Gå til innhold

Svangerskapskvalme relatert til kjønn?


Lillelys

Anbefalte innlegg

Til dere som har en av hvert kjønn fra før: Opplevde dere noen forskjell i grad av svangerskapskvalme mtp om det var gutt eller jente? Bare nysgjerrig om det kan ligge noe i det :)

 

Lillelys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutt: veldig kvalm til uke 11

Jente: veldig kvalm til uke 24.

 

Så hos meg har ikke intensiteten på kvalmen vært ulik, men lengden... Men jeg vet at mange sier at det er omvendt, og tror folk får det de ønsker bekreftet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forskjell ja, men ikke p.g.a. kjønn :P

 

Minst kvalm første gang da jeg skulle ha gutt, og mest kvalm neste gang med jente. MEN, det skyldtes utvilsomt omstendighetene rundt og ikke kjønn ;)

 

Bare for å synliggjøre det: Mamma var veldig lite kvalm med meg, men megakvalm med søsteren min som kom 1,5 år senere. Skjønner veldig godt hun var kvalmerer andre gang for å si den sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jente: ikke kvalm

Gutten: ikke kvalm, mest trøtt

Nå jente igjen; kvalm og massssse brekninger fra uke 7-15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har lest meg ihjel i forhold til dette med symptomer og kjønn, men det er sjelden noen sammenheng har jeg funnet ut.

 

Jeg hadde så og si prikk like svangerskap med både jenta og gutten. Jeg var kanskje mer kvalm da jeg gikk med gutten, men så var jeg også mer sliten, da jeg hadde en 7 mnd AKTIV og veldig våken baby å ta meg av i tillegg. Tror man kan bli fortere kvalm om man er trøtt og sliten. Men husker at jeg følte at de svangerskapene var så og si prikk like ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...