Gå til innhold

Liker barna deres brus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig hatt to barnebursdager. Ungene går i 1. og 3. klasse.

Av 13 1. klassinger var det en som valgte brus å drikke, en valgte vann og resten ba om saft.

Av 21 3. klassinger var det 3 som foretrakk brus mens resten ville ha saft.

Alle fikk valget mellom Solo, Cola, Sprite, rød og gul saft. Er dette vanlig? Jeg hadde egentlig forventet at flere ville valgt brus, spessielt blant de eldste. Det virker ikke som om brus er spessielt ettertraktet.

Anonym poster: f7ba724eeedab8136d80c7cbf5376062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fireåring har aldri likt brus. Han sier fremdeles at brus er for sterkt for han;-) Han drikker stort sett bare vann.

Anonym poster: f101972404e830341e6c25d2bc831a19

Skrevet

Dessverre, ja... Han får det nesten aldri hjemme, men besteforeldre elsker å ødelegge middagen hans ved å gi han ubegrensa mengder med brus. Sukk

Skrevet

Har tre barn og ingen av de liker brus.

De ber om melk eller juice, jeg spør om de ikke heller vil ha brus og de ler av meg. Tenk å spørre om noe så dumt, ha ha.

Skrevet

Foretrekker juice eller vann. Liker ikke saft heller.

Anonym poster: 4de8f1c5e46b0bc2a53f06a60f435e8d

Skrevet

Mine 3 vil heller ha saft enn brus, de to eldste liker ikke brus.

Skrevet

Min 4,5 åring liker ikke særlig brus. Melk er førstevalg, eplejuice, saft og vann er også favoritter.

Men jeg ser andre av venninners barn som elsker brus, noe jeg også ser på tennene deres.

Skrevet

Min eldste gutt har alltid likt brus, og barna ville ha brus i bursdagsselskapene. Jeg satte aldri frem saft da.. Kanskje noen hadde valgt annerledes hvis jeg gjorde det?

Han er tenåring nå, og har aldri boret et hull! (Tenker på #7)

Anonym poster: a927a0eab798349a0aa714b3553baa96

Skrevet

datteren min har aldri likt brus. er 6 år nå å ber stadig om vann når noen spør hva hun vil ha til drikke.

er helt greit for meg ;-)

Skrevet

Min 9 åring drikker ikke brus. Det er jo bare å la være å gi det til dem når de er små da, så unngår man at de blir så glad i det. Min jente var ganske stor første gang hun fikk smake brus, og da syns hun kullsyren stakk i munnen og det syns hun fortsatt....

Skrevet

Dessverre, ja... Han får det nesten aldri hjemme, men besteforeldre elsker å ødelegge middagen hans ved å gi han ubegrensa mengder med brus. Sukk

Mine liker også brus, men om de får velge vil de helst ha saft.

Skrevet

Min på 2 år fikk smake litt brus for første gang i julen. Ble litt skuffet etter å ha lest så mye her inne om alle barna som ikke liker brus, for han elsket det umiddelbart, selv om han stort sett drikker vann ellers. :P

Anonym poster: 44f64be5cf6bca60b5c90a52590d92b5

Skrevet

Ingenting med bobler (blobber) her, snart 4 år. Eplekuice, druerjuice og saft er kosedrikk.

Anonym poster: 8ee07d12a3fc56e4f52ebe25b7b8c66a

Skrevet

Junior vil ikke ha noe annet enn vann eller melk, blir han servert brus så blir han sint.

Anonym poster: 438f8b3093f91ec821d6b2595e7c1250

Skrevet

Treåringen liker ikke brus pga kullsyre. Men hadde han fått smake det ofte nok hadde han nok lært seg å like det ganske raskt, for han er glad i søtt.

Vi serverte ikke brus på hans treårsdag. Hadde eplemost på flaske til barna. Halvparten av barna som var her liker ikke brus og alle syntes eplemost med sugerør var toppers.

Anonym poster: ae01e075ec0dab29541d81f06ac8e94b

Skrevet

Tydligvis ikke så mange unger som foretrekker brus, lievell ser det ut til å være det som oftest serveres når det skal være "stas". Det er jo idiotisk!

Skrevet

Har tre barn og ingen av de liker brus.

De ber om melk eller juice, jeg spør om de ikke heller vil ha brus og de ler av meg. Tenk å spørre om noe så dumt, ha ha.

Har du oppskriften? :P Vil gjerne at min datter skal takke nei til annet enn bare kaffe, for da ler hun av meg og sier "neeei" på en tullete måte. Hadde ikke gjort meg noe om hun gjorde det samme når jeg spør om hun vil ha brus.

Min datter liker altså brus. Det samme gjør alle mine tre søsken på 7, 9 og 11 år. De har vel "alltid" valgt brus framfor saft.

Skrevet

Huff så heldige dere er da!! Datteren min på 2.5 år elsker brus!!

Hun får ikke ofte brus, kun litt i helger, men hele uken når jeg spør hva hun vil ha å drikke er det enten brus eller melk og oboy som er svaret!!! Blir en smule skuffa når det er vann eller saft som blir servert :-D

Skrevet

Min 8-åring liker dessverre brus, men ikke ofte vi har det. De to andre liker ikke brus. Jeg har aldri servert brus i bursdager, bare saft og vann. 8-åringen som drikker brus syns det er helt greit heldigvis og har aldri ytret noe ønske om brus.

Anonym poster: beb47af98a8842349cc89ce207e20133

Gjest Gullguttene
Skrevet

Min toåring liker desverre brus. Han drikker det som en mann, tømmer ned et lite glass omtrent uten å svelge i mellom slurkene. Trist å se på...

Skrevet

Min datter på 4 liker ikke brus. Vi holdt henne unna slikt da hun var yngre, fordi vi synes det er unødvendig å fore små barn med sukker de ikke har noe behov for ;) Men fra hun var sånn 3 fikk hun lov til å smake (jeg og samboer drikker av og til brus til middagen) men hun synes ingenting om det - som er helt greit for meg :) Jeg prøver dog å tilby henne det en gang i blant, ikke fordi jeg vil at hun skal drikke det, men fordi at jeg ikke vil at hun skal tro at hun ikke får lov - om det virket logisk? :)

Skrevet

7åringen drikker brus.5åringen har aldri likt det.

Skrevet

Ja begge to liker brus og hadde det vært opp til de hadde de drukket brus hver dag. Heldigvis er ho mor streng på det;)

Skrevet

Mi på 2,5 år liker det ikke. Har aldri vært hysterisk på det ig hun har fått smake når hun har villet. Men hun bare ler og gjør grumaser før hun spytter det ut. Er nok kullsyren hun synes er litt rar.. Og så er hun ikke så glad i alt for søte ting. Hun kan gå å slikke på en seigmann i to tumer.. Fordi hun stnes det er litt "spennende" og virker som hun syns det er veldig vågalt med en slik "rar" smak.. Men hun spuser den aldri, går bare rundt til hun legger den fra seg en plass sim en seig klump. Samme med sjokolade.

Hun vil heller ha vann, melk eller pære.. Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...