Gå til innhold

Legging er et mareritt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt som dag!!!!

Våkner i fem tiden hver eneste dag. Legges 19-19.30 tiden hver dag og vi er konsekvente. Nå siste uken har det vært noen voldsomme raserianfall enten v legging dag eller kveld. Og legger vi ikke henne for en dupp på dagen så blir ettermiddagen et sant mareritt. Føler vi sitter fast..

Nå idag når hun bare tullet i sengen, gikk jeg ut. Hyl og skrål. Gikk tilbake og satt litt men ble bare tull. Til slutt gikk jeg ut og lukket døren. Fem minutter tok d da før hun sovnet.. Følte meg fæl da og at alle leggeSituasjoner skal bli sånn :(

Anonym poster: 96719cf480ae7de9ee705f8780e25795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp meg :)

Anonym poster: d1adc22d34b0001d2fcfc79af51028d8

Skrevet

2år!

Anonym poster: d1adc22d34b0001d2fcfc79af51028d8

Skrevet

Samsoving for en periode i deres seng? Virker som hun er utrygg.

Anonym poster: 8f12e704cbba8d10b46524239c0ba0c5

Skrevet

Kutt ut dagsoving og hold ut de ukene det tar før de venner seg til det. Men mine barn har det vært slitsomt og det har vel att ca. 1 måned, men da får de sove på kvelden og lengre på morgenen

Anonym poster: c8fc66db814fa5bc07053f310218f0b1

Skrevet

Min kar e straks to år. Han har holdt på snart en måned med og være mareritt ved legging! Klarte og klarte utav vugga, da var det gjort!

Har i tre uker brukt to timer på legging, med og bære han tilbake i senga..

Det har vært hyling, skriking, tørst, sulten, varm, kaldt! Alle tenkelige ting.

Men fant ut at man må bare være tålmodig, nå er ting mye bedre :) han tuller litt i senga. Men nå hopper han bare ut en til to ganger. Istedenfor to timer i strekk!

Skrevet

Jeg opplevde at min toåring ble helt riv ruskende gal å legge når hun fikk jeksler.

Anonym poster: a6a36f9c041df22fe7d47984bad7184d

Skrevet

Mitt beste råd er å lage et leggeritual som er likt hver kveld (f.eks. kveldsmat-tannpuss/kveldsstell-synge en eller to faste nattasanger i senga-kos), og så er det natta. Da får hun forberedt seg skikkelig på leggetid. Vi gjorde det fra 3-4 mnd og akkurat leggetid var vel det eneste med barnets søvnmønster som fungerte :)

Vi fulgte en del råd fra boken "The no-cry sleep solution" i forbindelse med andre søvnproblemer (vi hadde fin leggetid, men mange oppvåkninger, og veldig tidlig morgen samt rot med dagsoving). Mulig det er noe for dere der også?

Skrevet

En en lei periode det der, mellom 2 og 3 år.

For det første er det for mange på tide å kutte ut dagsovingen, men det er vanskelig å forandre rutinene til å begynne sove litt lenger om natta. Det tar litt tid å få dette på plass.

Samtidig skjer det mye i hodet på 2-3 åringer, de utvikler seg fort, tenker plutselig mye og kan drømme en del. De er rett og slett litt urolige inne i seg.

Anonym poster: 2b3ba9eda9b24144f9dfc1c066500e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...