Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha vondt/være øm en uke eller to før det "smeller" ? Eller vil man ikke merke noe til det i det hele tatt før det er for sent?

 

Anonym poster: 8cdfc8ee25b38954d7d3e84ea288f903

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Er du i tvil, så snakk med lege!!

Gjest Antarctica
Skrevet

(og jo, man vil kunne merke det, jeg kjenner bare to som har hatt det, og de fikk begge smerter først. Men når man har fått smerter, må man oppsøke hjelp.)

Skrevet

Ring da i det minste en lege eller gynekolog som driver med slikt!

Skrevet

Det gjelder ikke meg. Det burde jeg jo ha skrevet, er en venninne som lurer, og hun vil ikke ringe lege for hun er redd for å virke hysterisk. Prøver å overtale henne, og med disse svarene så klarer jeg det nok, tusen takk for svar :)

 

Anonym poster: 8cdfc8ee25b38954d7d3e84ea288f903

Skrevet

Ring og hør med lege/gynekolog for å få sjekket. Jeg gjorde det da jeg var gravid. Med meg viste det seg at det var tvillinger som var grunnen til at jeg hadde vondt :-)

Skrevet

Kan og være cyste, men hun må nesten bli undersøkt.

Skrevet

Jeg har hatt 2 graviditeter utenfor livmor.. Og det er INGENTING som jeg har lest om...

 

Første gang. Våknet en natt med ekstreme smerter, som varte ut dagen.. Tok en test i tilfelle . viste positiv.. Smertene gav seg etter få timer.. legebesøk et par uker senere, for tidlig ul og konstantere graviditeten, der var det ingenting.. Men hcg steg sakte.. Var på 10 ultralyder og sykehus hver eneste dag for blodprøver, de fant ALDRI ut hvor fosteret satt.. Men gikk over av seg selv, da hcg var tilbake på null etter noen uker..

 

Andre gang. Positiv test, tidlig ul som konstaterte i at det ikke var noe der. Nye sykehusbesøk og blodprøver, aldri smerter. Her heller fant de aldri noe foster. "fødte" fosteret i do etter par uker.. Også ekstreme smerter denne dagen, men gikk over med en gang klumpen var ute!

 

Anonym poster: 65f1c99dced49b9ee6acdf33568c19e5

Skrevet

Jeg har hatt 2 graviditeter utenfor livmor.. Og det er INGENTING som jeg har lest om...

 

Første gang. Våknet en natt med ekstreme smerter, som varte ut dagen.. Tok en test i tilfelle . viste positiv.. Smertene gav seg etter få timer.. legebesøk et par uker senere, for tidlig ul og konstantere graviditeten, der var det ingenting.. Men hcg steg sakte.. Var på 10 ultralyder og sykehus hver eneste dag for blodprøver, de fant ALDRI ut hvor fosteret satt.. Men gikk over av seg selv, da hcg var tilbake på null etter noen uker..

 

Andre gang. Positiv test, tidlig ul som konstaterte i at det ikke var noe der. Nye sykehusbesøk og blodprøver, aldri smerter. Her heller fant de aldri noe foster. "fødte" fosteret i do etter par uker.. Også ekstreme smerter denne dagen, men gikk over med en gang klumpen var ute!

 

Anonym poster: 65f1c99dced49b9ee6acdf33568c19e5

 

Også. hvis hun har tatt en g-test dagen hun skulle hatt mensen, og den viste positiv allerede da.. Er det 99% sikkert ikke utenfor livmor, da hcg stiger VELDIG mye saktere da..

Min test viste ikke positivt før jeg var 8 uker på vei

 

Anonym poster: 65f1c99dced49b9ee6acdf33568c19e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...