Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 I 07 da jeg kjøpte nyfødt bilstol var det enkelt... Den var best i test... Men nå finnes det så utrolig mange seter, og allverden av tester der en ellegden andre er best i test.... Virker som alle merkene har en best i test... Og.. med base?uten base? Isofix? Blir litt smågal hær....
3 små skatter Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Med Isofix, og det er jo trygt å kjøpe de som kommer ut best i test. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj%C3%B8petips/produkter/den-store-barneseteguiden
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Vi har maxi cosi cabriofix, var veldig godt fornøyd med denne sist, og den kunne brukes på barnevgnen ved korte turer inn på butikken etc og jenta vår sov. Da brukte vi bare bilbeltene til å feste med, noe som var veldig enkelt, men ble slik mest fordi vi jo måtte kjøpe alt og økonomien var ikke slik all verdens. Skal bruke denne stolen nå også, men skal nå kjøpe base til den. :-) Kan godt anbefale denne. Og den har alltid gjort det godt i tester.
♥Madam Mim♥ Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Med første hadde vi besafe izi sleep, helt ok sete, men var fryktelig tingt, tungvint å feste i bilen pluss at solskermen var stiv slik at den le mer i veien enn den var til hjelp. Tok den heller av og satte solskjerming i vinduet på bilen istedet. Tenkte vi skulle låne av helsestasjonen denne gangen. De har maxi cosi seter til utlån. Har de ikke flere seter til utøån igjen blir det fremdeles dette setet vi kjøper med base :-)
Februargullet2013 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 smak og behag det,men veldig glad i den jeg har . har faktisk 2, fikk en og har kjøpt en selv. Denne fikk jeg http://www.jollyroom.no/produkter/bilbarnestoler/babybilstol-0-kg-13-kg/britax-baby-safe-plus-shr-ii-leon.html
Gullunger Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Jeg har Maxi Cosi Pebble med family fix base. Veldig fornøyd!
blå+? Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Isofix trenger du vel bare om dere har isofix i bilen. Veldig trygt og veldig enkelt å feste. Personlig vil jeg absolutt anbefale bilstol med base, da det er mye enklere å klikke bilstolen fra basen for å bære baby til og fra hus/bil. Velg en bilstol med solskjerm som ikke bråker så fælt når den skal opp/ned! Er vel bare en filleting, men min babystol sier klikk-klikk-klikk i leddene når jeg dytter på soldkjermen Lykke til!
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Jeg personlig synes isofix er noe tull, som kun gjør det dyrere og ikke tryggere Hadde maxi cosi cabriofix uten base sist, og den vil vi gjerne ha igjen! Trenger ikke bære babyen til og fra bilen. Du fester setet kjempelett med selene og da bærer du jo babyen inn og ut i setet. Solskjermen var også genial.
Junimage Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Vi har kjøpt besafe izi go med base, virker veldig bra. Hadde besafe izi sleep til første da uten base. Var fornøyd med setet, men det var veldig tungt. Noe å tenke på er hvilken vogn du skal ha, og om du vil feste setet på vognunderstellet. For da må du sjekke opp om setet passer på vogna oxo.
FrueMedFrø Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Vi har Maxi Cose Pebble med Family fix -iso fix base fra førstemann (2011) som vi også skal bruke denne gangen. Super fornøyd Valgte den pga best i test, og at den kan legges ganske langt ned. Babyer skal jo helst ikke "sitte" rett opp så lenge om gangen, så har for meg at dette var veldig behagelig for baby
Eira <3 Familien Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Vi har maxi cosi cabriofix og er kjempefornøyd:) Lett sete som er greit å feste i bil både med base og med bilens belter. Prøvde besafe izisleep med førstemann, men syntes det var altfor tungt for meg og ikke det aller letteste å feste i bilen med bilens belter heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå