Gå til innhold

Der kom kvalmen ja...


Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

I dag har kvalmen virkelig kommet for fullt! Fysjameg... Har hatt sånn sug-i-magen-følelse hele dagen og det hjelper kun litt å drikke og spise, så dette kan jo bli spennende :P Tenkte snakke med styrer i barnehagen der jeg jobber i morgen, sånn at h*n vet hva som "plager" meg og jeg kan få tilrettelagt litt. Kjenner at det kommer til å bli tungt på jobb nå de neste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff..Jeg har hatt det sånn en uke nå :( Men heldigvis har både ømme bryster, kvalme,migrene og svimmelheten gitt seg. Kanskje fordi jeg har vært hjemme en uke. Blir spennende å se hvordan det blir på jobb i morgen.

 

Masse god bedring til deg. Forhåpentligvis gir det seg fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her og ;-) Ikke noen lammende altoverskyggende kvalme, heldigvis. Men sånn at jeg blir kvalm ved anstrengelse. Særlig om kvelden. Har vært sånn de siste tre dagene. Håper virkelig det holder seg på dette nivået, for som student kan jeg ikke sykemelde meg (eller jeg vil ikke utsette..) og jeg har mye å gjøre fremover! Arrangerer familiebursdag for treåringen til uka og det kjenner jeg blir utfordrende ;-) God bedring til dere andre. Heldigvis er det verdt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan liksom ikke huske at det kom så tidlig sist, men det var nok rundt samme tiden da også, og nådde toppen av "elendighet" i uke 8, hehe :P Så det er vel bare å glede seg...

Men heldigvis kastet jeg opp bare 2 ganger sist da, og 1 gang i første svangerskap, så det er vel håp. Eneste betydelige forskjell er at jeg ikke var i jobb da jeg skulle ha de første to, så fikk jo slappet av mye mer enn nå.

 

Hvor vanlig er det å få forståelse for slike plager på jobb da tror dere? Styrer har selv barn og vet vel hvordan det er, men er det grunn nok til sykemelding om det blir så ille at man spyr på jobb og blir helt grønn av kvalmen? Jeg har jo også ansvar for mye av planleggingen, så bør ha litt ekstra overskudd hvis jeg skal greie alt dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har starten på deres svangerskap vært veldig like..?

 

Da jeg var gravid med førstemann så jobbet jeg 100% og tok faktisk en universitetseksamen på 15sp i tillegg til jobben (eksamen i uke 12). Jeg hadde ikke en eneste fraværsdag før langt ut i 2.trimester. Jeg hadde få symptomer før uke 8 og opplevde kun en ettermiddagskvalme som gikk over ved å spise riktig mat og slappe av.

 

Nå kom kvalmen i uke 5, jeg har allerede vært hjemme 4 dager forrige uke og skal prøve meg med 30% sykemelding fra imorgen. Av en eller annen grunn kom plagene om natten de første dagene, nå kommer de "heldigvis" i doser jevnt og trutt gjennom hele dagen, så jeg kan jobbe litt.

 

Jeg skal fortelle det til sjefen imorgen. Litt tidlig, men jeg syns det er bedre å være ærlig og jeg vil trenge tilrettelegging på noen områder snart uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har alltid tenkt at den eneste måten man kanskje kan finne ut om man får et annet kjønn, er om svangerskapene er ulike. Dette basert på at mine 2 første har vært helt like, og at det er likt kjønn...Var ikke kvalm en dag, og jobbet til permisjonstart.

Trodde jeg ble kvalm i dette, men var bare influensa (vel...bare og bare...). Men foreløbig er det helt likt.... dog er det jo kanskje litt tidlig å si... har jo lest at kvalmen kan starte senere...

 

Men kanskje det ligger noe i det #gjør plass til en til":)

At du får annet kjønn?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen også ankommet . Ikke noe gøy ...:( likt som med nr1.. Håper det ikke varer så lenge som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å snakke med sjefen om tilrettelegging på jobb nå, selv om jeg bare er i uke 7. Arbeidsdager på 8 timer i barnehage tar livet av meg :P Har ingenting igjen av energi når jeg kommer hjem og det må jeg ha når vi har to barn fra før i skole og barnehage.

 

Synes det er bedre å si hva fraværet og den dårlige formen skyldes enn å la folk begynne å tenke sine egne tanker og kanskje tro det er noe ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder kvalmen, så har det ingenting med kjønn å gjøre, men med rekkefølgen på svangerskapene og omstendighetene rundt ;) Var lite plaget hele første sv.skap, men da hadde jeg heller ikke jobb eller barn fra før. Med nr.2 var jeg megakvalm og trøtt, selv om jeg nesten ikke kasta opp. Men da hadde jeg jo krevende studier og en 2-åring hjemme, pluss en mann som da var middels fornøyd med at jeg var gravid og sliten.

 

Nå er han kjempefornøyd med at vi skal ha en liten en til, og han skjønner han må gjøre mer her hjemme og med ungene, men likevel føler jeg jo at jeg må bidra det jeg kan, i tillegg til at jobben er krevende. Så er like kvalm og trøtt nå som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder kvalmen, så har det ingenting med kjønn å gjøre, men med rekkefølgen på svangerskapene og omstendighetene rundt ;) Var lite plaget hele første sv.skap, men da hadde jeg heller ikke jobb eller barn fra før. Med nr.2 var jeg megakvalm og trøtt, selv om jeg nesten ikke kasta opp. Men da hadde jeg jo krevende studier og en 2-åring hjemme, pluss en mann som da var middels fornøyd med at jeg var gravid og sliten.

 

Nå er han kjempefornøyd med at vi skal ha en liten en til, og han skjønner han må gjøre mer her hjemme og med ungene, men likevel føler jeg jo at jeg må bidra det jeg kan, i tillegg til at jobben er krevende. Så er like kvalm og trøtt nå som sist.

 

Mamma var ikke noe kvalm da hun skulle ha meg, men da hun skulle ha lillesøsteren min var hun megakvalm. Da var jeg 1 år, så skjønner godt hun plagdes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke du kan trekke en generell slutning utifra ;-) Jeg har opplevd det stikk motsatt; mye mer kvalm med nummer en enn nummer to og foreløpig nummer tre. Jeg tenker som så at jeg ikke har tid eller mulighet til å kjenne så godt på plagene eller innrette meg etter de som første gang.

Svangerskap er forskjellige, jeg tror det er vanskelig å trekke generelle linjer eller "regler" for hvilke svangerskap som er tøffe og hvorfor. Det er så mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men det skyldes i hvert fall andre omstendigheter enn kjønn, det var det jeg mente :) Det er jo nettopp det med ulike faktorer jeg mener med "omstendigheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, det er virkelig noe svineri med denne kvalmen altså... Tidvis helt ekstremt her, men tror det aller verste er over nå da, for forrige uke var grusom. Krysser i hvert fall fingrene for at kvalmen slipper snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missforstå meg rett; men så greit å ikke være den eneste med kvalme (sorry). I min vanlige verden er jeg omringet av venninner og familie som tar graviditeter med knusende ro, ingen kvalme og bare koser seg (...).

-Da jeg var gravid med første var jeg kvalm fra uke 6 og kastet opp 2 ganger + hver dag de "neste" tolv ukene. Denne gangen begynte jeg med kvalme allerede dagen før forventet mens og har vært kvalm siden (jippi; er nå 7 uker på vei, heldigvis ingen oppkast). Går konstant med seaband, har sagt det til sjefen min (og fått frie tøyler til å komme å gå som jeg vil på jobb; Forsvaret her helt utrolige når det kommer til sin familiepolitikk!!. Har null energi, ligger på sofaen og føler at magesekken holder på å vrenge seg opp gjennom spiserøret...

 

*hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...