Gå til innhold

700 kroner fram til fredag!?:O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal det gå?! :-/

200,- kommer til å gå til røyk.. desverre

Anonym poster: 2e0bc73899bb884da1488207a0853621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe synd på deg, og hvis du er så dum som kjøper røyk i tillegg bør du ikke klage her

Anonym poster: a3421fdc827c00a080e63e7a4f09fcbb

Skrevet

Hvis du ikke har andre utgifter enn mat på de 5 dagene,så skal vell det gå fint? Jeg bruker ca 6-700 når jeg handler for ei uke.

Anonym poster: 72de670b28ebe1880a0e00338140887f

Skrevet

Hvis det står mellom middag til barnet/barna dine (som jeg regner med du har siden du er her) og røyk, så prioriterer du selvfølgelig mat. Tenk smart, så er ikke 700 kroner sååå lite til middag og noen billige brød og pålegg. Se i rema 1000 sine "under hundrelappen"-oppskrifter f eks.

Skrevet

Det er fem dager altså 100kr dagen og det er helt levelig.

Du har noen basisvarer i skapene som alle oss andre eks pasta, ris, mel, suppeposer osv. Kjøleskapet er antagligvis ikke helt tomt eller.

Se i skap, kjøleskap og fryser og planlegg middager der etter.

Trenger du drivstoff kjøper du det for 250 og handler de småtingene du eller trenger til middager, lunsj osv.

Vil ikke anbefale å spise biff eller å kjøpe cafe late hver dag, men det kan jo også være mulig å få til...

Anonym poster: cd3d57714ed21e946806972331849bfe

Skrevet

Det bør du klare! Om hvis du ender opp med å prioritere røyk har du fortsatt nok til å servere noen veltenkte middager. Såfremt du senker standard på frokost og matpakker(dropp juice, kjøp billige brød, økonomipakke med ost, skinke etc.)

Men er du lur, dropper du røyken!

Skrevet

Ja, det var jo dumt at matbudsjettet minker 200 kr for at mor må ha røyk.

Men barna har sikkert stor forståelse for at de må spise skive til middag, det lærer dem bare å prioritere.

Ellers er 100 kr dagen til å leve med så sant du har noen basisvarer i skapene.

Anonym poster: c790410616ede93dd9d87476b3a7edcb

Skrevet

Nysgjerrig og sjokkert: En ting er at sånt kan skje når man eks. er student, men hvordan klarer du det når du er voksen med barn? Er ikke det veldig uansvarlig? Har dere fått uforutsette utgifter, skyldes det sløsing eller bare dårlig planlegging? Eller har dere bare for lav inntekt?

Anonym poster: 0f38eac2afc288a847fdaec077bba3aa

Skrevet

lån 200 av noen til røyken og bruk 700 på mat . pant evnt flasker om du har. og kjøp nå den billigste røyken da.

Anonym poster: 07107bf37b76b75feddcf1de409730a0

Skrevet

Dette er jo en gyllen anledning til å gi opp sigarettene :)

Lykke til med røykeslutt!

Skrevet

Herregud, nå er jeg lei av disse "jeg er blakk"trådene. Spes de som klager over at de bare har rundt tusen kroner i en ukes tid.. Kjøp billig mat, bak brød, spis rester, grav i fryseren. Det går helt fint, man dævver ikke uten luksus i en liten uke!!!

Anonym poster: 01b3cbf320c162938580e0aa4d095793

Skrevet

Du har ikke dårlig råd om du føler du kan kaste bort pengene på røyk :)

Skrevet

Er det helt vanlig å bruke penger hver uke på mat?

Bare spør jeg altså. Når noen sier de har 700 igjen å klare seg med på 5 dager, så skjønner ikke jeg hva de klager over. Er det liksom lite?

Jeg har ikke barn enda da, og er arbeidsledig, og det hender vi sitter igjen med 0 kr en uke før neste utbetaling, men vi klarer oss fordet. For vi handler stort hver 14 dag ca, og sørger for å alltid ha mat i frysern, og andre basisvarer i skapet. Så lenge jeg har fått betalt alle regninger og har mat i frysern og skapene, så klager jeg ikke. 700 kr på 5 dager ville vært en kjempebonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...