Gå til innhold

Anbefal meg to viner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt forskjellige, men helst begge i pappkartong.

Den ene er en "jentekveldvin" som ikke skal nytes til mat, "frisk" og ikke for besk.. Til sånne damer som egentlig ikke er så glad i vin hehe. Gjerne hvit.

Den andre er en gave til en godt voksen dame som liker å ta et glass vin foran tv`en om kvelden. Altså heller ikke noen spesiell matvin.

Helst rød.

Anonym poster: b983b18430c4ae5767083bb0bccbe4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen pappvin er jo så trist ;(

Mye mer festelig med (rosa) bobler i glassene på jentefest - trenger ikke bli dyrere enn en kartong. Det finnes mye god cava, prosecco og alternativt cremant på Vinmonopolet til rundt hundrelappen :D

Skrevet

Cava ja , det var lenge siden. Noteres :D Tingen er at det er hyttetur og da er pappen så praktisk å ha i sekken da vi må gå et stykke. Og denne damen bor langt unna polet, og drikker bare glass nå og da, så jeg tenkte det var praktisk.

Men dere kjennere, smaker det annerledes med papp eller er det bare "stilen" ?

Anonym poster: 487b46de8c3c436463c72481771dcefc

Skrevet

Cava ja , det var lenge siden. Noteres :D Tingen er at det er hyttetur og da er pappen så praktisk å ha i sekken da vi må gå et stykke. Og denne damen bor langt unna polet, og drikker bare glass nå og da, så jeg tenkte det var praktisk.

Men dere kjennere, smaker det annerledes med papp eller er det bare "stilen" ?

Anonym poster: 487b46de8c3c436463c72481771dcefc

Er ingen vinkjenner, men jeg bare elsker lyden av korker som popper :) Pappvin er helt OK, men jeg synes den bør helles i en pen karaffel - slik at den får luftet seg, også ser det penere ut. Papp er helt klart mest praktisk på hyttetur. Ikke gøy å gråte over spilt vin i tursekken :D

JP Chenet er jo en helt OK vin - blitt kåret til "folkets favoritt" etc. Kommer i både rød, hvit og rose. Ikke er den dyr heller. Passer nok både hyttetur og til damen som skal ha gave.

Ellers kan jeg anbefale "Prosecco on the go" som er små, supersøte bokser med prosecco :) Ser ut som en liten brusboks. Veldig god, kjekk på tur, i parken eller bare om man har lyst på et lite glass bobler for å jazze opp en litt kjedelig hverdag :)

Skrevet

Ville da aldri gitt pappvin i gave!

Pappviner er ofte enklere viner, men de skal ikke smake annerledes enn lillesøsteren i flaske. Merk at pappviner likevel kan tape seg etter at de er åpnet. Til damen ville jeg ha gitt en folkelig vin som Doppio Passio, den er slik du beskriver.

En av de beste hvitvinene på papp som fungerer både som "drikkevin" og til mat er Markus Molitor. Den er veldig safe å kjøpe. En tørr vin som de aller fleste liker.

Anonym poster: 259fac33fe68c041e4c7f219165d9888

Skrevet

Wishbone

Loire Valley

Chill Out(fås i rød, hvit og rose)

Anonym poster: ca12d617c0b5408bcb410fc48b8afe1b

Skrevet

Wishbone

Loire Valley

Chill Out(fås i rød, hvit og rose)

Anonym poster: ca12d617c0b5408bcb410fc48b8afe1b

Ville da aldri gitt pappvin i gave!

Pappviner er ofte enklere viner, men de skal ikke smake annerledes enn lillesøsteren i flaske. Merk at pappviner likevel kan tape seg etter at de er åpnet. Til damen ville jeg ha gitt en folkelig vin som Doppio Passio, den er slik du beskriver.

En av de beste hvitvinene på papp som fungerer både som "drikkevin" og til mat er Markus Molitor. Den er veldig safe å kjøpe. En tørr vin som de aller fleste liker.

Anonym poster: 259fac33fe68c041e4c7f219165d9888

Enig med deg. Pappvin er ikke optimalt å gi bort. Hvis damen liker å kose seg med et lite glass av og kan man kanskje kjøpe et utvalg småflasker og legge det i en pen kurv, søt gaveboks e.l.? Litt rødt, litt hvitt, litt rose og litt musserende? :)
Skrevet

Wongraven,rød. Finnes i 3-liter

Evt. en god Amarone på flaske

Markus Molitor,hvit,ypperlig pappvin.

Hans Lang,nydelig på flaske

Gjest Antarctica
Skrevet

Den hvite til dem som ikke er vinmennesker: Cono Sur (sydamerikansk). Fins både i papp og flaske.

Den røde: enten den med pinnen knyttet fast utenpå, husker ikke navn (på polet hos meg er de vant til mine formlete beskrivelser!) eller den med en koala på etiketten, en australsk shiraz.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...