Gå til innhold

Vedtaksbrev ang permisjon.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ut i permisjon 5.januar, men har ennå ikke mottatt vestaksbrev. Sendte inn søknad i uke 29 eller noe, og nav sa alt var i orden. Arbeidsgiver forskutterer lønna mi, jobber i kommunen. Spent på om jeg får lønn i morgen, når jeg ikke har hørt noe fra nav. Noen som har erfaring?

 

Anonym poster: 6667a6fc5dc55237c9f4d1c70c71456d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedtaksbrev skulle det stå.

 

Anonym poster: 6667a6fc5dc55237c9f4d1c70c71456d

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg fikk vedtaket 1 uke etter at babyen ble født og fikk permisjonspengene før jeg fikk vedtaket.

 

Ring NAV i morgen du og hør hva som skjer.

Skrevet

Om arbeidsgiver forskutterer lønnen din får du lønn, så får arbeidsgiver pengene tilbake fra nav. Om pengene fra nav ikke kommer til arbeidsgiveren din tar nok de kontakt med nav ;)

 

Anonym poster: fea456a0267f6bb1daf406ce0050bd38

Skrevet

ring 55553333 og spør hva som skjer. De er de eneste som kan gi deg et godt svar.

 

Kan for eksempel hende at vedtaksbrev er sendt, men kommet bort i posten.... Eller at de bare ikke prioriterer å behandle søknadene til de som får lønn som vanlig fra arbeidsgiver. Eller at de ikke sender ut vedtak før barnet er født. Har nemlig hørt at det er noen forvaltningsenheter som praktiserer det.

 

I hvilket fylke bor du? Jeg jobber med foreldrepenger, men har skjønt at rutinene kan variere fra fylke til fylke. Men hvis du tilfeldigvis tilhører det fylke der jeg jobber så kan jeg kanskje svare på hvorfor du ikke har hørt noe.

 

Anonym poster: e14ed5a7f02efd73089d06e184a64e31

Skrevet

Hi her, regner med lønna blir utbetalt som vanlig siden jeg får den fra kommunen.Håper det er i orden, har en haug med regninger den 20. Jeg bor i Oppland.

Skrevet

Hi her, regner med lønna blir utbetalt som vanlig siden jeg får den fra kommunen.Håper det er i orden, har en haug med regninger den 20. Jeg bor i Oppland.

 

Jeg jobber desverre ikke i Oppland, men jeg vet at Oppland har gode resultater. Et at de fylkene som behandler flest saker innen "normtid" på seks uker. Så det er helt sikkert en naturlig forklaring. Jeg tipper at enten er det sendt deg et vedtak som har kommet bort i posten, eller så venter de med å sende ut vedtak til barnet er født.

 

Jeg husker desverre ikke hvilke fylke som har den rutinen, men jeg vet at det er enkelte fylker som venter med å sende ut vedtak til barnet er født fordi da får de med alle opplysninger i et brev. I fylket der jeg jobber gjør vi ikke det og da må vi sende et korrigert vedtak etter at barnet er født for å informere om dato for siste stønadsdag.

 

Men ring 55553333 i morgen, for da får du vite hva som er årsaken til at du ikke har hørt noe.

 

Anonym poster: e14ed5a7f02efd73089d06e184a64e31

Skrevet

Jeg gikk ut i perm i august og fikk brev og penger i slutten av september. Søkte i uke 27 mener jeg.

 

Anonym poster: c05f1677cfc50148e2f36c0d6a3bd13d

Skrevet

Tusen takk for svar! Ser jo om lønna kommer i morgen, ellers ringer jeg nr jeg har fått opplyst.

Skrevet

Tusen takk for svar! Ser jo om lønna kommer i morgen, ellers ringer jeg nr jeg har fått opplyst.

 

Hvis lønna ikke kommer i morgen må du ringe arbeidsgiveren din. For når arbeidsgiver har opplyst at de betaler lønn som vanlig så har ikke nav lenger noe med den utbetalingen.

 

Kan jeg spørre om du vet om arbeidsgiveren din har sendt inn inntektsopplsyninger?

 

Siste frist for arbeidsgiver å sende inn inntektsopplysninger for å få utbetalt refusjon av foreldrepenger er senest tre måneder etter permisjonen startet. så det kan hende at saken ikke er ferdig behandlet grunnet det.

 

jeg ville uansett ringt 55553333 for å høre status i saken din.

 

Anonym poster: e14ed5a7f02efd73089d06e184a64e31

Skrevet

Jeg var sen med å sende inn søknaden og fikk penger utbetalt 2,5uke etter jeg sendte søknaden. Vedtaket husker jeg ikke akkurat når jeg fikk, men det kom lenge etterpå, hvertfall noen uker...

 

Anonym poster: 322f903166c0737dd6ac194acbc19113

Skrevet

Ok, sendte Mail til lønningskontoret når jeg sendte søknaden til nav om at de måtte sende inn opplysninger om lønn. Skulle tro at en stor organisasjon som kommunen visste hvordan denne saksgangen foregår? Men om ikke lønna kommer den 15, så ringer jeg!! Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Ok, sendte Mail til lønningskontoret når jeg sendte søknaden til nav om at de måtte sende inn opplysninger om lønn. Skulle tro at en stor organisasjon som kommunen visste hvordan denne saksgangen foregår? Men om ikke lønna kommer den 15, så ringer jeg!! Takk for svar alle sammen :)

 

En stor organisasjon som kommunen vet at de kan sende inn refusjonskravet sitt inntil tre måneder etter permisjonsstart. Derfor har de ikke bestandig det samme hastverket som oss vanlige dødelige har.

 

Anonym poster: e14ed5a7f02efd73089d06e184a64e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...