Gå til innhold

Kvikk-fix av kjøkken! (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg skulle overraske samboer til han kommer hjem til helga :D Jeg har begynt å grunne overskapene og skal legge første lag "glossy" hvitt nå i formiddag.

Bakveggen er brun/bronsjefargede flisplater. Og benkeplaten laminat. Dette får jeg gjort lite med. Vi skal pusse opp kjøkken og stue i ett, og da forsvinner denne veggen i det store og hele. Men det blir om først et år eller halvannet så legger ikke penger i nye benkeplater og ny vask nå. Kjøkkenet er veldig forandret etter bare grunningen, så jeg gleder meg til det står ferdig!

Skal jeg velge hvitt på underskapene eller gå for "glossy" svart, da det faktisk er veldig tøft! Jeg er redd svart kræsjer med den stygge benkeplata, det er problemet..

Har stål-hvitevarer.

Jeg hadde satt pris på din mening! :)

Anonym poster: 9e1b9037986e8dc759f9ed422fb04c75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte bilde!!

Skrevet

Du kan fint male de oransje flisene også altså, finnes maling til det også.

Jeg ville hatt samme farge på over og underskapene og heller malt flisene på bakveggen i en kontrastfarge som ikke kræsjer helt med benkeplata.

Anonym poster: a8a9fc788e0d2043c2f4341dc103444a

Skrevet

Nå som jeg så bildet så jeg at jeg leste litt feil, de var ikke brunoransje, men brun/bronse fargede.

Da hadde jeg ikke giddet ta jobben med å male flisene, men ville fremdeles hatt samme farge på over og underskap. Synes ikke det er fint med for mange farger, skal jo ha en helhet, ikke en regnbue ;)

Skrevet

Nå som jeg så bildet så jeg at jeg leste litt feil, de var ikke brunoransje, men brun/bronse fargede.

Da hadde jeg ikke giddet ta jobben med å male flisene, men ville fremdeles hatt samme farge på over og underskap. Synes ikke det er fint med for mange farger, skal jo ha en helhet, ikke en regnbue ;)

Hehe! Flisplatene synes jeg er dødskule, så de vil jeg har i den fargen ;) De satte vi på for et par år siden.

Hm.. det er så lekkert med svart også, klarer ikke glemme det.. men det er et lite kjøkken, blir vel like mørk igjen hvis jeg velger svart.. :(

Skrevet

Hehe, nei var ikke noe å si på de flisene. Men da jeg leste innlegget ditt leste jeg brunoransje og så for meg noe fra 70-tallet som ikke akkurat var kult (noe retro er jo kult, men langtfra alt).

Jeg synes også sort er fint, men da må stilen være litt annerledes synes jeg. Litt mer glatt og minimalistisk. Jeg synes sort er finest på større kjøkken og da med glatte dører, blir liksom litt feil med blank sort maling på profilerte dører....

Skrevet

Jeg har prøvd å finne det bildet som var inspirasjonen min til å velge svart og hvitt, men damen har fjernet dem fra bloggen over nyttår :(

Vanskelig å finne noe som ligner, men er er et.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...