Gå til innhold

Kesam vs rømme?

Anbefalte innlegg

Gjest MamsMø
Skrevet

Noen som vil fortelle meg forskjell på smak og konsistens...?

Tenker på v bruk til taco, dip, pannekaker, vafler osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mager kesam er over tre ganger sunnere enn lettrømme.

Konsistensen er noe tykkere enn lettrømme.

Smaken er mye mer lik yoghurt naturell. Hjelper med litt salt og krydder på om du bruker den til salt middag. Vi prøver å venne oss til å bruke det til alt. Mye sunnere!

Anonym poster: d1cd59a788fab52d0794a2e1083d81f3

Skrevet

Hvorfor er kesam sunnere enn rømme?

Det eneste jeg vet om kesam er at det er en ost.

Jeg bruker kesam naturell og lager min egen vaniljekesam.

Skrevet

Fordi hele Norges befolkning skal slanke seg og bare bruke kjempemagre varianter av alt. Lett meg ditt og lett meg datt, har vokst opp med seterrømme og helmelk, og ingen av slekta er i nærheten av lubne, overvektige eller syke. Å venne seg til smak av varer som er avmagret i forhold til "vanlige" varer, når man ikke har noe medisinsk indikasjon for det, synes jeg er unødvendig. Ikke noe vits med å spise slankekost når man er slank og sunn.

Anonym poster: 6f1baf837b15df3be8bcca483ffe3636

Skrevet

Kesam tåler ikke å bli for varm... Klumper seg og blir ekkel... Så ville ikke hatt det i vafler og varme sauser og sånt... Men til taco er det jo fint:)

Skrevet

Fordi hele Norges befolkning skal slanke seg og bare bruke kjempemagre varianter av alt. Lett meg ditt og lett meg datt, har vokst opp med seterrømme og helmelk, og ingen av slekta er i nærheten av lubne, overvektige eller syke. Å venne seg til smak av varer som er avmagret i forhold til "vanlige" varer, når man ikke har noe medisinsk indikasjon for det, synes jeg er unødvendig. Ikke noe vits med å spise slankekost når man er slank og sunn.

Anonym poster: 6f1baf837b15df3be8bcca483ffe3636

Enig med du :) Jeg er ikke fettskremt ;)

Skrevet

Kesam er mye bedre! Bruker det til alt jeg ville hatt rømme til ellers:) kan varmebehandles - skal bare ikke koke lenge.

Anonym poster: 2825fbda8bd934eced30feeadd77a1a7

Skrevet

Kesam kan fint brukes i vafler. Jeg bruker det istedet for rømme på taco-merket ikke forskjellen første gang jeg fikk smake det og har fortsatt med det hjemme.

Anonym poster: 0bc06c05b39061086e85a15710f0acd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...