smilejenta84 Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Jeg er i uke 23 nå og ble forrige uke sendt til ekstra kontroll med UL fordi jordmor syns at magen var så liten. Det viste seg at livmora var bakovervendt, og at babyen der inne lå helt på kurva, akkurat som den skal:) jeg lurer på når deres livmor tippa framover? Og fikk dere da stor mage "over natta"? Blir fødselen annerledes? Nå vet jeg jo at alt er bra, men det er fint å høre andres erfaringer:)
Juliprinsessene Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Jeg har bakoverbøyd livmor. Fant det ut sist svangerskap på tidlig UL. (for å finne ut hvor langt jeg var på vei) Jeg hadde "normal" str på magen fra uke 20. Før det var det bare en liten kul. Fikk veldig stor mage etter uke 32. Fødselen gikk vel så greit som den kunne gått. Gikk fra 3 cm til 10 cm på ca 2 timer. Så 20 min pressrier og jenta kom til verden. Nå er jeg 16+2 og har hatt samme str på magen siden jeg var i uke 8. Så regner med jeg får mere mage om noen uker. Har vært på tidlig ul også denne gang. 8 uker, da sa han som sist. Bakovervendt livmor så han ville ha meg inn igjen i uke 14 for å se om livmoren hadde løftet seg opp (hans ord). Og det hadde den:) Så nå venter jeg bare i spenning på ordinær ul om 3 uker:) Satser på at alt fortsatt er bra:) Håper svaret kan være litt til hjelp:)) Det jeg har fått høre er hvertfall at bakoverbøyd livmor ikke er noe stort problem, Den løfter seg opp dit den skal som oftest:) Og at det ikke har noen betydning for fødselen fikk jeg også beskjed om:) Lykke til videre:))
smilejenta84 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2013 Tusen takk for svar, fint å vite at dette ikke regnes som noen komplikasjon:) noen flere?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Jeg har ogsåbakovervendt livmor. Hadde liten mage med sønnen min, men ellers har jeg ikke merket noe till det. Fikk ingen oppfølging pga av dette, det bare var sånn når man hadde bakovervendt livmor fikk jeg beskjed om Hadde rask fødsel, bare 6 timer. Vet om flere som har bakovervendt livmor som har hatt såkalte styrtfødsler, men det kan jo være helt tilfeldig. Anonym poster: 8953294a624ff916643e34e1a579558c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå