Firekids Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Eldstemann ønsker et oppgradert rom nå. Lei av ugler og mammas vimpler. Jeg har lagt ned forbud mot Star Wars og andre figurer og sammen skal vi starten på det nye rommet. Og hvordan i all verden skal det se ut...? Rommet er 17 kvm og har to vinduer. Gulvet er vanlig eikeparkett. Han har en fin, hvit seng han vil beholde og jeg har allerede to brune gardiner jeg vil beholde. Har dere tips??
Kjærepære Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Men hva liker gutten da? Kan i alle fall være greit å bruke farger som gutten alltid har likt. Ellers er jeg lite til hjelp Kanskje noe inspirert av solsystemet, geografi, fauna eller et eller annet han interesserer seg for? Må nesten være noe som funker selv om evt interesse dabber av da.. hmm....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor har du lagt ned forbud mot Star Wars? Det er da hans rom, og han må jo få bestemme hva han ønsker å ha der (innen rimelighetens grenser). Holder det ikke at du får bestemme alt interiør i resten av huset? Anonym poster: ca2e63448d39af900dbd312205197e7b
Firekids Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor har du lagt ned forbud mot Star Wars? Det er da hans rom, og han må jo få bestemme hva han ønsker å ha der (innen rimelighetens grenser). Holder det ikke at du får bestemme alt interiør i resten av huset? Anonym poster: ca2e63448d39af900dbd312205197e7b Disse interessen er ofte kortvarige... og så er de grisestygge. Han kan gjerne ha noe småtteri av det, men ikke noe som skal vare. Har nå sett et vintage verdenskart i plexiglass. Skal se hva han mener om det.
Kjærepære Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Er egt enig i at Star wars og lignende fort blir uinteressant, i alle fall for mange...vet at planeter og slikt er fascinerende til de blir ganske store! Kult om han liker verdenskartet da
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Eldstemann ønsker et oppgradert rom nå. Lei av ugler og mammas vimpler. Jeg har lagt ned forbud mot Star Wars og andre figurer og sammen skal vi starten på det nye rommet. Og hvordan i all verden skal det se ut...? Rommet er 17 kvm og har to vinduer. Gulvet er vanlig eikeparkett. Han har en fin, hvit seng han vil beholde og jeg har allerede to brune gardiner jeg vil beholde. Har dere tips?? Uff. Brune gardiner? Er vel du som har bestemt stort sett frem til nå så ta nå hensyn til gutten og la han utfolde seg litt. Hva så om Star Wars varer bare noen år? Så lenge en har det bare i gardiner/tepper osv så er det ikke store ressursene for å bytte det ut etter noen år. Bortsett fra det ville jeg, i samråd med 8 årigen satset på funksjonalitet. Google er en fin ting, har blant annet sett masse flotte tråder med bilder av barne/ungdomsrom. Om dere ikke har loft/kjellerstue ville jeg satset på å innrede det slik at det innbyr til å ha kamerater på besøk, med sitteplasser o.l. Anonym poster: 18418b8a67f22e51555f743b3d500b32
Plutselig_gravid Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 9 åringen vår er veldig fornøyd med helt enkel lys tapet og mørk rullegardin. Rommet hans er uten tema. Interessene hans endrer seg fra uke til uke. Det som er kult den ene mnd, er skikkelig ukult neste mnd. Han har tapetsert rommet med plakater. Bl.a star wars, angry birds, diverse fotballspillere, super mario, pokemon, michael jacson, en tegning en kompis har laget, istid, klassebilde, bilde av kjæresten osv. Han tar opp og ned plakater/bilder selv etter hvert som interessene endrer seg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Vi har verdenskart over en hel vegg på gutterommet. Bestilt på mål printet på tapet. Tapetseringen gikk på et par timer:-) tenker det er veldig klassisk, og ikke noe som blir for barnslig... Er også veldig fornøyd med den IKEAhylla "alle" har. 4x4 kvadratiske hyller, halvparten med kasser til Lego, biler, instrumenter+++, og andre halvparten til spill, og større ting på "utstilling". Skrivepult har han? Eller trenger dere det? Greit å finne en grei en med godt med skuffer, og en god kontorstol er supert for "store" gutter. En tøff leselampe er nødvendig. Ellers har guttene på åtte fremdeles behov for god plass på gulvet til bilbaner, Lego og sånt, så greit å ikke møblere så mye mer enn nødvendig:-) Anonym poster: 2bf30e219dc1c60c832a1802e01ed32a
Firekids Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2013 Hei 22.32. Høres veldig kult ut med verdenskart i tapet. Hvor kjøpte du det? Det plexiglasset ble veldig dyrt synes jeg... Pult har han på et felleskontor, så det trenger han ikke på rommet sitt. Det sparer en del plass heldigvis. En kul industrilampe kanskje?
Mamma i vinden Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Vi har samme "problem" med 5-åring som helst vil ha prinsesse-ditt og prinsesse-datt på nytt rom. Løsningen her ble klistremerker, såkalte wall stickers. :-) Kan enkelt løsnes når prinsessedilla avtar. Fanten stor askepott som nå ligger klar. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå