Gå til innhold

Du vet det er kaldt når...

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

.... endepluggen på radiatoranlegget i stuen sprekker!!!!

Det er nå hektisk aktivitet i heimen med gubben og en kompis (som heldigvis er rørlegger) som forsøker å finne ut hvor rørene går. Og mens dette pågår, så daler trykket i oljefyren.

Sitter nå og vurderer om jeg skal vekke begge ungene, og ta dem med bort til foreldrene mine. Ikke så stas med to små, en temperatur som faller og en uviss natt i vente.

Var det noen som sa blåmandag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekk ungene og kom dere til varmere strøk. Av erfaring kan det ta litt tid å fikse sånt.

Gjest amandine
Skrevet

Ok. Jeg skal da ikke klage akkurat nå selv om jeg synes det er kjipt å ha stua full av røyk fordi gubben insisterte på peiskos/bål. Varmepumpen holder det iallefall varmt selv om jeg lufter(eller rettere,det blir fort varmt igjen når jeg er ferdig å lufte).. God natt og lykke til! Sender varme tanker!

Skrevet

All symp. Her har vi bruk 5 timer på å få det rimelig varmt igjen. Joggu er det kaldt da.

Skrevet

Så kjedelig. Hos oss er det varmt hjemme, men barna har vært hjemme i dag fordi det var for kaldt i barnehagen! Ikke så greit med nesten -20 grader ute og et varmeanlegg som slutter å fungere i løpet av helgen. Heldigvis har de fått ordnet det og forhåpentligvis er det varmt nok til at de får komme i morgen. Og heldigvis hadde de ikke blitt minusgrader inne så rør osv har ikke blitt ødelagt.

Gjest sug lut
Skrevet

Stakkars dere, så kjip mandagshendelse! Fordelen med at det skjer på en mandag er at alle sånne som jobber med slikt faktisk er i starten av sin arb.uke og kan GJØRE noe, de har ikke tatt tidlig håndverkerhelg og reist til Hafjell.

Jeg må si at vaktmestertjenester har noe for seg, og fungerende radiatorer så jeg aldri trenger å fryse eller bruke dagevis på å tørke jeans (tørketrommel er djevelens verk).

Skrevet (endret)

Det er kaldt ute. Punktum. Det er kaldt ute når snørret i nesa fryser. Det er kaldt ute når katten bare skriker ved døra, men piler inn i rommet når døra ut åpnes. Det er kaldt inne når man har veldig åpen løsning. Det er kaldt inne når man ikke kan skru opp varmen, for da går sikringen. Det er kaldt inne når det er kaldt ute og man har åpen peis. Jeg håper det er kaldt ute når den åpne peisen er byttet ut med en ny og kul peisovn neste uke!

Håper dere har kommet dere til et varmere sted, Kira. Ikke til Dantes Inferno, men til foreldrene dine.

Endret av Iiiiik
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Takk for all sympati folkens!

Jeg hadde litt is i magen, og det lønnet seg. Vi hadde nemlig for en gangs skyld flaks! Og det var pokker meg bra, ellers hadde det blitt dyrt.

Isen inne i rørene (hvem f¤%#¤% legger rørene i ytterveggen av huset mot kald betong??) gjordet slik at det kun var endepluggen som tok kvelden, og ikke hele røret. Da hadde vi vært i skikkelig problemer.

Så nå koser jeg meg foran peisen, så nærme jeg kan komme uten å bli brent. Men det blir spennende å se hvor lav temperaturen er i morgen tidlig.

Kryss fingrene for meg, og vær med meg i forbannelsen av hus bygd for altfor mange år siden!

Skrevet

Tvi tvi! Min svigermor våknet forøvrig til et vannglass på nattbordet der vannet var blitt til en eneste isbit. Da kan man vel si at det er kaldt nok på soverommet...

Gjest sug lut
Skrevet

Tvi tvi! Min svigermor våknet forøvrig til et vannglass på nattbordet der vannet var blitt til en eneste isbit. Da kan man vel si at det er kaldt nok på soverommet...

Haha, jeg har i mine yngre dager våknet med kontaktlinsene frosset inn i hver sin isbit, glad jeg ikke bor sånn lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...