Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Jeg og samboeren min tjener ikke mye,men nok til at vi klarer oss. Vi sliter litt,men dette pga at vi ikke har god nok kontroll på hva vi bruker pengene på etter at regningene er betalt. Bl.a så er matbudsjettet latterlig høyt! Vi kan være innom butikken flere ganger om dagen fordi vi mangler noe,og kjøper alltid "litt ekstra" når vi først er der. Nå har vi satt oss ned med regningene og gått gjennom de faste utgiftene. Vi har også samlet kviteringer fra butikken i 2-3 mnd,gått gjennomdem,samt satt opp liste over hva alt koster , middagsplanlegger osv. Endelig ser vi at vi er ikke så rævkjørt som vi har følt oss. Selv med relativt dårlige inntekter,så har vi mer enn nok til at vi skal klare oss godt! Denne mnd blir uansett litt "trant" etter jul... Men fra og med neste mnd får vi tom satt av på sparekonto! kan ikke huske sist vi gjorde det! Er bare så lettet og glad for at vi endelig ser "lys i tunnelen" og for at livet nå blir enklere uten de kjempestore økonomiske bekymringene... Måtte bare få sakt det Anonym poster: b73487475d7bf5127f447bb802b03fee
Gjest Kira bjeffer Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Så flinke dere er Planlegging er en god investering i egen økonomi.
Kjærepære Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Man sparer masse på å planlegge matinnkjøp. Så bra at dere tar tak i dette før det blir et problem
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 bra! Anonym poster: c9dbc0351afdedb5f7048364a977e143
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Så bra! Deilig når mn endelig "tør" ta tak i sånne ting. Sleit litt økonomisk for en del år siden.. Utsatte ting ig gjorde det vanskelig for meg selv i ren "luksusfelleb" stil. Til slutt tik jeg tak i meg selv og faca økonomien.. Kom meg eldog greit gjennom det og i dag lever jeg med full kontroll og en god del til overs. Good for you
mirr Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Hvor mye bruker dere på mat? Jeg handler som regel en gang i uka, og bruker da gjerne over 1000 kroner (faktisk 1500 sist helg). Synes egentlig at det er litt mye, men kjøper ikke noe luksusmat eller noe, prøver å passe på prisene.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Vi er to voksne og et barn (samt at vi har har katt og hund). Inkl mat til dem,så regner vi med å bruke max 5000kr i mnd på mat/husholdningsprodukter. Med god planlegging ifm middager,så håper vi å kunne bruke under 1000kr i uka... Vi bruker desverre veldig mye penger på brød i uka,så vi holder på å finne ut litt hva det koster å bake brød selv mot det å kjøpe... På det meste så har vi brukt 250-300kr i uka bare på brød,noe som er helt "bak mål"! Så blir vel billigere å bake selv,men er usikre på om vi skal gå for brødbakemaskin eller innvistere i noe større utstyre. Anonym poster: b73487475d7bf5127f447bb802b03fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå