Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Gjør dere dette for deres 8-åringer? Eller gjør de det selv? Hva med matpakke? Håndterer de kniv og gaffel godt? Anonym poster: 625e1f012205fb60eaea59df95378569
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Håndterer kniv og gaffel omtrent så godt som hun vil - dvs ikke så godt som mora mener hun burde, men får stort sett til det hun prøver. Brødskiver ordner hun selv, med mindre jeg står ved benken og lager til flere. Matpakke er hennes eget ansvar, da sitter vi sammen til frokost, med brød og pålegg foran oss. Anonym poster: 1d97888af604fcd2ef76c04bac654384
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Snart 6-åringen min gjør dette selv, og hun spiser like godt som meg med kniv og gaffel. Men matpakker ordner jeg, siden det går litt raskere da (er allerede i gang med matpakker til de yngre søsknene). Anonym poster: 9e2e0719ee35b04e542f538b1dafe317
Frufluffy Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Jeg fikk matpakke til jeg var 19 så regner med at mine barn får den servicen selv om de kan lage selv. De har nok med å stå opp å ordne seg
Fomle84 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Smøre brødskivene gjør snart 7 år gamle frøken selv. Håndterer bestikk fint. Jeg smører stort sett matpakke da det kan bli litt hektisk på morgenen. Men hender at hun smører selv. Selv smørte jeg selv fra jeg var 9-10 år.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Huff.. Hun burde gjøre det selv. Men jeg gjør det! Synes det er koselig å gjøre. :-) Hun er 10 år!! Anonym poster: baa597c7cac554d35eb1708a1acf9960
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Hva med en enkel brødskive som kveldsmat da? her sitter vi ikke sammen og spiser kveldsmat, vi spiser ettersom vi skal legge oss Smører barna selv da? Skal innrømme at jeg smører til alle, både kveldsmat, frokost og matpakker... hmmm... Men det er liksom en gjerning ment av kjærlighet, de har nok med å huske alt om morgenen, trøtte og stressa HI Anonym poster: 625e1f012205fb60eaea59df95378569
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Jeg smører og ordner all mat til min på snart 8. Men han klarer fint og styre med bestikk selv., Anonym poster: 7bec0b0d665b336ddd285fe326918e6a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 De klarer fint å lage seg brødskiver selv, det har de klart fra de har vært rundt to år. De har måtte gjøre det selv fra de er to år i barnehagen, så det går veldig bra. Litt vanskelig med ost, men utover det så går alt greit. Men jeg lager frokost, nistepakker osv. Hvem som lager kveldsmat og slikt varierer, kommer ann på hva vi gjør. Anonym poster: a1f97c2635c489536685227b870da123
Koala *g07* Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Her smører 5 åringen på maten sin selv om han vil. Jeg lager fortsatt nisten, siden det ofte må gå litt fort på morgenen.
Honningmelon Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 Både 6 åringen og 9 åringen smører sin egen mat. Vi smører matpakker da pga at det er litt travelt på mårran. Men, ellers så smører de sin egen mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå