3herlige Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Opplevde noe trist lørdag og synes fortsatt synd på gutten. Min datter var invitert i bursdag til en gutt i barnehagen. Invitasjonen kom for to uker siden i postkassen. Det stod ' Gi beskjed dersom dere ikke kan komme på telefon eller sms, og nummeret'. Jeg leverer jenten min, prater litt med foreldrene og drar videre. Reagerer på at det ikke var kommet noen andre barn eller at jeg ikke treffer noen biler på veien. 50 minutter etter ringer gutten sin mor. Ingen andre barn var kommet i selskapet så det ville være hyggelig om jeg og lillebror kom og spiste kaker. Vi gjorde selvfølgelig det. De hadde lagt opp til ordentlig flott barnebursdag med pølsepenger, pølsebod, fiskedam og leker. De hadde fått tilbakemeldinger på at to barn ikke kom. De hadde dermed ventet at det skulle komme 6 barn, ikke bare 1. Sikkert masse gode grunner for at de andre 5 ikke kom, men hvorfor i all verden gir man ikke beskjed. Synes det er utrolig dårlig, og merker jo at når vi selv inviteterer til selskap så er det irriterende når folk ikke svarer på invitasjonen. Arrangerte bl.a. en juletrefest i romjulen og tre familier svarte ikke på invitasjonen, måtte jo ta høyde for at de kom og kjøpe pølser og godteposer til dem også, de kom ikke. Når vi hadde barnebursdag sist så var det 7 av 23 som ikke svarte på invitasjonen, tre av dem kom. Jeg har ved en tidligere anledning stått med en godtepose for lite, og det var ikke gøy. Skjønner bare ikke at det kan være så vanskelig å sende en sms med svar på invitasjonen.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Helt enig med deg! Trist at det skal være slik. :-\
DaTuMa Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Folk er dårlige til å si ifra. En gutt i barnehagen ba alle guttene og bare en kom. Ingen av de andre gav beskjed.... Det er skikkelig dårlig gjort.
2 gull-ett i vente <3 Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Man gir da beskjed! vanlig folkeskikk å gi beskjed når man ikke kan komme. Og stakkars gutt som helt sikkert hadde gledet seg til at det kom mange på bursdagsfeiring:( får skikkelig vondt.. Godt at du og lillebror "stilte" opp på kort varsel:)
Februargullet2013 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Er veldig dumt de ikke gjør det,men hvis du skriver klart og tydelig at du vil ha svar,så synes jeg det i alle fall er kjempe dårlig.
Bumblebeee Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Det samme skjedde med en gutt i bhg til jenta mi. Han hadde invitert alle guttene på avd, og det kom én! Heldigvis er moren meget tøff og godt kjent i nabolaget, så hun fikk samlet sammen nabobarna og i etterkant tok hun det opp på foreldremøte. Jeg kjente jeg ble skikkelig dårlig da jeg hørte det, hadde det skjedd oss hadde ikke jeg kjent noen å samle sammen på kort varsel. Folk må tenke seg om! Jeg har gjort det slik at jeg sender en sms uansett, og takker for invitasjonen og at *** gjerne vil komme. Så slipper de å lure.
Mini&Meg Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Alltid lurt å skrive at man vil ha svar uansett, det gjør jeg. Ellers snakker jeg jo med foreldrene i bhg hver dag ( de jeg møter på iallefall) så jeg hadde jo hatt en viss aning. Men det er dårlig å ikke svare ja.
Staark Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Man gir da beskjed! vanlig folkeskikk å gi beskjed når man ikke kan komme. Og stakkars gutt som helt sikkert hadde gledet seg til at det kom mange på bursdagsfeiring:( får skikkelig vondt.. Godt at du og lillebror "stilte" opp på kort varsel:) Enig. Veldig fint gjort av dere å stille opp
M og gutta Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Vi leverte ut 15 innbydelser til sammen. 4 unger som kom 5 som svarte at de ikke kunne. Resten ga ikke lyd fra seg. Jeg dekket da heller ikke på til de. Men kom ikke flere heller. Leverte ut nesten to uker før.Her var de voksne med og da så det blei jo litt mennesker. Det var de nærmeste vennene fra barnehagen som kom da. Så de hadde ikke engang tid til å spise kake
Gjest Trulte med to små Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Får helt vondt jeg! Stakkars lille gutt eller jente som gleder seg til selskap, så dukker det kun en opp! Så godt at dere tar ansvar og stiller opp eller sier ifra at dere ikke kan komme. Godt HI og lillebror stilte "mannsterke" opp i bursdagen! Tommelen opp for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå