Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? (Ang FO)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det å være organisert, f.eks i FO? Har vært medlem i mange, mange år og aldri hatt noe nytte av dem. Betaler jo over 400 kr i mnd, blir mange penger for noe jeg ikke skjønner vitsen med. Samboeren min er medlem av Delta og de forhandler lønn for han, men er det noe FO gjør? Aldri hørt snakk om det værtfall. Hmmm... Kanskje jeg bør spørre dem selv :P men skulle gjerne hatt et svar nå siden jeg nettopp har fått en ny regning i posten av dem, er så irriterende ;) så hjelp noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at fler på jobben er organisert i FO. De forhandler lønn og hvis det skjer noe i jobbsammenheng hjelper de deg. Jeg har brukt min fagforening mye. Fikk fast jobb også gode forsikringer. Google litt og se hva de forskjellige har å tilby. Lykke til:)

Skrevet

Jer er organisert i FO. Da vi i høst fikk et ganske stort lønnshopp, viste det seg bl.a at de på arbeidsplassen fikk utbetalt samme tillegget fra og med desember (fordi vi har tariffavtale), mens vi som er organiserte fikk det fra mai. Det var snakk om ca 2300,- i mnd, så blir jo litt penger. I tillegg står du jo definitivt sterkere dersom det skulle oppstå en situasjon på arbeidsplassen, du har mulighet for gratis kurs gjennom fylkesavdelingen din, gratis innboforsikring mm.

Skrevet

Gratis innboforsikring? Jeg betaler 67 kr for det i mnd.. Når det gjelder å få hjelp om noe spesielt skulle skje på arbeidsplassen så har jeg erfart at mange av lederne er venninner/venner med de som jobber i FO lokalt. En gang jeg trengte hjelp og trodde jeg hadde en sterk sak så kom jeg ingen vei da FO dama tok parti med lederen min. Så eneste grunn til at jeg skulle orke å være medlem der er om jeg vil tjene på det økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...