Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Vi har en 3 måneder gammel datter som han elsker over alt på jord. Han plages veldig av å ikke være tilstede på dagen og tar enormt med ansvar når han kommer hjem fra jobb. Da vil ham mate, skifte bleie og dulle og ta igjen det tapte. Men i dag hadde vi en episode som bekymrer meg. Han skulle mate henne med flaske og jenta ble helt krakilsk. Da tok jeg tak i henne og brukte et par metoder for å få henne rolig. Det endte med at jeg matet henne og fikk roet henne totalt. Resultatet ble at mannen min reagerte med sjalusi. Han skjelte meg ut for å ha tatt over med mine "metoder". Tilbake sa jeg at dette er jo samarbeid. Noen flere som har opplevd tilsvarende? Vil jo barnets beste og det er jo ikke en konkurranse... Anonym poster: 1cb78922f0b3523078033b53fa5b664a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Hvorfor fortalte du ikke han om dine triks så han kunne prøve de ut? Anonym poster: 393f0ac794b9f0984939b8a19224f5f8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Nja, det er vel naturlig å føle seg litt overkjørt når mor kommer inn og ordner opp? Ingen synes det er koselig å bli avvist av barnet sitt. Dere må kanskje snakke om slike eventualiteter nå, før en ny episode dukker opp. Det er jo bare slik med barn, at den som tilbringer mest tid med dem, lærer seg triksene først. Si hva du synes fungerer, men la han prøve selv. Alle vil vi vel det beste for våre barn, men ingen barn lider av å ikke få sine behov/ønsker oppfylt med en gang. Og da tenker jeg på at pappaen allerede har barnet i armene. Babyen ligger ikke og gråter for seg selv. Anonym poster: d9788d1625b16f3e17b6ddc8210129d1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 La pappaen slippe til, syns du er heldig som har en så engasjert mann Anonym poster: 43428040ba0da20684e6561a57f0ca86
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Sånn du beskriver det høres det ut som du "røsket" til deg jenta og ga henne mat selv. Skjønner godt at mannen din ble sur, det hadde jeg også blitt... Når dere er to om dette barnet så bør du også la han få slippe til, selv om hun gråter litt. Det tåler du å høre på. Dersom det blir vanskelig kan du prøve å gå en liten tur mens far skal mate, slik at du slipper å høre på gråtinga. Hvis faren ønsker å få det til alene såklart, noe det ser ut som han gjør. Er ingen ekspert men tipper jenta di roer seg fortere hos pappa når hun ikke ser at du sitter en meter unna, da forstår hun kanskje at hun ikke har noe alternativ annet enn å roe seg.
BikkjeBisk Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Jeg syntes du overkjørte mannen din. Det er ikke farlig at barnet gråter litt, pappaen må også få bli kjent med barnet deres. Kanskje det hadde vært bedre å latt ham prøve litt selv på egenhånd? Du har jo en kjempeflott mann som virkelig ønsker å bli kjent med babyen, så benytt deg av ham! Ta deg en tur ut eller finn på noe bare for deg selv. Det vil gjøre deg veldig godt og mannen din ser da at du stoler på ham. Vi damer kan fort bli litt "hønete" og det er ikke noe morsomt for gutta. Ingen liker å ha noen hengende over seg og som bare tar over når det blir litt vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Han min og var/er slik, etter at vi har snakket om dette, så ønsker han å få prøve seg frem slik som vi har prøvd oss frem. jeg vet det er vanskelig å se på, spesielt om hun gråter, men så har han jo egentlig rett også! Anonym poster: dfbdf6e82af2f01cf1653f1409b50713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå