Gå til innhold

Søsken på samme avdeling eller hver sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om å flytte (snart) 3-åringen opp på stor avdeling fra mars.

Det er tre storbarnsavdelinger i barnehagen vår og storesøster går på én av dem.

Er det noen som har erfaring med å ha dem sammen eller hver for seg?

Eventuelt pedagoger som har noen generelle råd?

Begge er veldig selvstendige og sier fra hvis det er noe, så jeg er ikke så redd for at den ene skal overkjøre den andre.

Begge sier de har lyst til å gå sammen, og jeg tenker at det er praktisk med tanke på arrangementer og henting/bringing.

Anonym poster: 2df2bbd2b24dec081f02a3e33918b873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme spm, og mine ble satt på hver sin avd, fordi de skulle utvikle litt hver sin vennekrets osv, min minste er kanskje litt avhengig av storesøster, så mulig det var anbefaling rettet mot oss, og ikke generelt. Ang henting og bringing vil jeg anbefale å ha dem på samme, hadde vært myyyyyye enklere.. Men jeg begynner tidlig på jobb, og har det ofte litt travelt.. :)

Skrevet

Det må jo være topp for den som skal bytte avd å ha et søsken der. Vi har aldri hatt problemer med å ha søsken på samme avd. der jeg jobber.

Skrevet

Hver sin, pga anledning til å leke hver for seg og få hver sine venner. Leke sammen akn de uansett gjøre hjemme.

Anonym poster: 2e14a4f919401e1ae3c5004f83bc5e68

Skrevet

Jeg har to på samme avdeling, synes det er veldig greit. Enklere ved henting og bringing, ved arrangement osv.

Det var en veldig trygghet for minste at største var der når det ble flyttet over på storavdeling. Men idag har dem hver sin vennekrets som dem leker med, kan noen ganger leke sammen også der, men det er ikke så ofte. Drar gjerne også til vennene fra barnehagen på ettermiddagstid også.

Anonym poster: d9f80a47d151e29b4c464bfdd0da78f7

Skrevet

Takk for svar!

Vi heller nok mot at de skal få gå sammen.

Jeg vet om et søskenpar hvor den ene er ganske "dominerende", og de har fått råd om å ha dem på hver sin avdeling av hensyn til den mest forsiktige. Men det er nok ikke så aktuelt for oss.

Anonym poster: 2df2bbd2b24dec081f02a3e33918b873

Skrevet

Mine to barn går på samme avdelig og har gjort det hele tiden. det fungerer helt fint og har aldri forstått hvorfor det skulle være problematisk for søsken å være sammen? HVorfor skal man absolutt skille søsken?

Hadde jeg vært hjemmeværende så hadde de vært hjemme sammen hele dagen. Hva er problemet med at søsken lærer å omgås hverandre?

Anonym poster: 73e4a12ed3141007e2e092931af58287

Skrevet

Det er både og. Vi har tre søskenpar på samme avdeling hvor jeg jobber. To av søskenparene fungerer fint på samme avdeling. Det ene søskenparet ødelegger hverandre...

Anonym poster: 19986f4174e0d634e040f42a19101aeb

Skrevet

Mine to jenter på 4 og 5 år går på samme avdeling, som regel er det helt greit, men noen ganger blir det en del krangling.

I dag hadde de vært i tottene på hverandre så det endte med grining tre ganger, slikt slipper man jo når de går på hver sin.

De leker stort sett fint sammen, men jeg tenker at det kanskje blir litt mye å være sammen 24 timer i døgnet? Tenker at det kanskje skal bli fint når eldste begynner på skolen til høsten så kan de ha hver sine ting på dagtid, kanskje til og med savne hverandre litt ;)

Anonym poster: d00c5da826de1b552aecdc94b67b04ce

Skrevet

Vi ble anbefalt å ha dem på hver sin avdeling, da den ene er noe dominerende og den andre mer forsiktig. Vi valgte likevel å ha dem på samme, og det har gått helt fint. De har likevel hver sine venner som de leker med i barnehagen, og ser hverandre knapt før de kommer hjem. Men de har totalt forskjellige interesser også da.

Anonym poster: 4c1d0303963aec4199e134b8c41012b5

Skrevet

Min yngste skal fra august over fra småbarnsavdeling til base. Vi vil ha dem sammen. Men de deler opp gruppene etter alder når de har pedagogisk opplegg og turgrupper blir de separert. Så de vil faktisk ikke se så mye til hverandre innendørs, blir mest ute og det gjør de jo allerede!

Så jeg gleder meg bare til å levere på samme avdeling istede for 2 forskjellige bygg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...