kun i smoothien min ;)

Skrevet

På hvilken måte er dette lavkarbo?! Baguette liksom?

Anonym poster: 2005afc77794e7532b49efcf7606fd79

Skrevet

Frokost: 1 banan, 1 glass med blåbær biola, 5 biter med spekeskinke og 6 paranøtter og litt valnøtter.

Lunsj: baguett med ost og skinke.

mellom måltid: 1 glass med eplejuice og litt mandler.

Middag: lapskaus.

kveldsmat: 3 kokte egg og litt hvit ost.

er på slankeren på lavkarbo smile.png so lurte på om dette er passelig mangde mat på en dag?? smile.png

PS: se bort fra baguetten, de var en glipp idag sad.png var på shopping og var på kafe..

Litt nøtter er bra, men ikke så mange. Baguette, lapskaus, banan og biola er ikke lavkarbo. Egg er forøvrig lavkarbo.

Anonym poster: e6c646c596f3e20dcde564a5a690f0b5

Skrevet

om du skal slanke deg kutt ut all mat som inneholder tilsatt sukker,og spis max 250g frukt om dagen,drikk rikelig med vann,spis kjøtt,fisk og grønnsaker,litt pasta/ris/poteter og lag feks grovbrød el knekkebrød selv som ikke inneholder gjær(man kan ese ut i kroppen,om mann sopiser gjær)

Anonym poster: 30f838483e2062583cae5543666bdbcd

Skrevet

Dette er i hvertfall ikke lavkarbo.

Skrevet

Bare kveldsmaten din som er lavkarbo :) Tror du må lese deg litt mer opp på akkurat det.

Anonym poster: a4540d1353a2d877f291893f4047cd99

Skrevet

Nå er vel kanskje ikke lavkarbo/ikke lavkarbo det viktigste her, men hellere et spørsmål om å få kuttet alle kjappe kullhydrater? Ville byttet biola med naturellyoghurt eller enda bedre havregrøt eplejuicen med et friskt eple og et glass vann eller melk og så bytt baguetten med ordentlig dansk rugbrød.

Anonym poster: 33b40746c0990371835a86121c079735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...