Gå til innhold

Plutselig gråt ved levering i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille begynte i bhg i august. Det har gått veldi br frem til nå etter jul, selvsagt litt gråting i starten men det gikk fort over. Men hele forrige uke og i dag så hylgråter hun. Det starter allerede hjemme når hun forstår vi skal i bhg. Gråter som hun aldri har gjort før. Noen tips, råd eller erfaringer? Er detten fase som er normalt? Hun er 1,5år. Hun likte seg så godt i bhg før...

Anonym poster: 84d3485af59f01bc34f03ec9ec8d1ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gråten gir seg etter at vi har gått. Men hun gråter litt i løpet av dagen og er ofte lei seg når jeg henter henne, de ansatte pleier å gå og bære på henne når jeg kommer så tror de tar seg godt av henne og trøster.

Skrevet

Er alt i bhg slik som det var føl jul ( nye barn/ nytt personell?) har du prøvd og sette deg ned med henne uten stress og pratet med henne om det er noe som plager henne?

Skrevet

Ja er ingen forandringer som jeg vet om, samme barn og voksne... men om det er noen usynlige forandringer, samspillet mellom barna osv det vet jeg ikke. Har pratet om bhg i helgen og ved frokosten, sagt navn på alle som er der og sier i dag skal du i bhg og leke, det blir fint osv. Hun er jo så liten så hun sier ikke hva som plager henne, bare hulker mamma. Vi har jo vært sammen hele helgen så hun har fått masse kosetid med meg, jeg tenkte hun kanskje savnet det i slutten av forrige uke, men hun var like lei seg i dag. Hun holder på med tenner, men tenner kan vel ikke gi så mye utslag?

Skrevet

Det har jo vært jul og fri, kan det påvirke så mye? Men hun var i bhg hele forrige uke

Skrevet

Min erfaring er at dette går litt i perioder og det kan være utløst av at hun hadde fri nå i jula eller et eller annet som har skjedd i barnehagen.

Når barna mine plutselig har begynt å gråte og ikke vil i bhg har det vært at de har "tapt" en konflikt om en leke eller med en venn.

Det går som regel ganske fort over så bare hang in there.

Anonym poster: 479c60b0ddb1ede7e0040d707b38d44c

Skrevet

Jeg tenker det er en fase der hun har utviklet sansen sin for å savne deg. Og den kom kanskje mens hun enda husker hvor godt det var å være hjemme i jula :)

Anonym poster: 5f82208e83b5c1876cee4ca2813b21a6

Gjest Husfrua
Skrevet

Veldig vanlig etter ferie det gitt. Vi kaller tiden etter ferie for "ferieinnkjøring" i barnehagen vår;-)

Skrevet

Her kan han gråte litt i perioder, men det stopper så fort jeg lukker døra. Kan stå utenfor i gangen noen minutter for å høre, og det er ikke lenge mellom tårer til latter.

Kan gjerne skje litt etter ferier og langfri.

Anonym poster: 807069d6ae9382e491ae383e50c6c416

Skrevet

Men min gråter i løpet av dagen også. Synes det virker så trist

Skrevet

Jenta mi hadde det slik en ukes tid i november. Hun er 2.5 år.

Hun ville ikke si hva det var bortsett fra at hun ikke ville i barnehagen. Til slutt kom det frem at hun var redd for det ene barnet i barnehagen som hadde dyttet og slått henne ved et par anledninger.

Tok det opp med barnehagen slik at de passet på at jenta mi fikk være ifred fra denne gutten og da var alt i orden igjen!

Skrevet

Det er nok ganske vanlig etter jul. Dette er noe som kommer i perioder. Å som du sier selv, så gir det seg når du går. Du får høre med barnehagepersonalet om de har observert noe annet (f.eks om noen plager henne, eller om hun er mye alene o.l). Så kan dere sammen finne ut hva det er (om det ikke er innkjøring etter jul) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...