Gå til innhold

Lunchtips 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Babyen min er ikke så glad i brød. Han suger litt på det og spiser av pålegget, men det er bok lite næring i det. Skal slutte å amme nå, og da må han få i seg noe. Noen med tips til hva jeg kan tilby? Han får grøt morgen og kvel, middag, samt frukt som mellommåltid.

Endret av <3 smj <3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får alt middag..

Skrevet

hjemmelaget suppe? lag en basis suppe, som du kan fryse. Så ta opp etter bruk og smak den til med grønnsaker osv.

Enkelt å varie og enkelt å spise :)

Anonym poster: cb8d47d007ef0a706563556d0aa44b6a

Skrevet

Suppe faktisk! Det har ikke slått meg engang! ;) Blender du så den blir litt tykkere i konsistensen da eller hvordan får de det i seg?

Skrevet

Jeg bruker basissuppen(laget på kraft, ikke særlig med salt!, fløte) så koker jeg gjerne opp grønnsaker i den eks. blomkål, brokkoli, erter. Så bruker jeg stavmikser eller blender så blir det enklere og tjukkere :)

Vil du ha en suppe som er mer tykk så kan du jevne den ut med melk/hvetemel.

Tomatsuppe med små tomater(cherry, dulcita) er som oftest en søtere type suppe, som de små jeg har laget den til har likt godt :)

Anonym poster: cb8d47d007ef0a706563556d0aa44b6a

Skrevet

Så godt tips! Det skal jeg gjøre :) takk!

Flere som har smarte tips?

Skrevet

Hos oss går det mye i frukt og grønt for tida. skreller og koker gulrøtter, brokkoli, erter+++

Har det bare i boller i kjøleskapet, og legger et utvalg på tallerken. Får holde og spise noe selv, og jeg mater litt.

Lager bare mye til middagen, og sparer noe til ham.

Tomat, agurk, og paprika er også populært!

Anonym poster: 5d937ac78cbcdc98d974dc4c65b67496

Skrevet

Mango og avokado-miks, eller mango og banan-miks. Var og er meget populært her. Etter som barnet blir større kan du skjære det i biter og la barnet plukke selv. Særlig Mango-avokado gir mye bra vitaminer og sunt fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...