Gå til innhold

Går dere ut m 2åringen i minus 7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hva vi skulle finne på imorgen. Synes det blir litt for kaldt og hun er ikke såå aktiv av seg.

Hva gjør dere ?

Anonym poster: 5448660269ce78e7edf273be762594ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 minus er da ikke kaldt om man kler på seg?

Anonym poster: 78e969f3e663b8c2e3337ce488a7b062

Skrevet

Jeg går ut med min på 16 mnd, jeg... Men med mindre han sitter Lunt og godt i vognen er vi ikke ute så lenge, for han kan ikke gå selv enda.

Anonym poster: 4d5f969ed21c442ef942224a0032a4c6

Skrevet

Ja, det gjør jeg

Anonym poster: 86acc5421d6c7c4b628cadd94adc6746

Skrevet

jeg tar med meg både 2 åringen og babyen på 3 måneder ut i -7 jeg.. til og med om det er enda litt kaldere går vi ut ;)

Anonym poster: 4f749dec8bc6e0c9f1d4fcb1e1a1c8ba

Skrevet

Ehh..ja. kan ikke være inne fra november til april..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, skulle man ikke gå ut med ungene i minus 7, så måtte man jo i grunn holde seg innendørs fra oktober/november til mars/april, da! Men klart - er det en del vind og minus 7, så blir det jo ganske mye kaldere.

Skrevet

Nei, det orker jeg ikke. Er ikke så ofte det er så kaldt her som vi bor, så det går fint å være inne da. Er det flere dager på rad så tar vi noen korte turer ut for å lufte oss litt bare, sånn 10-15 minutter om gangen.

Anonym poster: 9a09c07b953e1cd1d5c89ed36478822b

Skrevet

Ja det gjør jeg. Vi er ute i all slags vær nesten. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær;)

Skrevet

Selvfølgelig! I Karasjok er de ute i minus 35 med barn, ikke lenge i gangen da men...

Anonym poster: 37b1107f851266fc690bf3905adbb432

Skrevet

ja selvfølgelig ellers hadde vi jo gådd på veggen! Men kommer ann på vindstyreken, ved mye vind surrer vi heller rundt i garagen uten bilen inne. Men ute går vi ut omn det er 15 minus også men da bare kortere tid

Skrevet

Går tur med vesla på 8mnd ned til minus 10 jeg.

Skrevet

Nei vi sitter inne fra oktober til april...

Ja, jeg går ut med ungen i minusgrader, selvsagt. Er det kaldere enn minus 20 blir vi kanskje ikke ute så lenge, men så kaldt kan det fort være to måneder i strekk her, skulle man da sitte inne og kope i 60 dager i strekk???

Anonym poster: 80bc6e4e71dab618c0e6bd43d2cc6190

Skrevet

7 minus er jo deilig temperatur, nesten mildvær :P

Selvsagt er vi ut da! :D Dere trenger ikke være så lenge ute, evnt heller en formiddagstur og en ettermiddagstur? Liker hun ikke å sitte på akebrett, spark, måkke snø osv? :)

Kos dere!

Skrevet

I -7 så løper vi rundt i sandaler og t-skjorter her oppe, har jeg hørt fra folk sørpå.

Spør til revolver; nei, -7 er overhodet ikke kaldt....

Skrevet

Selvfølgelig! I Karasjok er de ute i minus 35 med barn, ikke lenge i gangen da men...

Dårlige foreldre i så fall. Barn kan ikke ha godt av å være ute i så kaldt vær. Hvorfor venter de ikke bare på at det blir varmere?

Anonym poster: d6b1fe60753c46ab013861c777d0d5ed

Skrevet

Ja det er ikke noe problem. Er jo nesten så man ikke trenger kuldekrem heller da ;)

Bare kle dere godt

Skrevet

Seriøst, HI?

Minus 7 er da ikke så kaldt. Du må kle på barnet OG deg selv riktig!! Minus 7, såfremt det ikke er vind, er jo bare deilig vinterdag!

Barn har ekstremt godt av å komme seg ut, fysisk aktivitet osv.

Blir litt sjokkert av sånne innlegg, jeg

Anonym poster: 81932a2faae4d8a4617542d6fea3f541

Skrevet

Om -7 oppleves som "kaldt", "for kaldt" eller "ikke kaldt" må jo ses i.f.t. vindstyrke, luftfuktighet og barnets aktivitetsnivå, alder og individuelle fysiske forutsetninger. Noen mennesker fryser lettere enn andre,

-7 i Oslogryta med råluft fra fjorden og trekk fra Akerselva kan kjennes grusomt ut, mens det i tørr og sprakende kulde på Lillehammer kan kjennes deilig vinterfriskt. Jeg liker ikke å henvise til tabloidpressen, men jeg har tillit til Dr. Fyrland.

http://m.db.no/2012/02/04/tema/helse/klikk/14515173/?www=1

Skrevet

MInus 7 er ikke noe problem. Ut på ski!

Anonym poster: 7a229e25d775acf13e6fc3944c1ea5fc

Skrevet

Ja, det at det er -7 grader ute stopper ikke oss om vi skal ut. Heller ikke barnehagen. Eller de ser det jo selvfølgelig litt an, dersom det er kald, sterk vind kan -7 være mye kaldere enn om det er vindstille.

Her vi bor er det som regel ganske vindstille, så -7 er sjelden så kaldt.

Og dessuten, det er forskjell om du bor på innland. I innland er -7 rett og slett ingenting, mens ved kysten er samme temperatur mye kaldere.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Og skjemmes ikke av det.

Nå før helgen var barnehagen ute i -5, og jeg har syk unge i helga med feber, stygg hoste og tett nese.

Slik er det hver gang det er kaldt, gutten blir syk, syk og atter syk.

Faren gikk tur på lillejulaften og jeg kledde på ham slik jeg vet de gjør i barnehagen. (Det var -4) Siden jeg ikke hadde vært ute selv, var jeg varm på hendene og da jeg kledde av ham, kjente jeg at han var veldig kald! Han hadde ikke klaget til faren, hadde bare frosset han.. jeg ble veldig sjokket over hvor kald kroppen var inne i bobledressen(best i test), reima-ulldressen og ull-undertøyet. Så det er ikke bedre altså?

Nei, jeg vil ikke ha mer syk unge enn nødvendig, og den ene sykdommen etter den andre har avløst hverandre hele høsten.

Anonym poster: 46693e9a8629f52f7bfef956ffdd0cf9

Skrevet

Dårlige foreldre i så fall. Barn kan ikke ha godt av å være ute i så kaldt vær. Hvorfor venter de ikke bare på at det blir varmere?

Anonym poster: d6b1fe60753c46ab013861c777d0d5ed

Teiteste svartet jeg har sett på lenge. Så de som faktisk har det så kaldt nesten hele vinteren skal bare holde seg inne hele vinteren? Ja da blir ikke unger eller eldre gale.... Lurer på hvordan små barn klarer å overleve i det kalde nord i alaska, canada osv... Mye hysteri her i Norge.

Anonym poster: 4fbc54aa0dfd50ab9b7661f739aed63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...