Gå til innhold

Dere som revnet mye under fødsel (grad 2-3..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere kunne ha sex igjen uten smerter? Det er nå straks 3 måneder siden fødselen, og det gjør fremdeles vannvittig vondt.. Selv med masse glidemiddel. Gynekologen sa jeg var sydd for stramt og at hun såvidt fikk inn det minste spekelet.. Arrrh.. :-( Hadde en stor grad 2-ruptur og ble sydd 2 ganger fordi de klippet opp igjen etter noen timer fordi de ikke var fornøyd med forrige vakts jobb..Nå er det masse arrvev. Føler underlivet mitt er ødelagt for alltid.

Anonym poster: 8040d449c6fdc7746350d1751aac62c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det tok nesten ett år....to år siden fødsel nå og ingen smerter :) Fikk totalruptur! Sliter dog med andre ting enn smerter.

Anonym poster: 791dbec1374497813d051c926d75d3cf

Skrevet

Det tok 10 før alle sår var leget. Sex var ikke godt i denne perioden, og jeg ønsket helst å slippe.

Grad 2.

Anonym poster: 14ed61110f3c9b49265f1cd5facafabb

Skrevet

10 mnd!

Anonym poster: 14ed61110f3c9b49265f1cd5facafabb

Skrevet

Ok.. Så 3 mnd er kanskje optimistisk tidlig.. Kanskje det er håp for meg likevel? Det har sluttet å gjøre vondt sånn til daglig, så det var skikkelig nedtur at det skulle gjøre så infernalsk vondt å prøve sex... Takk for svar! Tar gjerne imot flere erfaringer..

Anonym poster: 8040d449c6fdc7746350d1751aac62c7

Skrevet

Jeg revnet ikke mye men jeg klarte ikke tanken på å prøve engang før det var gått 4mnd... Brukte lang tid, nærmere ett år før jeg syntes det var fantastisk igjen. Vi er alle forskjellige, så ta den tiden du trenger.

Skrevet

Jeg revnet i grad 3b og kunne ha sex uten at det gjorde vondt 4,5mnd etter fødsel. bare ta det forsiktig å i ditt tempo sånn at du ikke spenner deg for da blir det værre. En sensuell massasje er jo aldri feil ;-)

Skrevet

Jeg fikk også grad 3b med andre mann. Ventet 8 uker fordi jeg gruet meg veldig. Tog et par ganger før jeg greide å slappe av, men det var egentlig bare fordi jeg var bekymret for at det skole være vondt.

Alt har fungert så og si normalt siden den gang!

Anonym poster: dc2c409b6bf10811da32cfd98139d439

Skrevet

Jeg ble klippet den ene veien og revnet i tillegg både bakover og fremover, så jeg var i grunn brodert i alle retninger (stort barn som ble dratt ut med sugekopp). Jeg tok ikke lukkemuskelen bak heldigvis, men revnet langs den, fremover revnet urinveisåpningen og oppover klitoris.

Jeg prøvde ikke engang å ha sex før det var gått over 3 mnd.

Men fra 4-5 mnd var det helt ok å ha sex igjen altså, ingen smerter. Var egentlig positivt overrasket over hvor greit det gikk jeg. Hele underlivet var jo et hovent "kjøttsår" ganske lenge, klarte ikke sitte normalt på mange måneder etter fødsel....

Anonym poster: 77d7c33d0707486393f17727008c4ddb

Skrevet

Det har tydligvis mye å si hvor starmme stingene er. Ved første fødsel med kun 4 sting var det mye mer ubehag over lengre periode, enn da jeg revnet siste gang. Og da ble jeg sydd så mye at jordmora hadde kommet ut av telling på antall sting 'for lenge siden'...

Skrevet

Jeg hadde rift grad 3a. Ble visst sydd av en meget kompetent gynekolog som ble hentet inn spesielt for oppgaven. Hadde vel seg etter 3-4 mnd, det gikk greit. Etter 6 mnd var det helt i orden, og vi hadde bedre seg enn før fødsel.

En venninne av meg fikk ett eneste sting etter fødsel, og plagdes med det i månedsvis. Hadde så vondt at hun nesten ikke kunne sitte. Så det er tydeligvis ikke bare graden av rift som spiller inn.

Lykke til, håper det ordner seg snart :)

Anonym poster: 12bcf3f9371ab51f6c5c91c3cb038ee4

Skrevet

Andregrads rift. Går greit med sex men om jeg tøyer og klemmer mot åpningen nærmest mellomkjøttet så blir jeg øm. Trangere åpning enn før første fødsel, 3 mnd til nesten fødsel... Gruer meg! 21 mnd siden første fødsel.

Anonym poster: fde2369a1e70267063b2fa0d15eb2e51

Skrevet

9 mnd tok det. Prøvde forsiktig etter 6 mnd, men det gikk ikke. Revnet grad 2(b?). Men tror nok det kanskje vart litt psykisk også, at tanken på sex skremte meg litt.

Anonym poster: 7f2cf294cc542e0393d7a95cf6703058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...